دستیار هوش‌مصنوعی Copilot چیست و چگونه کار می کند؟

دستیار هوش‌مصنوعی Copilot چیست و چگونه کار می کند؟

چت بات های هوش مصنوعی در سال گذشته بسیار محبوب بوده اند. این محبوبیت از ChatGPT شروع شد و در ادامه Bing Chat یا همان Copilot بلافاصله به محبوبیت رسید و به یکی از پیچیده ترین چت بات ها تبدیل شد. 

به گزارش تکناک، این چت بات توسط OpenAI توسعه داده شد، که ChatGPT را نیز توسعه داد، و برای مدتی، Bing Chat تنها راه رایگان برای دسترسی به آن بود. علاوه بر این، به اینترنت متصل بود، بنابراین می توانستید از آن برای تحقیق استفاده کنید.

Bing Chat از آن زمان به عنوان  Copilot تغییر نام داد و خود را با سایر محصولات کمکی هوش مصنوعی مایکروسافت مطابقت داد و هنوز هم یکی از بهترین چت‌بات‌هایی است که امروزه می‌توانید از آن استفاده کنید. این چت بات در حال حاضر بر اساس GPT-4 Turbo است که پاسخ های بهتری را با پنجره زمینه بسیار بزرگتر از آنچه قبلاً در دسترس بود ارائه می دهد.

Copilot چگونه کار می کند؟

Copilot هنگام راه‌اندازی به‌عنوان Bing Chat در موقعیت ویژه ای قرار داشت، زیرا استفاده از آن اساساً به لطف OpenAI امکان‌پذیر شد. در آن زمان، مایکروسافت از Bing Chat به عنوان مدل “قدرتمندتر”  ChatGPT استفاده کرد، البته فقط به این دلیل که بر اساس نسخه جدیدتر مدل زبان یادگیری (LLM) بود.

از آن زمان، کاربران می توانند برای تجربه GPT-4 برای ChatGPT Plus به همان روشی که Microsoft Copilot را به صورت رایگان دریافت می کنند، هزینه بپردازند. گفته می شود که Prometheus می تواند به بهترین نحو از قدرت GPT-4 استفاده کند، اگرچه مایکروسافت جزئیات زیادی در مورد نحوه پیاده سازی آن ارائه نمی دهد. در واقع، Copilot اکنون تنها راه رایگان برای تجربه GPT-4 Turbo است، کاری که در غیر این صورت فقط می توانید از طریق API OpenAI انجام دهید.

Copilot همچنین می‌تواند به اینترنت زنده دسترسی داشته باشد، حتی می‌تواند برای برخی از ادعاهایی که در پاسخ‌هایش مطرح می‌کند، مدارک مستند ارائه کند. این توانایی به این چت بات مزیت بزرگی نسبت به نسخه رایگان ChatGPT می دهد، زیرا به شما امکان می دهد صحت اطلاعات را هنگام پرسیدن سؤال تأیید کنید. می‌توانید به آن یک لینک URL بدهید و از آن بخواهید که صفحه را خلاصه کند یا حتی از آن بخواهید چیزی برای شما جستجو کند.

Copilot همچنین یک ویژگی دیگر نیز دارد که هنوز هیچ رقیبی نمی تواند با آن مبارزه کند و آن توانایی، انتخاب سبک پاسخگویی است. می‌توانید از آن بخواهید که با لحن «خلاقانه‌تر»، «متوازن‌تر» یا «دقیق‌تر» پاسخ دهد. این سبک‌ها به شکل دادن به مکالمه شما با Copilot کمک می‌کنند و می‌توانید بر اساس آنچه می‌خواهید گزینه های مختلف را انتخاب کنید. گزینه هایی نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و حتی یک برنامه اندروید و iOS برای مکالمه وجود دارد.

چه کسی Copilot را ساخته است؟

Copilot توسط مایکروسافت توسعه داده شد و در 7 فوریه 2023 به عنوان Bing Chat معرفی شد. قبلاً فقط از طریق لیست انتظار قابل دسترسی بود، اما شرکت مدتی قبل این محدودیت را لغو کرد. تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب کاربری مایکروسافت است و می توانید آزادانه از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید بدون ورود به سیستم از آن استفاده کنید، اما پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید محدود است.

آیا هنوز محدودیتی در طول مکالمه Copilot وجود دارد؟

پاسخ به این پرسش پیچیده است. Microsoft Copilot هنوز میزان صحبت کردن را محدود می کند. اگر از Microsoft Edge استفاده می‌کنید، می‌توانید 30 پیام را در هر مکالمه رد و بدل کنید و در هر روز می‌توانید در مجموع 300 پیام را در چندین چت مبادله کنید. این محدودیت‌ها برای کمک به جلوگیری از سوءاستفاده یا سردرگمی هوش مصنوعی Copilot اعمال می‌شوند، زیرا ممکن است در یک مکالمه طولانی، پاسخ ها کمی عجیب و غریب شوند. علاوه بر این، مایکروسافت همچنین گفت و گو را به 4000 کاراکتر محدود می کند، که محدودیت طول متن GPT-4 است.

اگر از Google Chrome، Safari یا هر مرورگر دیگری استفاده می‌کنید، در هر مکالمه فقط به پنج پیام محدود می‌شوید. این محدودیت هنوز برای لذت بردن از استفاده از Copilot کافی است، اما این روشی است که مایکروسافت می‌تواند شما را ترغیب کند که اگر یک کاربر معمولی Copilot هستید، به مرورگر Edge بروید.

آیا Copilot می تواند تصویر تولید کند؟

برخلاف سایر ربات‌های چت، Microsoft Copilot همچنین می‌تواند تصاویری را با استفاده از DALL-E تولید کند. این تصاویر به صورت تصاویر JPG 1024×1024 تولید می شوند و پس از تولید قابل تغییر هستند. اگر از نسخه رایگان استفاده می کنید، می توانید روزانه 15 عدد عکس تولید کنید. اگر می‌خواهید تصویر تولید کنید، به یک حساب کاربری مایکروسافت نیاز دارید و به‌عنوان اینکه تصاویر با Copilot ساخته شده‌اند، واترمارک می‌شوند.

اگر Copilot Pro دارید، می توانید تا 100 تصویر در روز تولید کنید. اگر فکر می کنید که نیاز به تولید تصاویر زیادی دارید، ممکن است ارزش ارتقاء داشته باشد.

آیا می توانم از Microsoft Copilot در کروم یا فایرفاکس استفاده کنم؟

 Microsoft Copilot تنها به طور رسمی در برنامه های تلفن همراه، مرورگر Microsoft Edge و سایر مرورگرهای مبتنی بر Chrome پشتیبانی می شود. همچنین می توانید از آن در فایرفاکس نیز استفاده کنید، علیرغم اینکه یک مرورگر مبتنی بر Chromium نیست. با این حال، ممکن است این چت بات در فایرفاکس به درستی کار نکند.

هر چند هنگام استفاده از مرورگرهای دیگر یک محدودیت عمده وجود دارد و آن محدودیت نوبت است. در هر مکالمه، شما می توانید همزمان با Copilot فقط پنج پیام را مبادله کنید، در حالی که در مرورگر اج یا در برنامه های رسمی، می توانید تا 30 پیام را در یک زمان مبادله کنید.

آیا Microsoft Copilot بهتر از Google Gemini یا ChatGPT است؟

Microsoft Copilot مزایای متعددی نسبت به Google Gemini و ChatGPT دارد. به عنوان مثال، توانایی تنظیم آهنگ های مکالمه با یک کلیک ساده برای Bing منحصر به فرد است، اگرچه می توانید به جای آن از Gemini یا ChatGPT بخواهید که با پاسخ های دقیق تر یا خلاقانه تر به شما پاسخ دهند. تولید تصویر نیز در حال حاضر برای Copilot منحصربه‌فرد است، اگرچه می‌توانید با ChatGPT Plus تصاویر تولید کنید و Gemini نیز می‌تواند این کار را انجام دهد، هرچند با محدودیت‌.

جایی که Copilot در حال حاضر  می درخشد، توانایی آن در ارائه نقل قول ها و به اشتراک گذاشتن مثال های دنیای واقعی برای سؤالاتی است که از آن می پرسید.  Google Gemini قبلاً دقیقاً با انجام این کار مشکل داشته است و نسخه رایگان ChatGPT اصلاً نمی تواند این کار را انجام دهد. همه مدل‌های هوش مصنوعی در این مرحله اساساً آزمایشی هستند، اما تلاش‌های مایکروسافت در اینجا به خوبی نتیجه داده است.

Copilot Pro که مخصوصاً با مایکروسافت 365 ادغام شده است، ویژگی های زیادی را نسبت به آنچه در سایر اشتراک‌های هوش مصنوعی دریافت می‌کنید، به ارمغان می‌آورد و قدرت هوش مصنوعی  را به اکسل، پاورپوینت‌های شما و موارد دیگر می‌آورد.

آینده Copilot

مایکروسافت، Copilot را جدی گرفته است و با تغییر نام تجاری که در حال حاضر تکمیل شده است، واضح است که این شرکت قصد دارد چیزی بیش از یک ویژگی برای Bing ارائه دهد. احتمالا بهترین هوش مصنوعی  را در بین گزینه های رایگان ارائه می دهد، اگرچه Gemini رقیب نزدیکی است. می تواند برای شما تحقیق کند و نقل قول ارائه کند، می تواند سبک زبان خود را متناسب با آنچه می خواهید تغییر دهد، و حتی می تواند تصاویر تولید کند. علاوه بر این، این تنها راه برای دسترسی رایگان به GPT-4 Turbo است و GPT-4 Turbo بدون شک بهترین مدل زبان موجود در حال حاضر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram