تغییر رابط کاربری جستجو در نسخه وب جیمیل

گوگل اخیراً تغییراتی را در نسخه وب جیمیل ایجاد و نوار جستجو و طراحی نشانگر وضعیت فعالیت را به روز کرده است.

به گزارش تکناک، اکنون، در نسخه وب جیمیل از یک باکس قرصی شکل برای نوار جستجو استفاده می‌شود. پیش از این باکس جستجوی آن مستطیلی و با گوشه‌های گرد بود. اکنون، طراحی جدید آن با سایر تجربیات گوگل در وب مانند Google Drive و Search مطابقت دارد. همچنین با نوار جستجو در جیمیل برای اندروید همخوانی دارد.

در همین حال، طرح کلی خاکستری گزینه نمایش‌دهنده فعالیت کاربر(activity switcher)، با ظاهر قرصی شکل، رنگی خواهد شد. این تغییر آن را در تم‌های تیره پررنگ‌تر می‌کند که موجب جلب توجه بیشتر می‌شود و حالت فعال آن را به صورت برجسته نشان می‌دهد. این حالت در تم‌ پیش‌فرض با هاله‌ای از رنگ آبی جلوه‌ی کمتری خواهد داشت.این تغییر نوار جستجو در روز گذشته به طور گسترده در نسخه وب Gmail منتشر شده است.

با نگاهی به آینده، نسخه Gmail صفحه نمایش‌‌های بزرگ، همانند Pixel Fold، با مجهز شدن به نوار جابجایی با امکان نمایش یک یا دو خط بیشتر از متن و محتوای جستجو تغییر خواهد کرد.

این تغییر، یک افزونه مهم به حساب نمی‌آید، زیرا نوار پایینی Gmail در مقایسه با سایر برنامه های Material You کوچک است. نوار جابجایی آن برای دسترسی بهتر در کنار دکمه Compose، درست در بالا قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.