بررسی تاثیر امگا ۳ بر رفتار و احساس کودکان

بررسی تاثیر امگا ۳ بر رفتار و احساس کودکان

محققان دانشگاه Swansea در حال انجام مطالعه ای برای بررسی تاثیر امگا 3 بر رفتار، خلق و خو و سلامت روان کودکان هستند که ممکن است پیامدهای قابل توجهی در حوزه سلامت و آموزش داشته باشد.

به گزارش تکناک، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی و غذاهای دریایی برای عملکرد و رشد مناسب مغز در کودکان ضروری است. از آنجایی که بدن نمی تواند به اندازه کافی این عنصر را بسازد، باید از طریق رژیم غذایی تامین شوند.

با توجه به اینکه اکثر کودکان در بریتانیا کمتر از نصف مقدار توصیه شده چربی های مفید امگا 3 مصرف می‌کنند، تیمی به رهبری دانشکده روانشناسی این دانشگاه کمک هزینه ای 81000 پوندی دریافت کرده اند تا بررسی کنند که مکمل های امگا 3 تا چه میزان کمک‌کننده هستند.

این مطالعه به طور مستقل توسط بنیاد واترلو تأمین مالی شده و در همکاری با مرکز تحقیقات غذا و رفتار (FAB)، یک خیریه مستقر در بریتانیا که به پیشبرد تحقیقات علمی درباره ارتباط بین تغذیه و رفتار انسان اختصاص دارد، انجام می‌گیرد.

مشارکت در پژوهش و روش‌شناسی تاثیر امگا 3

تیم تحقیق به دنبال کودکان ۶ تا ۱۲ ساله از مناطق اصلی بریتانیا است تا در مطالعه‌ای شرکت کنند که به صورت کاملاً آنلاین اجرا می‌شود. شرکت‌کنندگان یک دوره سه ماهه مکمل‌های قابل بلع را از طریق پست دریافت خواهند کرد.

از والدین و سرپرستان نیز درخواست شده پرسشنامه‌هایی در مورد رفتار کودکان‌شان قبل و بعد از مصرف مکمل‌ها تکمیل کنند و هرگونه تغییری در رفتار، از جمله تغییرات در خلق‌وخو و خواب، را ثبت نمایند.

دکتر هیلی یانگ، مسئول اصلی این پروژه، می‌گوید: «کمبود امگا-۳ در رژیم غذایی کودکان در بریتانیا به یک امر عادی بدل شده است، با این وجود این مواد مغذی برای سلامتی روانی و جسمانی آن‌ها بسیار مهم است.

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که افزایش مصرف امگا-۳ می‌تواند حداقل برای برخی از کودکان مفید باشد، چه آن‌ها اختلالی مانند ADHD یا اوتیسم داشته باشند یا خیر. این آزمایش جدید به ما کمک خواهد کرد تا بفهمیم این مکمل‌ها برای کدام کودکان سود بیشتری دارند و بهترین روش شناسایی آن‌ چیست.»

دکتر الکس ریچاردسون، عضو و محقق  FAB، اضافه کرد: «تحقیقات FAB سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد (مانند دانشکده روانشناسی دانشگاه سوانسی)، بنابراین ما از همکاری در این مطالعه مهم خرسندیم.

ما می دانیم که بسیاری از والدین، معلمان و متخصصان بهداشت در تلاش برای ارائه کمک و حمایت از بسیاری از کودکان هستند. ما خوشحال می‌شویم اگر آن‌ها با ما تماس بگیرند تا بتوانیم اطلاعات بیشتری که ممکن است برایشان مفید باشد، در اختیارشان قرار دهیم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram