زمین کوتاه ترین روز خود را به ثبت رساند

 

دانشمندان می گویند زمین سریعتر می چرخد ​​و اخیراً کوتاه ترین روز خود را به ثبت رسانده است. لئونید زوتوف دانشمند، به سی بی اس نیوز گفت: 29 ژوئن 2022، طول روز 1.59 میلی ثانیه کمتر از میانگین بود.

به گزارش تک ناک ، طول طبیعی روز 24 ساعت یا 86400 ثانیه است. اما در سال‌های اخیر، چرخش زمین شتاب بیشتری گرفته است و چند روز چند میلی ثانیه کوتاه شده است.

زوتوف که در دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو مشغول به کاراست، اخیراً مطالعه‌ای در مورد آنچه ممکن است باعث تغییرات در چرخش زمین شود، منتشر کرده است، وی گفت: از سال 2016 زمین شروع به شتاب گرفتن کرده است و نیز امسال نسبت به سال‌های 2021 و 2020 سریع‌تر می‌چرخد.

زوتوف و همکارانش معتقدند که این نوسان می تواند ناشی از جزر و مد زمین باشد.

او می‌گوید هر روز به طور مشخص کوتاه‌تر نیست، اما اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است(می بایست که) ساعت اتمی (روش جهانی اندازه‌گیری زمان در زمین ) تغییر کند. برخی از دانشمندان پیشنهاد معرفی یک ثانیه کبیسه منفی را دارند. او گفت: «از آنجایی که نمی‌توانیم عقربه های ساعت متصل به چرخش زمین را تغییر دهیم، مقیاس ساعت اتمی را باز تنظیم(کالیبره) می‌کنیم.

 

برخلاف سال‌های کبیسه، که یک روز اضافی به آن اضافه شده است، یک ثانیه کبیسه منفی به این معنی است که ساعت‌ها یک ثانیه را رد می‌کنند.

برخی از مهندسان با معرفی یک ثانیه کبیسه مخالف هستند، زیرا می تواند منجر به مشکلات فنی در مقیاس های بزرگ و ویرانگری شود. مهندسان متا، اولگ اوبلوخوف و احمد بیاگوی، که او نیز یک پژوهشگر است، پست وبلاگی در این مورد برای متا نوشته اند، که از تلاش گسترده صنعت برای جلوگیری از معرفی ثانیه های کبیسه در آینده حمایت می کند.

آنها به CBS News گفتند: «هدایت دوم جهشی منفی، برای مدت طولانی پشتیبانی می‌شود و شرکت‌هایی مانند Meta اغلب شبیه‌سازی‌های این رویداد را اجرا می‌کنند. با این حال، این امر هرگز در مقیاس بزرگ تأیید نشده است و احتمالاً منجر به قطعی های غیرقابل پیش بینی و ویرانگر در سراسر جهان خواهد شد.

این مفهوم که در سال 1972 معرفی شد، “عمدتا برای دانشمندان و ستاره شناسان مفید است، زیرا به آنها اجازه می دهد اجرام آسمانی را با استفاده از UTC (زمان هماهنگ جهانی) برای اکثر اهداف مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.