فولکسواگن طرح مفهومی مدل GTI برقی خود را در رویداد IAA Mobility مونیخ به نمایش گذاشت. این طرح برداشت مجددی از GTI اصلی ۱۹۷۶ است که دارای فناوری بسیار پیشرفته تر و پیشرانه الکتریکی است.
به گزارش تکناک، فولکس واگن برقی GTI فقط یک طرح مفهومی است، اما نسخه تولیدی آن در آینده به اروپا خواهد آمد. ممکن است بازار ایالات متحده نیز بخشی از این ترکیب باشد، اما زمان مشخص خواهد کرد.
مهمتر از همه، فولکس واگن برقی GTI بر اساس، طرح مفهومی VW ID.2all، ۲۵۰۰۰ یورویی (26600 دلاری) ساخته شده که اوایل امسال منتشر شد. در حقیقت، زمانی که تیم طراحی فولکسواگن در حال طراحی ID.2all بودند، یک GTI کاملاً برقی نیز در ذهن آنها بوده است.
فولکس واگن برقی GTI با دیفرانسیل جلو به گونه ای طراحی شده است که با قدرت فراوان حرکت کند. درست مانند نسل فعلی GTI بنزینی، این طرح مفهومی الکتریکی شده با یک مدیریت دینامیک خودرو همراه با کنترل الکترونیکی برای کنترل کشش هوشمند جلو ساخته شده است. این اولین باری است که یک فولکس واگن برقی با این سیستم عرضه می شود.
این سیستم همچنین ID.GTI را قادر میسازد تا کمی به گذشته سفر کنند وبتوانند در یک سری از حالتهای رانندگی بهمنظور تقلید از سبکهای رانندگی گذشته GTI حرکت کنند. صدا، سبک فرمان نقاط شبیهسازی شده برای تقلید از مدلهای کلاسیک GTI مانند گلف GTI 1976، گلفGTI Mark 2 16 سوپاپ ۱۹۸۶ یا گلف GTI Mark 4 ۲۰۰۱ است.
فولکسواگن ابعاد ID.GTI را با طول کلی ۱۶۱.۶ اینچی و فاصله بین دو محور ۱۰۲.۴ اینچی و رینگهای آلیاژی آلومینیومی ۲۰ اینچی بزرگ با لاستیکهای پرفورمنس 245/35 پیرلی ارائه کرده است. اما مشخصات قوای محرکه، ظرفیت باتری و ارقام برد به طور قابل توجهی در مواد مطبوعاتی وجود نداشت. به گفتهCar and Driver، این خودرو کوچکتر از GTI موجود و بیشتر شبیه VW Polo است تا گلف.
ما باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم، اما اگر بر اساس ID.2all بخواهیم پیشبینی کنیم، احتمالاً میتوانیم انتظار برد ۴۵۰ کیلومتری (279 مایلی) و انتخاب بین دو بسته باتری: ۳۸ کیلووات ساعت یا ۵۶ کیلووات ساعت را داشته باشیم. هرچند این احتمال وجود دارد ID.GTI با مشخصات بهتری ارائه شود.
سوال جالب دیگر این است که آیا فولکس واگن برقی GTI با یک محدود کننده سرعت هوشمند عرضه می شود یا خیر. فولکسواگن سرعت ID.3 را به ۹۹ مایل در ساعت در اروپا محدود کرده و گفته است که این کار را برای ID.2all نیز انجام خواهد داد.
مجموعهای از طرحهای عجیب و غریب وجود دارد، مانند کیلومتر شمار دیجیتالی ۱۰.۹ اینچی که میتواند در حالت Vintage به کیلومتر شمار گلف Mark 2 GTI تبدیل شود. همچنین یک هدآپ نمایش نسبتاً بزرگ وجود دارد که دادههای عملکرد را در سراسر شیشه جلو نشان میدهد (که به سختی قانونی یا ایمن به نظر میرسد، اما چون در طرح مفهومی است، مشکلی وجود ندارد).
به عنوان یک هاچ بک، طرح های مفهومی ID.GTI و ID.2all در یک نبرد سخت در ایالات متحده و اروپا خواهند جنگید. دوران هاچ بک ها آمده و رفته است و بیشتر خودروسازان اکنون تمرکز خود را به کراس اوورها، SUV ها و وانت های دوکابین معطوف کرده اند. اما هنوز یک جامعه پرشور از علاقه مندان وجود دارد که وقتی هاچ بک مورد علاقه آنها با عملکرد بالا بازنشسته می شود ناراحت می شوند.
مطمئناً، فولکسواگن برند Scout خود را آماده کرده است تا مجموعه جدیدی از پیکاپ های الکتریکی و شاسیبلندهای با موضوع ماجراجویی را معرفی کند. با این وجود، یک مدل به مقرون به صرفه مانند ID.2all، زمانی که در نهایت به فروش می رسد، می تواند در برابر جریان موجود تغییر ایجاد کند.