جنگل‌ های عمودی، فضای سبز دبی را تامین می‌کنند

آرشیتکت ایتالیایی استفانو بوئری، برنامه‌های خود را به منظور افزودن کمی فضای سبز به دبی، در قالب جدیدترین جنگل عمودی، فاش کرده است.

آرشیتکت ایتالیایی استفانو بوئری، برنامه‌های خود را به منظور افزودن کمی فضای سبز به دبی، در قالب جدیدترین جنگل عمودی، فاش کرده است.

به گزارش تکناک، این پروژه شامل دو آسمان خراش پوشیده از هزاران درخت و درختچه خواهد بود و همچنین شامل طراحی پایدار به‌منظور کمک به کاهش نیاز به برق مبتنی بر شبکه می‌شود.

برج‌های عمودی جنگلی دبی جدیدترین برج‌ها در میان ساختمان‌های سرسبز استفانو بوئری، از زمان تکمیل برج‌های برنده جایزه Bosco Verticale در میلان، و همچنین نمونه‌هایی در چین، آلبانی و هلند است.

این برج‌ها با محوریت دو آسمان خراش چشم نواز به فرم V طراحی‌شده و توسط یک پودیوم مشترک به هم متصل می شوند. ارتفاع برج های مخروطی به ترتیب به 190 متر و 150 متر خواهد رسید و میزبان بیش از 2600 درخت و 27000 درختچه در نمای خود به همراه مجموعه ای از گلخانه ها و باغ های هیدروپونیک و همچنین در چندین قسمت شامل بالکن و تراس خواهند بود.

digikala

منطقی است که در این پروژه با در نظرگرفتن خشکی دبی، توجه ویژه ای به حفظ آب شده است و در آن نوعی سیستم نمک‌زدایی در کنار یک سیستم استاندارد بازیافت آب فاضلاب خانگی نصب خواهد شد.

علاوه بر این، ساختمان‌ها با راه‌اندازی یک فتوولتائیک قادر به تولید 5100 کیلووات ساعت انرژی پاک، مصرف برق مبتنی بر شبکه خود را کاهش خواهند داد.

بوئری گفت: این پروژه به درخواست جن، به عنوان اولین نمونه جنگل عمودی در منطقه MENA (خاور میانه و شمال آفریقا) با هدف ادغام مزایای جنگلداری شهری مانند جذب ذرات ریز گرد و غبار، تنظیم ریزاقلیم و کاهش اثر گلخانه ای همراه با نوآوری هایی به منظور مدیریت سیستم آب در اقلیم های خشک و بهینه سازی تولید انرژی از منابع تجدید پذیر، طراحی‌شده‌است.

پروژه برج های جنگل عمودی در دبی در جریان کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP27 که تا 18 نوامبر در شرم الشیخ مصر درحال برگزاری است، رونمایی شد. هنوز تاریخی در مورد تکمیل پروژه در دست نیست. اما آرشیتکت پروژه، استفانو بوئری، نشان داد تحقیقات بیشتری در حال حاضر در مورد طراحی و پایداری کلی آن در حال انجام است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.