فروشگاه موبایل Xbox مایکروسافت راه اندازی می شود

شرکت مایکروسافت در حال آماده شدن برای راه اندازی فروشگاه موبایل Xbox خود در سال آینده میلادی یعنی سال 2024 است.

مایکروسافت در حال آماده شدن برای راه اندازی فروشگاه موبایل Xbox خود در سال آینده میلادی است.

به گزارش تکناک، ین غول نرم افزاری سال گذشته برنامه های خود را برای یک فروشگاه موبایل Xbox فاش کرد و اکنون فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های مایکروسافت،می‌گوید که این شرکت در حال ساخت فروشگاهی با امید به اینکه شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل مجبور شوند فروشگاه‌های برنامه‌های موبایل خود را به روی دیگران باز کنند، است.

فیل اسپنسر، در گفتگویی با فایننشال تایمز اعلام کرد: ما مایل هستیم به جایگاهی برسیم که بتوانیم Xbox و محتوای مربوط به آن را هم از طرف خودمان و هم از شرکای شخص ثالث در اختیار هر کسی که مایل به بازی است، قرار دهیم. اکنون، امکان انجام این کار روی دستگاه‌های تلفن همراه وجود ندارد، اما قصد داریم به سویی حرکت کنیم که در آینده‌ای نزدیک این امکان بر روی گوشی‌های همراه نیز فراهم شود.

مایکروسافت برای اولین بار در اوایل سال گذشته، تنها یک ماه پس از اینکه شرکت پیشنهاد خرید Activision Blizzard را اعلام کرد، به یک  اشاره کرد.

برای اولین بار مایکروسافت در ابتدای سال گذشته و تنها یک ماه پس از اعلام پیشنهاد خرید Activision Blizzard، به یک”فروشگاه نسل بعدی” اشاره کرد.

فروشگاه موبایل Xbox برای رقابت با سلطه فروشگاه‌های بازی موبایل اپل و گوگل طراحی شده است و به محتوایی از Activision Blizzard مانند Call of Duty: Mobile و Candy Crush Saga ، دو بازی موبایل بسیار محبوب که به ترتیب توسط Activision و King منتشر شده‌اند، تکیه می‌کند.

در حالی که مایکروسافت در حال ساخت فروشگاه موبایل ایکس‌باکس است، برای اطمینان از رونق چنین فروشگاهی روی دستگاه‌های اندروید و iOS، به اقدامات ناظرین و قانون‌گذاران علیه اپل و گوگل نیاز خواهد داشت. اپل اجازه نمی‌دهد فروشگاه‌های شخص ثالث در دستگاه‌های آیفون و آی‌پد اجرا شوند و حتی روش‌های پرداخت خارج از فروشگاه اپل در بیشتر کشورها قابل دسترسی نیستند.

شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اسپاتیفای امیدوارند قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اپل و گوگل را مجبور به تغییر نحوه توزیع برنامه‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه کنند و در نهایت پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های خود را به روی رقابت باز کنند.

اسپنسر گفت: قانون بازارهای دیجیتالی که در راه است از مواردی است که ما در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم، فکر می‌کنم این یک فرصت بزرگ است.

مایکروسافت در حال حاضر سهم کمی در بازی‌های موبایل دارد و سازنده‌ی ایکس‌باکس در یک گزارش به دفتر رقابت و بازارهای انگلستان (CMA) در سال گذشته اعتراف کرد: “مایکروسافت در حال حاضر حضور معنی‌داری در بازی‌های موبایل ندارد و معامله [Activision Blizzard] تخصص های ضروری در توسعه بازی موبایل، بازاریابی و تبلیغات را به ارمغان می‌آورد.”

مایکروسافت همچنین در حال ساخت یک پلتفرم موبایلی گسترده‌تر برای ایکس‌باکس است. مایکروسافت به سرعت از Xbox Cloud Gaming بر روی Steam Deck شرکت Valve پشتیبانی کرد و همچنین با شرکت‌هایی مانند Logitech و Razer برای دستگاه‌های متمرکز بر بازی ابری همکاری کرده است.

فروشگاه موبایل Xbox در آینده همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا فروشگاه‌های برنامه خود را در پلتفرم موبایل ایکس‌باکس مایکروسافت پیاده کنند.

برای تحقق هر یک از این امور، مایکروسافت هنوز هم بر تأیید رگولاتوری پیشنهاد خرید Activision Blizzard متکی است.

مایکروسافت اخیراً با CMA (دفتر رقابت و بازارهای انگلستان) درگیر شده است و مدعی است این نهاد اشتباهات واضح در محاسبات مالی داشته است. مایکروسافت همچنین با نظارت نهادهایی مانند کمیسیون اروپا و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مواجه است.

اگرچه خبر رسیده که اتحادیه اروپا قرارداد مایکروسافت را تأیید کرده است، اما در مقابل، FTC در سال گذشته شکایتی را درباره آن داشته و در حال حاضر پرونده هنوز در مرحله کشف اسناد قرار دارد. جلسه استماع شواهد در این باره برای 2 آگوست برنامه‌ریزی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.