اپل تغییر درگاه شارژ آیفون به USB-C را تایید کرد

تغییر درگاه شارژ آیفون

معاون بازاریابی جهانی اپل تأیید می کند که اپل کانکتور لایتنینگ را با USB-C تعویض خواهد کرد تا با مقررات اتحادیه اروپا مبنی بر تغییر درگاه شارژ آیفون مطابقت داشته باشد.

به گزارش تکناک، گرگ جوسویاک، معروف به “جوز” عصر سه شنبه در رویداد Tech Live وال استریت ژورنال سخنرانی کرد وگفت: اپل با تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر نیاز به شارژر استاندارد برای دستگاه های مصرف کننده موافقت کرد.وی تصریح کرد: ما باید از این قانون تبعیت کنیم. وتغییر درگاه شارژ آیفون در آینده را رسما تایید کرد.

روز دوشنبه، اتحادیه اروپا تأیید نهایی خود را با دستورالعمل استاندارد شارژر صادر کرد، طرحی که اپل و سایر تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی را مجبور می کند تا پایان سال 2024 از USB-C استفاده کنند.

طبق این طرح، پورت‌های USB-C در اکثر دستگاه‌های مصرف‌کننده، از جمله تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند، کیبورد، ماوس، کنسول‌های بازی، هدفون و غیره اجباری خواهند شد.

امید این است  که این تغییر درگاه شارژ آیفون راحتی مصرف کننده را بهبود بخشد و زباله های الکترونیکی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

یک گزارش جدید از شرکت تحلیل بازار TrendForce جدید ادعا می کند که طیف آتی آیفون 15 به شارژ USB-C تغییر خواهد کرد و اپل همچنان چهار مدل با تفاوت های ویژگی های بزرگتر از خانواده آیفون 14 تولید خواهد کرد.

از نظرتفاوت مشخصات، علاوه بر سوئیچ جامع از لایتنینگ به کانکتورهای نوع C که ، این گزارش می‌گوید: به نظر می رسد که سری Pro دارای ارتقاء ظرفیت حافظه به 8 گیگابایت برای مطابقت با پردازنده جدید خود و ادامه بهبود مشخصات دوربین از جمله ارتقاء دوربین اصلی خود به 8P و استفاده از لنز پریسکوپ در مدل Pro Max است.

پیش‌بینی افزایش رم تا 8 گیگابایت قبلاً در آیفون 14 پرو شایع شده بود. انتقال به USB-C نیز پیش‌بینی شده است، عمدتاً به این دلیل که اتحادیه اروپا دستوری را که به آن نیاز دارد، معرفی کرده است.

پس از آن، اضافه کردن یک لنز پریسکوپ نیز از مدت ها قبل پیش بینی شده است.

با این حال، TrendForce همچنین معتقد است که توسعه مودم 5G توسط اپل تا زمان آیفون 16 ظاهر نخواهد شد.

در ادامه این گزارش، در مورد مودم 5G داخلی اپل، این شرکت به استفاده از مدل کوالکام ادامه خواهد داد زیرا نتایج تست سیگنال mmWave آن نمی تواند نیازهای اپل را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.