تسلا، از طرح مفهومی گیگا لب در شانگهای چین رونمایی کرده است. این طرح یک مدل فروشگاهی خرده فروشی جدید است که برنامهریزی شده تا قدرت تولید خود را به نمایش بگذارد.
به گزارش تکناک، خودروساز خودروهای برقی می گوید که فضای داخلی فروشگاه تقلید از کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای است و روند تولید خودروهای تسلا را نشان می دهد و مشتریان می توانند زیبایی و سخت کوشی تسلا را احساس کنند.
این شرکت مستقر در کالیفرنیا تا حد زیادی از یک مدل فروشگاه فیزیکی به فروش آنلاین در سال 2019 تغییر وضعیت داد، اما این برند شاهد گسترش حضور خردهفروشی خود در بازار بسیار رقابتی خودروهای برقی، به ویژه در چین بود.
تسلا قصد دارد با فروشگاه جدید تعامل در این بازار آسیایی را افزایش دهد که بازیگران آن برای تصاحب سهم بیشتری از بازار خودروهای برقی رقابت قابل توجهی با یکدیگر دارند.
پیشنهادی جذاب برای بازدیدکنندگان
طرح مفهومی فروشگاه کارخانه گیگافکتوری به علاقه مندان خودرو اجازه می دهد تا ضمن گفتگو تجربه ای همه جانبه از نحوه تولید تسلا مدل 3 در 45 ثانیه با استفاده از یک سیستم خودکار داشته باشند.
در میان سایر مدلهای تکمیل شده تسلا، مدل 3 توسط یک بازوی رباتیک که کار مونتاژ پنلهای مختلف را روی بدنه انجام میدهد ساخته میشود. با تماشای ساخت تسلا مدل 3 مشتریان میتوانند ایدهای درباره نحوه چیدمان خودروهایشان در کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای داشته باشند.
این فروشگاه خردهفروشی همچنین بخشهایی از پیشرانه و باتریها را برای ارائه یک تجربه مفید به نمایش میگذارد و امیدوار است که گفتگوها را آغاز کند و مشتریان را به مدلهای خود علاقه مند کند.
کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای در سال 2019 تولید خود را آغاز کرد و تا سال 2022 به غول پیکرترین کارخانه خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شد و میزان تولید آن به 1 میلیون خودرو در سال رسید.
تسلا همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت سلول های کیسه ای باتری جدید خود در کارخانه شانگهای، علاوه بر تاسیسات تگزاس است. تسلا در خودروهای الکتریکی خود به طور سنتی از سلولهای استوانهای استفاده میکند، هرچند که شروع به استفاده از سلولهای کیسهای با شیمی LFP برای مدلهای کوتاه برد خود کرده است.
تمرکز رو به رشد بر روی مدل فروش خرده فروشی فیزیکی
با فروشگاه جدید گیگا لب، تسلا اهمیت داشتن فروشگاههای زنجیرهای فیزیکی را برای افزایش مشارکت در بازارهایی که تقاضای بالایی برای خودروهای الکتریکی دارند، نشان میدهد. در واقع، از سال 2000، تعداد سایت های فیزیکی تسلا (خرده فروشی و خدمات) بیش از دو برابر شده و به 1000 مکان در سراسر جهان رسیده است.
تسلا با گیگا لب در تلاش است تا از یک روش عرضه مستقیم به مصرف کننده پیروی کند که نیاز مشتریان برای مراجعه به نمایندگی برای تحویل سفارشات خود را از بین می برد. چنین سناریویی منجر به قیمت گذاری بهتر و کاهش دوره انتظار برای مشتریان می شود. اما، رقابت فزاینده در فضای خودروهای الکتریکی، تسلا را بر آن داشته است تا به دنبال راههای نوآورانه برای ادامه کمپینهای بازاریابی خود باشد و اطمینان حاصل کند که سفارشهای کافی همچنان وارد میشوند.