دعوای توییتر و مایکروسافت بالا گرفت

وکیل ایلان ماسک به نمایندگی از توییتر، مایکروسافت را به سوء استفاده از قرارداد توسعه‌دهنده توییتر متهم کرده است.

به گزارش تکناک، روابط بین مایکروسافت و توییتر به شدت بهم ریخته است. پس از درخواست توییتر برای پرداخت هزینه به عنوان دسترسی API که قبلاً به صورت رایگان در دسترس بود، مایکروسافت تصمیم گرفت ادغام توییتر را از چندین سرویس حذف کند.

به عنوان مثال، کاربران دیگر نمی‌توانند فیلم‌های بازی خود را به صورت مستقیم با توییتر به اشتراک بگذارند. این داستان ادامه دار بین غول‌های تکنولوژی حالا با نامه‌ای از وکیل شخصی ایلان ماسک وارد فصل تازه ای شده است.

الکس اسپایرو، وکیل شخصی الون ماسک، یک نامه به مایکروسافت فرستاد که در آن ادعا می‌شود که مایکروسافت چندین مفاد از قرارداد توسعه دهنده توییتر را برای مدت زمان طولانی نقض کرده است. این نامه ابتدا توسط روزنامه نیویورک تایمز گزارش شد.

در این نامه، چندین اتهام مطرح شده است، از جمله ادعای اینکه مایکروسافت از API‌های توییتر برای استفاده و اهداف غیرمجاز استفاده کرده است.

اسپایرو همچنین به مایکروسافت حمله کرده و گفته است که تا قبل از ماه گذشته، زمانی که مایکروسافت حتی از پرداخت نرخ تخفیفی برای دسترسی مداوم به APIها و محتوای توییتر خودداری کرد، مایکروسافت هشت برنامه منفصل API توییتر از جمله Xbox One، Bing Pages، Azure، Power Platform و Ads را اجرا می کرد که به نظر می‌رسد مایکروسافت حداقل برای پنج محصول و سرویس مجزا از داده‌ها و قابلیت‌های توییتر استفاده می‌کرد.

کلیه هشت برنامه مایکروسافت به شکلی با توییتر ادغام شده‌اند. اسپایرو مدعی است که برنامه‌های مایکروسافت سقف نرخ API توییتر را نادیده گرفته‌اند. وی اتهام دیگری در نامه اش اضافه کرده است که مایکروسافت نتوانسته برای استفاده از هر برنامه، آن را اعلام کند و تأییدیه بگیرد.

بر اساس این گزارش، در این نامه درخواست حسابرسی منطبق با مقررات برای بررسی نحوه استفاده هشت برنامه مایکروسافت از داده‌های توییتر مطرح شده است. ایلان ماسک قبلا هم مایکروسافت را به استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر متهم کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.