یوتیوب با برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات مقابله می‌کند

یوتیوب در راستای تلاش‌ برای حفظ درآمد خود از‌طریق تبلیغات، اخیراً اقداماتی را علیه برنامه‌های شخص ثالثی آغاز کرده است که تبلیغات را در پلتفرم آن مسدود می‌کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب اخیراً اعلام کرده است که با مسدود‌کردن امکان تماشای ویدئوها، سخت‌گیری علیه برنامه‌های جانبی مسدودکننده تبلیغات را افزایش می‌دهد. این شرکت در حال تقویت اجرای قوانین خود (Terms of Service) روی این نوع برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات است.

به‌نقل از فون‌آرنا، یکی از تغییرات اصلی برای افرادی که از این برنامه‌های جانبی استفاده می‌کنند، این است که هنگام تماشای ویدئو یا تلاش برای تماشای آن با مشکل بافر (تأخیر در بارگذاری) مواجه خواهند شد یا این پیام خطا را مشاهده خواهند کرد: «محتوای زیر در این برنامه در دسترس نیست».

طبق قوانین یوتیوب، برنامه‌های جانبی به خاموش‌کردن تبلیغات مجاز نیستند؛ زیرا این کار باعث می‌شود سازندگان محتوا نتوانند از محتوای خود کسب درآمد کنند. بدیهی است که تبلیغات به پشتیبانی از سازندگان محتوا کمک می‌کند و به مردم امکان می‌دهد تا از سرویس استریمینگ به‌رایگان استفاده کنند.

به‌جای استفاده از برنامه‌های جانبی که به‌طور خاص برای مسدود‌کردن تبلیغات طراحی شده‌اند، کاربران می‌توانند هزینه اشتراک یوتیوب پریمیوم را پرداخت کنند که تجربه‌ای بدون تبلیغات را برای آنان به‌ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.