اینستاگرام زمان محاسبه رندر ویدیو را 94 درصد کاهش می دهد

اینستاگرام اعلام کرد زمان محاسبه رندر ویدیو را بدون به روزرسانی سخت افزار تا 94 درصد کاهش می دهد.

به گزارش تک ناک، مهندسان اینستاگرام، در تلاش برای جبران کمبود فضا برای بارگزاری  ویدیوهای جدید، روشی را برای کاهش حجم فایل و بهبود کیفیت، بدون نیاز به به روز رسانی هیچ سخت افزاری در سمت سرور، توسعه دادند.

اینستاگرام تقریباً دو میلیارد کاربر دارد و همه آنها می خواهند ویدیوها را بر تعداد زیادی از سرورهایی که  اینستاگرام از آنها استفاده میکند آپلود کنند. در اوایل سال 2021، پیش‌بینی‌های این شرکت به مهندسان نشان داد که ظرف 12 ماه دیگر ظرفیتی برای بارگزاری  ویدیوهای جدید بر روی سرورها وجود نخواهد داشت.

مهندسانی که در تلاش برای معکوس کردن این احتمال بودند، سیستمی را توسعه دادند که در آن چندین نسخه کدگذاری شده از ویدیوهای آپلود شده، هر کدام با ویژگی‌های متفاوت، می‌توانستند تغییر کاربری دهند. با استفاده مجدد از یک نوع رمزگذاری ویدیویی برای کمک به تولید نوع دیگری از کدگزاری، منابع محاسباتی در ویدیوهای کمتر تماشا شده تا 94 درصد کاهش یافت ودر نتیجه  مقدار منابع مورد نیاز برای  ذخیره سازی در سرور به شدت کاهش یافت.

از آنجایی که منابع بیشتری برای محاسبه آزاد شد این فرصت برای مهندسان به وجود آمد تا رمزگذاری‌های پیشرفته‌تری تولید کنند که به افراد بیشتری امکان می‌دهد محتوای ویدیویی هنگام پخش در اینستاگرام را نرم تر و واضح‌تر مشاهده کنند.

اساسا دو نوع رمزگذاری ویدیو در اینستاگرام وجود دارد:رمزگذاری حداقل عملکرد، که با همه دستگاه های کاربران در اینستاگرام سازگار است. فشرده‌سازی با راندمان پایین‌تر توسط دستگاه‌های قدیمی‌تر به راحتی رمزگشایی می‌شود و تقریباً توسط هر دستگاهی قابل اجرا است.

کدگذاری های پیشرفته از فناوری های فشرده سازی جدیدتر برای پخش با کیفیت بالاتر استفاده می کنند. این نوع کدگذاری وضوح عالی و جزئیات واضح تر را با تعداد بیت های کمتر استفاده شده  ارائه می دهد.

مشکل این روش رمزگذاری این بود که اینستاگرام 80 درصد از منابع خود را صرف پردازش رمزگذاری های حداقل عملکرد می کرد. رمزگذاری های پیشرفته تنها 15 درصد از کل زمان تماشا را به خود اختصاص دادند. مشخص شد که اگر هزینه‌ها بر روی رمزگذاری حداقل عملکرد متمرکز باشد، این امر به زودی مانع از ارائه زمان تماشای رمزگذاری ویدیویی پیشرفته می‌شود زیرا باعث اتمام منابع ذخیره سازی و زمان بیشتر محاسبه می شد.

انواع رمزگذاری های اینستاگرام برای بارگذاری و پخش ویدئو

رمزگذاری‌های نرخ بیت تطبیقی ​​پایه (ABR) : بیشترین تماشای کدگذاری از هر دو کدگذاری حداقل عملکرد. نسخه هایی وجود دارد که در آن پخش را می توان برای پایین ترین  سرعت اتصال برای ثابت ترین پخش تنظیم کرد. این امر از تاخیرات ناشی از تغییرات پهنای باند جلوگیری می کند. این سیستم معمولا جریان بیت تطبیقی ​​نامیده می شود.

رمزگذاری پیشرفته : این بسته رمزگذاری که به ندرت استفاده می شود برای نسخه های قدیمی برنامه اینستاگرام که از پخش ABR پشتیبانی نمی کنند استفاده می شود.

به طور سنتی یک ABR و یک پروفایل رمزگذاری پیشرونده زمانی که کاربر  فایل ویدیوی اصلی را آپلود می کند ایجاد می شود. این  رمزگذاری پیشرفته به طور کلی منابع محاسباتی را افزایش می دهد بارگذاری یک ویدیوی 23 ثانیه ای با استفاده از این روش رمزگذاری 86.17 ثانیه طول می کشد. مهندسان متوجه شدند که تنظیمات برای هر دو مجموعه کدگذاری مشابه است. کدک های بسیار مشابهی در حال دسترسی و توسعه بودند. چیزی که تیم به صورت تصادفی کشف کرد. آنها متوجه شدند که  می توانند با بسته بندی مجدد کدکها  در یک ساختار فایل با قابلیت ABR، رمزگذاری های پایه ABR را با فریم های ویدئویی با کدگذاری پیشرفته جایگزین کنند.

این روش عملا نیاز به تولید کدهای ABR اساسی را از بین می برد. این عملکرد 0.36 ثانیه را برای یک ویدیو با اندازه ویدیوی 23 ثانیه ای بازگرداند. یعنی 94 درصد کاهش در زمان محاسبه.

نتیجه خالص این روش و کاهش زمان خالصی که برای رندر کردن یک ویدیو طول می‌کشد، صرف نظر از طول آن ویدئو، برای دستگاه‌های قدیمی‌تر و دستگاه‌های جدیدتر، کیفیت بهتری ارائه میکند. استفاده از یک ABR که عمدتاً دارای کدنویسی پیشرفته است، به صورت پیشرونده، به دستگاه های قدیمی اجازه می دهد تا از همان منابع دستگاه های جدیدتر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.