خیلی از رایانه‌های شخصی شرایط اجرای ویندوز 11 را ندارند

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط شرکت مدیریت فناوری اطلاعات Lansweeper منتشر شده است، بخش قابل توجهی (43 درصد) از تمام دستگاه های تجاری به دلیل الزامات سخت افزاری تحمیل شده توسط مایکروسافت هنوز قادر به ارتقاء به ویندوز 11 نیستند.

به گزارش تک ناک، سایت TechRadar Pro قبلاً در مارس 2022 گزارش داده بود که میلیون‌ها رایانه شخصی تجاری واجد شرایط ارتقاء به ویندوز 11 نیستند( به دلیل عدم سازگاری پردازنده‌های آنها با ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM 2.0 ،ویژگی‌ای که ویندوز 11 برای اجرا شدن به آن نیاز دارد.

سایت Lansweeper ادعا می کند از آن زمان  با افزایش 12 درصدی دستگاه هایی که نیازهای CPU و TPM را برای اجرای ویندوز 11 پاسخگو هستند، وضعیت تغییر یافته است. در این سطح از رشد، همه دستگاه ها باید تا سال 2026 با ویندوز 11 سازگار باشند.

ویندوز 11 در محل کار

با این حال، Lansweeper متوجه شد که تنها 57 درصد از دستگاه‌های آزمایش شده دارای پردازنده‌هایی هستند که نیازهای سیستم عامل مایکروسافت را برآورده می‌کنند. بیش از یک سوم (35درصد) ایستگاه های کاری آزمایش شده با TPM ناسازگار بودند یا آن را غیرفعال کرده بودند، در حالی که ماشین های مجازی بدترعمل کردند و تنها 1درصد از TPM پشتیبانی یا فعال شده بودند.

علاوه بر این، سطح رشد دستگاه‌های سازگار با ویندوز 11 که Lansweeper دیده است، هنوز از آخرین مهلت پایان عمر ویندوز 10 یعنی 14 اکتبر 2025 فاصله دارد. در این تاریخ، دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های حیاتی برای ویندوز 10 متوقف خواهد شد.

این مهم است، زیرا 82 درصد از تمام دستگاه‌های ویندوز هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. نرخ رشد ثابت برای دستگاه‌های سازگار تضمین نشده است، و هر دستگاهی که هنوز نسخه قبلی سیستم عامل را اجرا می‌کند، به طور فزاینده‌ای در برابر حملات بدافزار و باج‌افزار آسیب‌پذیر خواهد شد.

این بخش بزرگی از این مساله است که چرا تعداد زیادی از حملات سایبری مؤسسات مراقبت های پزشکی  و آموزشی را هدف قرار می دهند. سازمان‌ها  معمولاً برای حفظ یک نرم‌افزار یا یک نرم افزار  پایگاه‌داده‌ای که فقط کار می‌کند از به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌ها غفلت می‌کنند بنابراین به اهداف آسانی برای عوامل حملات سایبری تبدیل می‌شوند که دسترسی به داده‌های شخصی حساس این مراکز برای آنها اهمیت دارد.

در حال حاضر تنها 3 درصد از تمام کاربران ویندوز از ویندوز 11 استفاده می کنند. در مقایسه، 1 درصد از کاربران هنوز از ویندوز XP 21 ساله استفاده می کنند بنابراین منصفانه است که بگوییم کسب و کارها هنوز از اینکه چرا باید برای سخت افزار جدید سرمایه گذاری کنند، بی اطلاع هستند.

به سازمان ها توصیه می شود برای اطمینان طولانی مدت از وضعیت امنیتی خود، سخت افزاری را که به کسب و کارشان نیرو می دهد به روز کنند و به دنبال صرفه جویی در هزینه ها در زمینه های دیگر، مانند راه حل های نرم افزاری خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.