این عینک هوشمند تصاویر را برای افراد کم بینا واضح می کند

سامسونگ اخیراً عینک های هوشمند Relumino را به صورت رایگان بین افراد کم بینا در مرکز رفاه نابینایان Gyeonggi در کره جنوبی توزیع کرده است

سامسونگ اخیراً عینک های هوشمند Relumino را به صورت رایگان بین افراد کم بینا در مرکز رفاه نابینایان Gyeonggi در کره جنوبی توزیع کرده است تا کارایی آنها را برای این قشر مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

به گزارش تکناک، تحویل رایگان 30 عینک هوشمند برای تعیین قابلیت استفاده از عینک Relumino توسط سامسونگ انجام شده است. این شرکت در نمایشگاه CES 2023 حالت Relumino را برای تلویزیون های هوشمند خود معرفی کرد که به افراد دارای اختلالات بینایی اجازه می دهد تا محتوا را واضح تر ببینند.

Relumino سامسونگ متشکل از یک برنامه Relumino است که از قدرت پردازش گوشی هوشمند برای افزایش نرخ تشخیص اشیاء با استفاده از باقیمانده دید افراد کم بینا استفاده می کند. Relumino همچنین از یک دستگاه پوشیدنی شبی عینک تشکیل شده است.

برای تقویت بینایی افراد کم بینا، کاربران باید اپلیکیشنی را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند و دستگاه پوشیدنی را با کابل به گوشی هوشمند وصل کنند.

مخاطبان این عینک Relumino سامسونگ کسانی هستند که حدود 90 درصد نابینا هستند. هنگامی که یک فرد کم بینا از عینک Relumino استفاده می کند، تصاویر با استفاده از دوربین نصب شده روی دستگاه پوشیدنی گرفته می شود. سپس این تصاویر به شکلی تبدیل می شوند که به طور کلی نرخ تشخیص اشیا را برای افراد کم بینا افزایش می دهد.

این کار از طریق پردازش پیشرفته تصویر، از جمله تأکید بر کانتور، بزرگ‌نمایی،کوچک نمایی، وارونگی وکنتراست رنگ، که همگی توسط برنامه Relumino گوشی هوشمند انجام می‌شود، به دست می‌آید. برنامه Relumino خود دارای یک رابط کاربری است که از حس لامسه استفاده می کند، که به افراد کم بینا اجازه می دهد بدون نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی هوشمند، با آن کار کنند. تصاویر بهبودیافته در زمان واقعی از طریق نمایشگر عینک Relumino قابل مشاهده هستند.

Relumino پروژه C-Lab سامسونگ است که در سال 2016 گسترش یافت و از Gear VR برای کمک به افراد کم بینا استفاده کرد. یک سال بعد، در سال 2017، تیم سامسونگ برنامه Relumino را با استفاده از Gear VR سامسونگ توسعه داد که تشخیص بهبود یافته اشیا را در زمان واقعی منعکس می کند. سپس این شرکت در سال 2018 یک دستگاه مفهومی را در قالب یک دستگاه عینک هوشمند (smartglasses : wearable computer that adds information to what the wearer sees) توسعه داد.

در حال حاضر، Relumino در حال پیشرفت در زمینه‌های ایمنی و قابلیت استفاده، صدور گواهینامه امواج رادیویی عینک برای اطمینان از کیفیت، آزمایش‌های بالینی، تأیید SW، تست‌های قابلیت اطمینان و ارزیابی کاربر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.