ابداع یک پروتز عصبی که امواج مغزی را به کلمات تبدیل می‌کند

یک پروتز عصبی گفتاری خلاقانه توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو ابداع شده است که می‌تواند برای بسیاری از مردم تغییرات شگرفی ایجاد کند

یک پروتز عصبی گفتاری خلاقانه توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو ابداع شده است که می‌تواند برای بسیاری از مردم تغییرات شگرفی ایجاد کند.

به گزارش تکناک، ایمپلنت این پروتز عصبی به یک مرد مبتلا به فلج شدید این امکان را می‌دهد تا با ترجمه سیگنال‌های مغزش به دستگاه صوتی و در ادامه تبدیل مستقیم آن به کلمات واقعی که به صورت متن روی صفحه ظاهر می‌شوند، با دیگران از طریق جملات ارتباط برقرار کند.

یک پروتز عصبی گفتاری خلاقانه توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو ابداع شده است که می‌تواند برای بسیاری از مردم تغییرات شگرفی ایجاد کند

این مرد با گروهی از محققان برای ایجاد واژگان 50 کلمه ای کار کرد  که تیم بتواند با استفاده از الگوریتم های کامپیوتری پیشرفته کلمات را از روی فعالیت مغز تشخیص دهد.

این واژگان شامل کلماتی مانند «آب»، «خانواده» و «خوب» بود که برای ایجاد صدها جمله برای بیان مفاهیم کاربردی در زندگی روزمره کافی بود.

یک آرایه الکترود با چگالی بالا بر روی قشر حرکتی گفتار به صورت موفقیت آمیز کاشته شد، و بیمار مورد نظر سعی کرد هر یک از 50 کلمه واژگان را چندین بار در 48 جلسه بیان کند.

طبق اطلاعات ما، این اولین نمایش موفقیت آمیز رمزگشایی مستقیم کلمات کامل از فعالیت مغزی فردی است که فلج است و نمی تواند صحبت کند.

ادوارد چانگ رئیس جراحی مغز و اعصاب  جوآن و سانفورد ویل در UCSF گفت: این نوید قوی برای بازگرداندن ارتباطات با استفاده از دستگاه گفتار طبیعی مغز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.