شکست پروژه پرهزینه عینک‌های هوشمند در ارتش آمریکا

تکناک - پروژه عظیم و پرهزینه کاربرد عینک های هوشمند مایکروسافت در ارتش ایالات متحده آمریکا در آزمایشات شکست خورد.

پروژه عظیم و پرهزینه کاربرد عینک‌ های هوشمند مایکروسافت در ارتش ایالات متحده آمریکا در آزمایشات شکست خورد.

به گزارش تک ناک، ماه گذشته از تصمیم مایکروسافت برای  تحویل حدود 5000 دستگاه عینک‌ های هوشمند  IVAS به ارتش ایالات متحده گزارشی را منتشر کرده بودیم.

در سال 2021، ارتش ایالات متحده قراردادی به ارزش 22 میلیارد دلار با مایکروسافت برای ساخت عینک‌ های هوشمند هولولنز برای سربازان خود منعقد کرد.

بیش از یک سال بعد، برنامه عینک هوشمند با تاخیر و همچنین مشکلات عملکردی مواجه شد و چهار عنصر از شش عنصر در آزمایشی که توسط ارتش ایالات متحده انجام شد، شکست خورد.

ارتش ایالات متحده برای اولین بار در سال 2018 یک قرارداد 480 میلیون دلاری با مایکروسافت برای ایجاد نمونه اولیه عینک هوشمند پیشرفته با نام سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) اعطا کرد. اگرچه عینک‌های هوشمند بسیار شبیه به هدست‌های واقعیت افزوده هولولنز (AR) مایکروسافت هستند، اما ارتش به IVAS نیاز داشت تا کارهای بیشتری انجام دهد.

IVAS برای انجام چه کاری طراحی شده است؟

ارتش ایالات متحده هولولنز را از مایکروسافت نمی‌خرد، اما می‌خواهد تعدادی از فناوری‌ها را در یک پلتفرم جمع کند که سربازانش بتوانند از آن برای آموزش، تمرین و مبارزه استفاده کنند.

پروژه عظیم و پرهزینه 22 میلیارد دلار ی کاربرد عینک‌ های هوشمند مایکروسافت در ارتش ایالات متحده آمریکا در آزمایشات شکست خورد.

این امر مستلزم این است که هدست‌ها از حسگرهای دید در شب با وضوح بالا و حسگرهای حرارتی استفاده کنند تا آگاهی موقعیتی و تعامل با هدف را افزایش دهند، در حالی که توانایی یادگیری ماشینی همراه با AR فراهم کردن یک محیط آموزشی شبیه به زندگی  فراهم می کند.

طبق این قرارداد، مایکروسافت قرار است 120 هزار هدست IVAS را در مدت 10 سال با قیمتی نزدیک به 22 میلیارد دلار تحویل دهد.

عینک‌های هوشمند دستگاه هایی که می توانند سربازان را به کشتن دهند!

در یک عملیات نمایشی  که اخیرا برگزار شد، دستگاه در چهار مورد از شش رویداد ارزیابی شکست خورد، گزیده‌هایی از گزارش داخلی ارتش ایالات متحده، در اختیار Business Insider قرار گرفت. یکی از ایرادات مهم دستگاه، درخشش نمایشگر آن بود که از صدها متر دورتر قابل مشاهده بود. یکی از آزمایش‌کنندگان در این گزارش گفت که چنین نمایشگری می‌تواند جنگنده‌های دشمن را از محل استقرار سربازان آگاه کند و آنها را در معرض خطر کشته شدن قرار دهد.

مسئله دیگری که سربازان هنگام استفاده از IVAS  با آن مواجه بودند محدودیت میدان دید و دید محیطی و محدودیت حرکت سرباز به دلیل اندازه و وزن دستگاه بود.

بیزینس اینسایدر در گزارش خود اعلام کرد که ظاهراً مایکروسافت در طول ارزیابی به دلیل مشکلات عملکرد در شرایط کم نور انتظار استقبال منفی از دستگاه خود را داشت. لنز هولو مایکروسافت هنوز طعم موفقیت تجاری را نچشیده است و این شرکت که مقر آن در ردموند است،شاهد فرسایش استعدادهای برترخود پس از رونمایی فیس‌بوک از برنامه‌های ساخت متاورس در سال گذشته، بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.