بازگشت دوباره فضاپیمای ویرجین گالاکتیک به آسمان

فضاپیمای VSS Unity روز چهارشنبه پروازی با موتور موشکی خود انجام نداد، با انجام آزمایش پرواز با موتور خاموش آخرین مراحل را پشت سر گذاشت.

فضاپیمای VSS Unity روز چهارشنبه پروازی با موتور موشکی خود انجام نداد، اما قبل از انجام این کار با انجام آزمایش پرواز با موتور خاموش در نیومکزیکو، آخرین مراحل خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش تکناک، صبح چهارشنبه، هواپیمای VMS Eve از پایگاه فضایی آمریکا بلند شد و متعاقباً فضاپیما را در ارتفاع حدود 14 کیلومتری رها کرد. پس از این، فضاپیمای VSS Unity به باند فرودگاه نیومکزیکو بازگشت و اصلاحات را در کنترل و هدایت پرواز فضاپیما آزمایش کرد.

ویرجین گالاکتیک گفت: پس از انجام آزمایش پرواز موتور خاموش فضاپیمای VSS Unity تایید نهایی صادر شده و هواپیما و فضاپیما برای پرواز با موتور روشن باید آماده شوند. برای این منظور، این شرکت گفت داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول پرواز در هفته‌های آتی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت و با فرض اینکه بررسی به خوبی انجام شود، مأموریت بعدی یک پرواز فضایی با موتور خواهد بود.

این پرواز دو خلبان و چهار کارمند شرکت را به همراه خواهد داشت که به عنوان متخصصان ماموریت خدمت می کنند تا تجربه مشتری را در طول ماموریت ارزیابی کنند. اگر این پرواز به خوبی انجام شود، ویرجین گالاکتیک آماده است خدمات تجاری خود را در سه ماهه دوم سال 2023 آغاز کند. در اولین پرواز تجاری مقامات نیروی هوایی ایتالیا حضور خواهند داشت.

پس از ژوئیه 2021 زمانی که فضاپیمای VSS Unity بنیانگذار ویرجین گالاکتیک ریچارد برانسون و سایر همکاران شامل بت موزس، سیریشا بندلا و کالین بنت را به ارتفاع حدود 85 کیلومتری پرتاب کرد، پرواز روز چهارشنبه اولین پرواز بود.

از آن زمان، این شرکت هواپیما و فضاپیما را برای تغییراتی که به منظور افزایش نرخ پرواز و قابلیت اطمینان وسایل نقلیه انجام شده است، زمین گیر کرده است. با این حال، چنین توقف طولانی مدت سوالاتی را در مورد قابلیت مالی جاه طلبی های گردشگری فضایی ویرجین گالاکتیک ایجاد کرده است.

به عنوان مثال، در سال 2022، این شرکت پس از پرواز بدون مشتری به فضا، ضرر خالص 500 میلیون دلاری را گزارش کرد. با این حال، در پایان سال، ویرجین گالاکتیک اعلام کرد که شرایط مالی آن همچنان قوی است و 980 میلیون دلار در دست دارد.

با این حال به نظر می رسد سرمایه گذاران تا حدودی نسبت به شرکت شک دارند. پس از پرواز برانسون، قیمت سهام شرکت به 55.91 دلار برای هر سهم رسید. با این حال، در روزهای اخیر، هر سهم کمی بالاتر از 3 دلار معامله شده است.

با تغییراتی که اخیراً انجام شده است، ویرجین گالاکتیک قصد دارد ماهانه یک بار با VSS Unity پرواز کند. این بسیار کمتر از سرعت پروازهای مورد نیاز برای نزدیک شدن به سودآوری است. هدف نهایی این شرکت توسعه خطی از فضاپیماهای کلاس «دلتا» با زمان گردش یک هفته است. با ناوگانی از فضاپیماهای دلتا، این شرکت معتقد است که می‌تواند هدف پرواز سودآور 400 ماموریت در سال را برآورده کند. اما بعید است که فضاپیماهای دلتا حداقل قبل از سال 2025 برای پروازهای آزمایشی آماده شوند و خدمات تجاری تا یک سال پس از آن آغاز نخواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.