اپل قابلیت های برنامه Siri را بالا می برد

اپل در حال آزمایش قابلیت جدید تولید زبان طبیعی برای Siri  است. این فناوری جدید در آخرین نسخه بتا tvOS 16.4 در حال آزمایش است

اپل در حال آزمایش قابلیت جدید تولید زبان طبیعی برای Siri  است. این فناوری جدید در آخرین نسخه بتا tvOS 16.4 در حال آزمایش است و در نهایت راه خود را به بقیه سیستم عامل های اپل باز خواهد کرد.

به گزارش تکناک، در آخرین نسخه بتا tvOS 16.4، اپل چارچوب جدیدی را برای قابلیت‌های «Siri Natural Language Generation» فعال کرده است. اپل در حال حاضر فقط از تولید زبان طبیعی برای گفتن جوک با Siri در Apple TV استفاده می کند. این شرکت در حال آزمایش این است که چگونه می توان از تولید زبان برای تایمرها نیز استفاده کرد.

اگرچه tvOS سیستم عامل Apple TV و HomePod است، این ویژگی های جدید تولید زبان در حال حاضر فقط در Apple TV فعال هستند. با این حال، یافته‌های 9to5Mac نشان می‌دهد که کد این ویژگی‌ها در iPhone، iPad، Mac، HomePod و Apple TV گنجانده شده است. و در حال حاضر فقط در  Apple TV فعال است.

نیویورک تایمز گزارش داد که مهندسان اپل در حال آزمایش ” “language-generating concepts ” هستند. یافته‌های ما آن گزارش را تأیید می‌کند و جزئیات بیشتری در مورد چگونگی آزمایش این قابلیت‌ها توسط اپل ارائه می‌دهد.

تولید کننده زبان (Language-generating) به سیستم‌ها و الگوریتم‌هایی اطلاق می‌شود که قادرند متن یا جملاتی را به صورت خودکار و مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی تولید کنند. این نوع سیستم‌ها معمولاً با استفاده از مدل‌های زبانی طراحی می‌شوند که از داده‌های زیادی آموزش دیده‌اند تا بتوانند جملات طبیعی و معناداری بسازند. این سیستم‌ها در موارد متنوعی مانند ترجمه ماشینی، خلاصه‌سازی متون، پاسخ‌دهی به سوالات، و تولید محتوا استفاده می‌شوند.

یک نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. فقط به این دلیل که اپل در حال آزمایش ویژگی های تولید زبان طبیعی برای سیری است، به این معنی نیست که در حال توسعه ربات های چتی مانند ChatGPT است.

اپل می تواند از این نوع فناوری هوش مصنوعی برای بهبود چشمگیر دستیار سیری موجود استفاده کند. مارک گورمن از بلومبرگ نیز گفته است که اپل به طور فعال روی چیزی شبیه به ChatGPT کار نمی کند.

در حال حاضر، سیری به جای هر نوع هوش مصنوعی تولید کننده زبان، از سیستمی پشتیبانی می‌کند که مبتنی بر الگوها است. این امر منجر به چالش‌های مهندسی و توسعه قابل توجهی برای سیری در دهه گذشته شده است.

هیچ جدول زمانی در مورد اینکه اپل چه زمانی فناوری تولید زبان طبیعی فعلی خود را فراتر از Apple TV گسترش دهد، وجود ندارد. این اساساً روشی است که اپل برای آزمایش بتا این نوع فناوری هوش مصنوعی انجام می دهد. این ویژگی‌ها همچنین می‌توانند دارای یک جزء سمت سرور باشند که این ویژگی را فعال یا غیرفعال می‌کند و به اپل اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های عمومی را به دقت تنظیم کند.

در نهایت، اپل می تواند این فناوری تولید زبان را فراتر از سیری گسترش دهد، اما این چیزی نیست که در آینده نزدیک انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.