شرکت OpenAI میگوید با تنظیم دقیق ربات چت خود برای تمرکز بر وظایف خاص مانند تکمیل کد یا حفظ یک سبک یکنواخت، کسب و کارها میتوانند از ChatGPT به عنوان یک ابزار کارآمدتر بهرهبرداری کنند.
به گزارش تکناک، OpenAI اعلام کرده است که حالا کسب و کارها میتوانند با استفاده از دادههای خود، GPT 3.5 Turbo را بهطور دقیق تنظیم کنند .
OpenAI ادعا میکند که مدل سفارشی حاصل میتواند در برخی وظایف با تواناییهای GPT-4 همخوانی یا حتی آن را برتری داشته باشد.
در پاییز امسال، شرکت اعلام کرده است که به همین هدف، GPT-4 که به نظر میرسد پیشرفتهتر است، را نیز در دسترس قرار خواهد داد.
تنظیم دقیق به کسب و کارها امکان میدهد تا به طور اساسی ربات چت (ChatGPT) را به یک مدل متمرکزتر تبدیل کنند که به ویژه برای برخی وظایف بهرهوری بیشتری دارد.
آموزش تحت نظارت، رباتی را ایجاد میکند که برای شرکت مشتری منحصر به فرد است، به طوری که به عنوان مثال، پاسخهای قابل اعتمادی در یک زبان خاص یا با عبارات مختصرتر ارائه میدهد. تا به حال، مشتریان تجاری محدود به نسخههای GPT-3 مانند davinci-002 یا babbage-002 برای این منظور بودند.
این مدل مانند GPT-4، تا سپتامبر 2021، قبل از اینکه با داده های شرکت تغذیه شود، از قبل آموزش دیده خواهد بود. OpenAI میگوید که هیچیک از این دادهها، ورودی یا خروجی، برای آموزش مدلها خارج از شرکت مشتری استفاده نخواهد شد.
استفادههای دیگر شامل اطمینان حاصل کردن از آموزش ربات به منظور تقلید از صداهای برند است تا هماهنگی بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، متن تبلیغاتی یا ارتباطات داخلی که به طور جزئی توسط هوش مصنوعی نوشته شدهاند. شرکتهای نرمافزاری میتوانند از آن برای کدهای روتین مانند فراخوانیهای API یا برای قالببندی مطمئن و تکمیل قطعههای کد استفاده کنند.
GPT 3.5 Turbo که شرکت در ابتدای امسال معرفی کرد و گفت که برای موارد استفادهای که به صورت اختصاصی برای چت نیستند، ایدهآل است. این مدل میتواند در یک زمان ۴۰۰۰ توکن را پردازش کند، که OpenAI میگوید دو برابر آنچه که مدلهای قبلی ارائه شده میتوانستند تفسیر کنند، است. شرکت افزود که آزمایشهای اولیه نشان داده است که پس از آموزش GPT-3.5 با دستورالعملهای دقیق تنظیم شده، کاربران توانستهاند پرومپتهای خود را به نسبت ۹۰ درصد کوتاهتر کنند.
قیمتگذاری برای GPT 3.5 Turbo برابر است با 0.0080 دلار برای هر 1000 توکن آموزشی، 0.0120 دلار برای هر 1000 توکن ورودی استفاده شده و 0.0120 دلار برای هر 1000 توکن خروجی چتبات.
مایکروسافت نیز به عنوان بخشی از خدمات AI Builder و Power Virtual Agents، مدلهای قابل بهینهسازی بر اساس GPT را ارائه میدهد که قرار است به دادههای داخلی یک شرکت متصل شوند تا پاسخهایی را بسازند.
مایکروسافت آنها را به عنوان یک روش برای خلاصهسازی اطلاعات یا تولید محتوا برای کمپینهای ایمیلی معرفی میکند. مشابه رباتهای بهخوبی تنظیم شده از طرف OpenAI، رباتهای هوش مصنوعی قابل تنظیم مایکروسافت میتوانند به دادههای شرکت متصل شوند تا پاسخها را از پایگاه اطلاعات کسبوکار تولید کنند.