آخرین خبرها:

جت شارک شما را به یک ماجراجویی آبی هیجان انگیز می‌برد

اگر مانند دلفین ایده پرواز در آب را دوست...

چرا برخی از سگ ها زوزه می‌کشند؟

محققان دپارتمان اخلاق شناسی دانشگاه بوداپست مجارستان(ELTE) ، واکنش...

تکنو اولین گوشی تاشو دوطرفه جهان را عرضه کرد

شرکت تکنو برند فناوری نوآورانه با فعالیت در بیش...

فرزندان‌ خود را انعطاف‌پذیر بار بیاورید

والدین همیشه بهترین ها را برای فرزندان خود می...

با این تمرین ساده اضطراب خود را کاهش دهید

ما در دوران پر تنشی زندگی می کنیم. مردم نگران تورم و اقتصاد هستند و مسائل سیاسی فکر همه را مشغول کرده. والدین نگران فرزندان خود هستند و از سوی دیگر بچه ها نگران والدین.

به گزارش تکناک، اگر می خواهید اضطراب خود را کاهش علم این تمرین ساده را به عنوان بهترین انتخاب به شما پیشنهاد میکند.

اگر بخواهیم به شما بگوییم که یک تمرین ساده و مبتنی بر علم وجود دارد که اضطراب شما را کاهش می‌دهد، و به اندازه داروهای اصلی ضد اضطراب مؤثر است، باور میکنید؟ همچنین، یک میانبر ساده هشت دقیقه ای وجود دارد که می توانید انجام دهید؟

محققان دانشگاه جورج تاون، هاروارد و سایر موسسات در مجله معتبر JAMA Psychiatry به این نتیجه رسیده اند که یک برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی هدایت شده می تواند حداقل به اندازه داروهایی مانند escitalopram که با نام های تجاری مانند Lexapro و Cipralex شناخته می شود میتواند در درمان بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی موثر باشد.

تحقیقات آنها ساده بود: آنها در مجموع 276 بیمار اضطرابی را از بیمارستان‌های منطقه بوستون، نیویورک و واشنگتن دی سی بین سال‌های 2018 تا 2020 انتخاب کردند و به آنها درمانی معادل دارو یا کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) پیشنهاد کردند.

در پایان، 102 بیمار آموزش ذهن آگاهی خود را تکمیل کردند درحالی که 106 بیمار تحت درمان دارویی بودند. ما فرض می کنیم که 68 نفر دیگر هیچ کدام از مراحل را کامل نکرده اند.

دوره MBSR شامل موارد زیر بود:

هشت هفته کلاس های 2.5 ساعته- کلاس آرامشی یک روزه آخر هفته در هفته پنجم یا ششم – تمرینات روزانه 45 دقیقه ای در خانه.

ارزیاب‌های بالینی ( که نمی‌دانستند آیا هیچ بیمار از دارو یا آموزش کاهش استرس مبتنی بر تمرکز حواس برای درمان علائم خود استفاده کرده است یا خیر ) سپس در مقیاس 1 تا 7 ارزیابی کردند که چگونه سطح اضطراب آنها از ابتدا تغییر کرده است.

هر دو گروه کاهش علائم اضطراب خود را مشاهده کردند (میانگین کاهش 1.35 امتیازی برای MBSR و کاهش میانگین 1.43 امتیازی برای دارو، که از نظر آماری نتیجه ای معادل بود)، کاهش حدود 4.5 از میانگین برای هر دو گروه به معنی 30 درصد یا بیشتر کاهش معنی دار است در شدت اضطراب مردم.

نویسنده اول مطالعه الیزابت هوگ،  مدیر برنامه تحقیقاتی اختلالات اضطرابی و دانشیار روانپزشکی در جورج تاون بیان کرد: دوباره تاکید می شود 30درصد. زیرا کاهش 30 درصدی موضوع اصلی این مطلب علمی است. ببینید، این مطالعه برای همه ما مفید است، زیرا مطمئناً با اضطراب دست و پنجه نرم کرده‌ایم، و ممکن است در زمان های مختلف از داروهای ضد اضطراب استفاده کرده باشیم. بسیاری از افرادی که چنین داروهایی مصرف می کنند، وقتی علائم تحت کنترل هستند، برای مدتی مصرف آن را قطع می کنند و در صورت نیاز دوباره امتحان می کنند. بنابراین، ایده یک روش غیر دارویی اثبات شده برای به دست آوردن همان اثر و شاید راهی که مردم در درازمدت انجام دهند جالب است. البته، تعهد زمانی برای MBSR بیشتر از مصرف دارو است (ذهن‌آگاهی ممکن است راه‌حل ساده‌ای باشد، اما «ساده» همیشه به معنای «آسان» نیست.

اگرچه مدیتیشن و تمرکز حواس برای کاهش اضطراب موثر وکارساز است، اما همه مایل به صرف زمان و تلاش برای تکمیل موفقیت آمیز تمام جلسات ضروری و انجام تمرینات خانگی منظم نیستند.

پاسخ دهید

نظر خود را بیان کنید
نام خود را وارد نمایید