بهنظر میرسد بهزودی بازدیدکنندگان کانالهای یوتیوب جداگانه فهرست پخش خودکار الگوریتمی خود را در فید For You که در حال اجراست، دریافت خواهند کرد.
بهگزارش تکناک، YouTube (American video-sharing platform owned by Alphabet Inc.) بهزودی قابلیت جدیدی به نام «For You» را برای کانالهای سازندگان ویدئو راهاندازی میکند که بهصورت شخصیسازیشده برای هر کسی که صفحه را باز میکند، نمایش داده میشود. بهگفتهی حساب پشتیبانی یوتیوب، این بخش ترکیبی از محتوای کانال شما را براساس سابقهی تماشای بینندگان به آنان توصیه میکند. قابلیت یایدشده از 20نوامبر۲۰۲۳ (۲۹آبان۱۴۰۲) نمایش داده میشود.
سازندگان میتوانند این ویژگی را در منوِ سفارشیسازی در تنظیمات کانال خود روشن یا خاموش کنند. همچنین، با کلیک روی «تنظیمات بیشتر» در بخش «توصیهها برای بینندگان»، کنترلهای بیشتری برای بخش جدید ظاهر میشود. سپس، سازندگان میتوانند تصمیم بگیرند که آیا فقط فیلمهای کوتاه و پخش زنده یا ویدئوهای کامل یا همهی آنها یا ترکیبی از دو گزینه را میخواهند. علاوهبراین، گزینههایی برای گنجاندن تمام محتوا یا مطالب اخیر وجود دارد.
ویژگی For You ماهها در حال آزمایش بود. ویدئویی که در کانال Creator Insider منتشر شد، شش ماه قبل آن را پیشنمایش داد و یوتیوب در 8آگوست۲۰۲۳ (۱۶مهر۱۴۰۲) صفحهی ویژگیها و آزمایشهای خود را بهروز کرد. مستندات میگویند که این ویژگی در ابتدا اجباری بود؛ اما وقتی برای همه عرضه شد، سازندگان میتوانند از آن استفاده نکنند.
یوتیوب سالهاست که ویژگیهای شبیه به برنامهی تیکتاک را در پلتفرم خود قرار داده است؛ مانند ویدئوهای Short و اضافهشدن ویرایش عمودی ویدئو. بااینحال، بهنظر میرسد قابلیت For You اقتباسی بسیار هوشمندانه از فرمول تیکتاک است. این روشی سرگرمکننده برای نمایش ویدئوهایی است که معمولاً در برخی از کانالهای طولانی و پرفروش نادیده میگیرید.