شرکت قبرسی از امواج دریا برق تولید می کند

ژنراتور انرژی تجدید پذیر

یک وسیله شناور منحصر به فرد شبیه ستون فقرات که توسط یک استارت آپ در قبرس طراحی شده است، ادعا می کند که انرژی امواج دریا را مهار کرده و آن را به برق تبدیل میکند. امواج دریا می تواند یک منبع جدید انرژی تجدید پذیر باشد

به گزارش تک ناک، جهان با هدف کاهش انتشار کربن در پی جایگزین کردن منابع  انرژی تجدید پذیر برای رفع نیازهای روزافزون انرژی است. سوال اصلی این است که چرا امواج دریا و اقیانوس هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است؟
برای رسیدن به تولید انرژی الکتریکی از امواج دریا تلاش های متعددی صورت گرفته است. از گوی های شناور در آب گرفته تا ژنراتورهای زیر آب که تلاش می کنند از اختلاف فشار استفاده کنند.
اما هیچ کدام نتوانسته‌اند فناوری‌ای را ارائه دهند که بتوان آن را در مقیاس بزرگتر استفاده کرد. با این حال، اخیراً موفقیت هایی حاصل شده است. یکی از این موفقیت ها مربوط به یک شرکت استرالیایی است که بیش از یک سال است که خانه‌ها را با مبدل انرژی موج خود تغذیه می‌کند. اکنون، یک ژنراتور شناور شبییه ستون فقرات نیز نوید هایی را در این زمینه می دهد

آهنربای خط موج
شرکت Sea Wave Energy Limited (SWEL) مستقر در قبرس بیش از یک دهه است که روی فناوری خود برای گرفتن انرژی از امواج کار می کند. در اوایل سال جاری، این شرکت از نمونه اولیه به نام Waveline Magnet رونمایی کرد که شامل چندین پلت فرم شناور است که به یکدیگر متصل شده اند تا ظاهری شبیه ستون فقرات به آن ببخشند.
شرکت Sea Wave Energy Limited (SWEL) در قبرس بیش از یک دهه است که روی فناوری خود برای تبدیل انرژی امواج دریا به انرژی الکتریکی کار می کند.
در اوایل سال جاری، این شرکت از نمونه اولیه به نام Waveline Magnet رونمایی کرد که شامل چندین پلتفرم شناور است که به یکدیگر متصل میشوند و ظاهری شبیه ستون فقرات دارند.
طراحی مدولار و انعطاف پذیر بودن این مولد انرژی را قادر می سازد تا بتواند حرکت امواج را به طور یکپارچه دنبال کند. به گفته این شرکت، این دستگاه می تواند با استفاده از قابلیت های ذکر شده مقدار انرژی استخراج شده از امواج را و بدون اختلال کنترل و تولید کند.
علاوه بر این، دستگاه را می توان با استفاده از پلاستیک معمولی ویا پلاستیک های تقویت شده تولید کرد. استفاده از پلاستیک به خطوط تولید تخصصی نیاز ندارد و در نتیجه هزینه ساخت دستگاه کاهش می یابد. این دستگاه نه تنها می تواند به سرعت تولید و راه اندازی شود، بلکه هزینه های تعمیر و نگهداری آن نیز کم است.
این شرکت ادعا می کند که تحت شرایط مناسب، یک مبدل انرژی تک موجی می تواند تا 100 مگاوات انرژی تولید کند و هزینه پایین تولید آن در حد سوخت های فسیلی است.

مسیر تجاری سازی
نمونه اولیه تا حد زیادی در محیط های کنترل شده آزمایش شده است. سال گذشته که این دستگاه برای آزمایشات در دریای آزاد به خلیج لارناکا در قبرس منتقل شد. این دستگاه هنوز به ارزیابی بیشتر نیاز دار و هنوز جای پیشرفت در این فناوری وجود دارد.

امواج دریا منبع جدید انرژی تجدید پذیر
این شرکت مطمئن است که تحرک دستگاه ها باعث می شود سیستم هماهنگ ودر جهت با امواج حرکت کند و نه در جهت مخالف.این قابلیت امکان بقای دستگاه در دریا را فراهم می سازد وعمر دستگاه را افزایش می دهد.
از آنجایی که این دستگاه می تواند ،مانند پنل های خورشیدی یا توربین های بادی با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شود ، برای محیط زیست بار سنگینی نخواهد داشت.
پلاستیک استفاده شده در این دستگاه نیز پلاستیک تقویت شده است که نه تنها به زباله های پلاستیکی عمری دوباره می بخشد، بلکه به استفاده از یک منبع انرژی تجدید پذیر که کمتربه آن توجه شده است نیز کمک می کند.
همانطور که این شرکت در وب سایت خود ادعا می کند، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، Waveline Magnet در واقع می تواند کارآمدترین و کم هزینه ترین تولید کننده انرژی موج در جهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.