سه سوال بدون پاسخ در مورد آیفون SE 4

تا عرضه احتمالی آیفون SE 4 زمان کمی باقی مانده اما ابهامات و سوالات بی شماری در مورد کیفیت و ویژگی های این مدل وجود دارد.

به گزارش تکناک، آیفون یک جدول زمانی بسیار بحث برانگیز برای عرضه سری آیفون SE داشت به نحوی که شرکت این مدل را در سال 2016 روانه بازار کرد و سپس نسل دوم آن در سال 2020 وارد بازار شد.

با اینکه این فاصله 4 ساله آنقدرها که به‌نظر می‌رسد، طولانی نیست اما به نظر می رسد این موضوع از سال 2016 در برنامه‌های شرکت نبوده‌است.

این شرکت مدل جدید آیفون SE را در سال 2020 به بازار بازگرداند و دو سال برای عرضه آیفون SE 3 صبر کرد. عرضه این گوشی امسال با یک ارتقاء سخت‌افزاری و طراحی نزدیک به آیفون 8 همراه بود. اکنون، شایعات حاکی از حفظ جدول زمانی دو ساله توسط شرکت در عرضه آیفون SE 4 است.

در اینجا با 3 سوال بزرگ در مورد این دستگاه روبرو هستیم که احتمالا اپل در آینده نزدیک به آنها پاسخ نخواهد داد،اما برخی شایعات می تواند به عنوان پاسخی برای آنها تلقی شود.

طبق گفته MyDrivers و افشاگر معتبر جان پروزر، آیفون SE، آیفون XR را به زندگی بازمی گرداند. از آنجایی که SE 3 یک آیفون 8 اصلاح شده بود، آیفون SE 4 طراحی آیفون XR را همراه خواهد داشت. این به معنی حذف دکمه هوم و حاشیه صفحه نمایش در آیفون SE و حرکت به سمت ناچ و فناوری در پس آن است.

طبق صحبت MacRumors، آیفون SE 4 پس از عرضه سری آیفون 15 در سال 2023 عرضه خواهد شد. توضیح خوبی برای این ادعا وجود دارد. با توجه به عرضه آیفون SE 3 با تراشه Apple A15 Bionic ، درست مانند آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، اینکه اپل دوباره SE 4 را با Apple A15 عرضه کند، منطقی نخواهد بود. در عین حال، این شرکت نمی‌تواند این گوشی را بهتر از آیفون‌های ممتاز بسازد. بنابراین، این شرکت باید تا سال 2024 برای آوردن A16 به آیفون SE 4 صبر کند. در آن زمان، سری آیفون 15 شامل همان پردازنده خواهد بود، اما همه منتظر عرضه سری آیفون 16 با پردازنده های Apple A17 و  Apple A18خواهند بود.

راس یانگ کارمند داخلی و افشاگر اپل بیان می کند تا سال 2024 هنوز زمان زیادی وجود دارد. بنابراین، شرکت به ارزیابی برخی تصمیمات قبل از انتشار ادامه خواهد داد. به هر حال، در حال حاضر، هنوز اپل در حال ارزیابی برخی مسائل است. سه مورد از این مسائل هنوز برای اکثر تحلیلگران فناوری و کارمندان شرکت نیز بی‌پاسخ مانده است.

اندازه صفحه نمایش آیفون SE 4

به گفته یانگ، اپل در حال ارزیابی نمایشگرهای 5.7 تا 6.1 اینچی است. آیفون XR دارای یک پنل 6.1 اینچی بود، بنابراین هر چیزی کمتر از آن، گوشی را کمی متفاوت خواهد کرد. به گفته مینگ چی کو تحلیلگر، اپل در حال کار بر روی یک مدل آیفون SE با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی است. به هر حال، اپل هنوز تصمیم نهایی خود در این مورد را اتخاذ نکرده است.

سه سوال بدون پاسخ در مورد آیفون SE 4

LCD یا OLED

سوال دیگر موجود مربوط به نمایشگر آن است. طبق شایعات، اپل هنوز بین فناوری LCD یا OLED برای آیفون SE 4 تصمیم نگرفته است. اپل با سری آیفون 12 به طور کامل به OLED تغییر مسیر داد. استفاده از صفحه نمایش OLED در آیفون SE 4 منطقی است اما ممکن است موجب افزایش قیمت آن نیز شود.

سه سوال بدون پاسخ در مورد آیفون SE 4

فناوری OLED جلوه رنگی و کنتراست بهتری ارائه می‌دهد اما همانطور که عنوان شد، باعث افزایش قیمت نیز می‌شود. آیفون SE 4 به عنوان یک سری آیفون میان رده فروخته می شود. بنابراین، اپل باید تصمیم بگیرد که آن را با OLED بهتر کند یا قیمت آن را با ارائه با LCD پایین نگه دارد. به هر حال شایان ذکر است با توجه به دسترسی بیشتر به فناوری OLED در سال های اخیر، امروزه به راحتی گوشی های میان رده با صفحه نمایش OLED می توان یافت. تفاوت همیشه در تکنولوژی آنهاست. پرچمداران از فناوری OLED بهتری برخوردار هستند، در حالی که گوشی های میان رده قدیمی می شوند یا از فناوری OLED ارزان تری در آنها استفاده می‌شود. اپل به منظور استفاده از پنل مقرون به صرفه ، همچنان می‌تواند فناوری OLED را در آیفون SE 4 به کار برد.

TOUCH ID  یا  FACE ID

در سال های اخیر، سری آیفون SE تنها سری آیفون های مدرن با استفاده از تاچ آی دی بوده است. اما این مساله ممکن است با آیفون  SE 4 تغییر کند. از آنجایی که این شرکت در حال کنار گذاشتن طراحی کلاسیک برای ورود به عصر ناچ است، باید با دکمه هوم خداحافظی کنیم.

آیفون SE 4

همچنین، با وجود شایعات در جریان در مورد قرارگرفتن تاچ آیدی زیر صفحه نمایش طی سال‌های اخیر، این مساله هنوز محقق نشده‌است، اما بار دیگر، از ارائه آن در عرضه سری آیفون 15 صحبت شده است. اکنون، طبق گفته مینگ چی کو تحلیلگر، اپل در حال بررسی یک Touch ID برای آیفون  SE 4است. در صورت استفاده شرکت از فناوری OLED، درست مانند اکثر گوشی های اندرویدی میان رده، باید این اسکنر را در کنار یا پشت قرار دهد.

فیس آیدی با جزیره پویا

به هر حال شانس وجود Face ID هنوز از بین نرفته است. آیفون SE 4 دارای حفره صفحه نمایش خواهد بود و اپل به راحتی می تواند فناوری Face ID را به آن اضافه کند. احتمالا وجود آن معقول ترین انتخاب در این دستگاه است. به هر حال، اگر تاچ آیدی به هر شکلی بازگردد، ابتدا به آیفون های پرچمدار باز خواهد گشت و ممکن است آیفون SE 4 همچنان چند قدم عقب تر از سری معمولی باقی بماند. بنابراین، بالاخره زمان پذیرفتن فناوری Face ID در آن رسیده است.

برخی شایعات خوش بینانه حتی استفاده از جزیره پویا را عنوان می کنند. این مساله به دلیل نرم افزاری بودن ترفند جزیره پویا امکان پذیر است. با این حال، این ویژگی منحصر به آیفون 14 پرو است. با عرضه آیفون SE 4، اپل می تواند با عمومی‌کردن این ویژگی، آن را به مدل ارزان تر ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.