ساخت کیت برای سنجش وضعیت عضلات

دانشمندان موفق به ساخت یک کیت تست تخصصی به نام Myomar برای سنجش وضعیت عضلات و پیش بینی میزان از دست رفتن آن ها شده اند.  

به گزارش تکناک، از دست دادن عضله نه تنها فرد را از نظر فیزیکی ضعیف می کند بلکه به بروز مشکلاتی از جمله، خطر زمین خوردن های جدی و حتی مرگ نیز می انجامد. با افزایش سن، از دست دادن عضله اجتناب ناپذیر است ولی اگر افراد اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهند، سنجش سرعت از دست دادن توده های عضلانی می تواند دشوار باشد.

متأسفانه بسیاری از مردم تا زمانی که زمین نخورند و آسیب های جدی مانند شکستگی لگن نبینند، متوجه نمی شوند که این مشکل چقدر جدی شده است. علاوه بر این، از دست دادن عضلات آنها ممکن است با یک بیماری زمینه ای مانند ALS یا دیستروفی عضلانی همراه باشد که این بیماری ها نیاز به توجه فوری دارد.

به طور معمول، از دست دادن عضلات از طریق فناوری های تصویربرداری مانند اسکن سی تی و ام آر آی کنترل می شود. از آنجایی که این سیستم ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دارند و باید توسط تکنسین های ماهر انجام شوند، اکثر مردم به طور منظم یا مکرر برای اسکن عضلانی به منظور بررسی وضعیت توده های عضلانی خود مراجعه نمی کنند. اینجاست که کیت تست Myomar وارد صحنه می شود.

این کیت سنجش وضعیت عضلات توسط یک دکتر کانادایی به نام رافائلا آندراده ساخته شده است. عمه سالخورده این دکتر به دلیل عوارض ناشی از زمین خوردن، فوت کرد و این شخص قبل این اتفاق، از میزان ضعف خود آگاه نبود.

کیت سنجش وضعیت عضلات که شبیه تست بارداری خانگی است، از کاربران می‌خواهد که روی نوار آزمایش شیمیایی یکبار مصرف ادرار کنند، سپس با گوشی هوشمند خود از این نوار عکس بگیرند. اپلیکیشن روی گوشی با تجزیه و تحلیل تصویر، قادر به تشخیص غلظت مواد شیمیایی نشانگر زیستی مرتبط با سلامت عضلات در ادرار است.
این برنامه قادر است پس از وارد کردن این داده ها، میزان از دست دادن عضلات را پیش بینی کند و تا به حال ثابت شده است که این آزمایش تا 80 درصد در مورد مردان و 96 درصد در مورد زنان دقیق عمل می کند.

آندراده و همکارانش اکنون به دنبال داوطلبانی برای کمک به توسعه این محصول هستند. امید است که این کیت تا پاییز آینده به صورت تجاری در دسترس عموم قرار گیرد.

آندراده گفت: ایده این است که بتوانیم شاخص‌های دقیق از دست دادن عضله را در مراحل اولیه بررسی کنیم، چون به این شکل می‌توانیم اقدامات لازم برای محافظت از سلامت عضلانی‌مان را انجام دهیم. همانطور که ما به طور منظم از آزمایش کلسترول برای نظارت بر سلامت قلب یا آزمایش گلوکز برای نظارت بر دیابت استفاده می کنیم، باید در مورد محافظت از عضلات خود نیز پیگیر و فعال باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.