بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، یوتیوب در حال آزمایش کانال های تلویزیونی رایگان با پشتیبانی از پخش تبلیغات است که محتوای شرکت های رسانه ای خاص را در این کانال ها پخش می کند.
به گزارش تکناک، این مفهوم شبیه به سرویسهایی مانند Pluto TV، کانالهای تلویزیون زنده Roku، یا تجربیات ساخته شده در تلویزیونهای شرکتهایی مانند سامسونگ، الجی و Vizio است . یک «هاب» وجود خواهد داشت که به شما امکان میدهد آنچه را که میخواهید تماشا کنید انتخاب کنید.
این ایده بخشی از یک مدل تجاری سودآور برای برخی از شرکتهای دیگر در این فضا بوده است، زیرا گزارشهای درآمدی از Vizio و Roku نشان میدهد که آنها از تبلیغات و کمیسیونهای اشتراک کانال تلویزیون سود بیشتری نسبت به فروش سختافزار دارند.
جدیدترین گزارشها نشان میدهد که Vizio بهطور متوسط سالانه 27 دلار از هر کاربر درآمد دارد، در حالی که Roku بیش از 44 دلار در سال به دست میآورد.
یکی از سخنگویان یوتیوب که نامش فاش نشده است این آزمایش ها را تایید کرد و این گزارش می گوید که این ویژگی می تواند در سال جاری به طور گسترده تری ارائه شود.
طبق گزارشها، این شرکت با شرکتهایی مانند Lionsgate و A&E کار میکند، که دومی مالک کانالهایی مانند History، FYI و Lifetime است.
یوتیوب در ارائه محتوای تبلیغاتی premium تجربه دارد. در سال 2022، برنامههای تلویزیونی رایگان را که با تبلیغات پشتیبانی میشدند را به کاتالوگ خود اضافه کرد. در آن زمان، سالها بود که همین کار را با فیلمها انجام میداد. سال گذشته، این شرکت کانالهای رایگان را از طریق Pluto TV به تب لایو Google TV خود اضافه کرد.
این آزمایشها در حالی انجام میشوند که چندین سرویس پخش دیگر در حال معرفی سطوح ارزانتر یا رایگان با پشتیبانی آگهی هستند، مانند Netflix، HBO Max، Disney Plus، یا Peacock.