چند روز پس از اعلام تیکتاک درباره ویژگی جدید مخصوص توسعهدهندگان به نام “Direct Post” که به اپلیکیشنهای شخص ثالث کمک میکند ویدیوها را در پلتفرم خود منتشر کنند، متا اعلام کرده است که ابزارک “اشتراک گذاری در Reels” خود برای برنامههای تلفن همراه اکنون برای تمام توسعهدهندگان در دسترس است.
به گزارش تکناک، همانند “Direct Post” تیکتاک، هدف از “اشتراک گذاری در ریلز” استفاده از جامعه گستردهتری از برنامههای ویرایش ویدیو برای ایجاد محتوای بیشتر برای پلتفرم ویدیوی کوتاه متا است.
ادغام Sharing to Reels در نوامبر گذشته در یک آزمایش آلفای محدود با طیف وسیعی از سازندگان برنامه به عنوان شریک راه اندازی شد. شرکت در آن زمان اعلام کرده بود که قصد دارد آزمایش را در سال 2023 به شرکای بیشتری گسترش دهد، اما زمان خاصی را مشخص نکرده بود.
امروز، امکان دسترسی به “اشتراک گذاری در ریلز” برای هر برنامهای که میخواهد ارائه این ادغام را داشته باشد، فراهم شده است تا به کاربران خود امکان ارسال سریع ویدیوهایشان به Instagram Reels (اینستاگرام ریلز) را با فشار دادن یک دکمه بدهد. این درحالیست که قبلاً، کاربران باید ویدیو را از برنامه شخص ثالث به دستگاه خود ارسال کرده و سپس آن را در Instagram Reels (اینستاگرام ریلز)بارگذاری میکردند.
برای استفاده از این ویژگی، کاربران ابتدا ویدیوی خود را در برنامه شخص ثالث ایجاد و ویرایش میکنند، پس از اتمام، دکمه اشتراک را می زنند و سپس آیکون Instagram Reels (اینستاگرام ریلز)را انتخاب میکنند. این کار آنها را به دوربین Instagram میبرد، جایی که میتوانند با استفاده از صدا، افکتها، ضبط صدا و استیکرها ریل خود را سفارشی کنند. آنها همچنین میتوانند فیلمهای اضافی را ضبط یا بارگذاری کرده و به ویدیوی موجود خود اضافه کنند. برای پایان دادن به فرایند بارگذاری، کاربران دکمه “Next” را لمس کرده و عنوان، هشتگها، موقعیت مکانی یا تگ کردن دیگران را پر کرده و سپس دکمه “Share” را لمس می کنند، تا منتشر شود.
متا میگوید آزمایشکننده اولیه Smule شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی در محتوای اشتراکگذاری شده بود، که به او کمک کرد پس از اجرای این ویژگی، ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کند، اما هیچ معیار مشابهی را برای دیگر شرکای تست آلفا خود به اشتراک نمیگذارد. با این حال، ماهیت راحتی و صرفه جویی در زمان این ویژگی را تبلیغ کرد و خاطرنشان کرد که حلقههایی که کاربران صادر میکنند از طریق توصیههای عمومی در برگههای Reels (short-form video sharing platform) و Explore در اینستاگرام قابل مشاهده خواهد بود و قرار گرفتن در معرض گستردهتری را ارائه میدهد. متا خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کاربران همچنین می توانند محتوای خود را از طریق استوری و پیام های مستقیم به اشتراک بگذارند.
این شرکت یک ادغام مشابه برای اشتراک ویدیو از برنامههای شخص ثالث مستقیماً در Facebook Reels نیز ارائه میدهد که در سال گذشته نیز اعلام شده است.
اما در مورد “Direct Post” تیکتاک، این شرکت با چندین برنامه معروف همکاری کرده بود، از جمله برنامههایی که ویرایش هوش مصنوعی مانند نرمافزار ویرایش ویدیویی قدرتمند Premiere Pro شرکت Adobe و اپلیکیشن خلاقیت هوش مصنوعی Adobe Express را پشتیبانی میکردند. همچنین شرکای دیگر “Direct Post”، Twitch، SocialPilot و CapCut شرکت ByteDance بودند.