مایکروسافت آماده رونمایی از ویندوز 12 می شود

دنیای فناوری با شایعاتی مبنی بر اینکه احتمالاً مایکروسافت ویندوز 12 را در سال جاری رونمایی و در سال 2024 به بازار عرضه می کند پر شده است.

دنیای فناوری با شایعاتی مبنی بر اینکه احتمالاً مایکروسافت ویندوز 12 را در سال جاری رونمایی و در سال 2024 به بازار عرضه می کند پر شده است.

به گزارش تکناک، در حالی که مایکروسافت و اینتل هیچ اظهارنظر رسمی در مورد نسخه جدید ویندوز نکرده اند، گفته می‌شود آنها اشاراتی در مورد توسعه آن داشته اند.

افشاگر سخت افزار @leaf_hobby که به دلیل افشای مشخصات کامل تراشه های Xeon اینتل قبل از عرضه شناخته می شود، جزئیاتی را در مورد پلتفرم دسکتاپ Meteor Lake اینتل منتشر کرده است. طبق گزارش‌ها، اینتل در داخل به این موضوع اشاره می‌کند که پردازنده‌های نسل بعدی آن از ویندوز 12 پشتیبانی می‌کنند.

در حالی که این توییت حذف شده است، VideoCardz خاطرنشان می کند که انتظار می رود Meteor Lake شامل 20 خط PCIe Gen5 و پشتیبانی از ویندوز 12 باشد. اینتل تاکنون در مورد این افشاگری اظهارنظر نکرده است. مایکروسافت نیز از اظهار نظر در مورد گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی اینتل برای پشتیبانی از ویندوز 12 خودداری کرده است.

در حالی که مایکروسافت هیچ برنامه ای برای ویندوز 12 اعلام نکرده است، در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که این شرکت به دنبال نسخه های آینده ویندوز برای یکپارچه سازی ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی است. یوسف مهدی، رئیس بازاریابی مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با The Verge در اوایل این هفته گفت: همانطور که ما شروع به توسعه نسخه‌های آینده ویندوز می‌کنیم، به مکان‌های دیگری فکر می‌کنیم که هوش مصنوعی باید نقش طبیعی را از نظر تجربه بازی کند. .

AMD اخیراً پردازنده‌های موبایل Ryzen 7000 خود را راه‌اندازی کرده است و به خود می‌بالد که آنها اولین تراشه‌های x86 هستند که دارای موتور اختصاصی هوش مصنوعی هستند که می‌تواند از Windows Studio Effects مایکروسافت پشتیبانی کند. این ویژگی‌ها، از جمله حذف نویز پس‌زمینه و تماس چشمی، معمولاً فقط برای سخت‌افزارهای مجهز بهARM در دسترس هستند که می‌توانند ویژگی‌های هوش مصنوعی  را با یک واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU) تامین کنند. بنابراین واضح است که AMD و مایکروسافت در حال ایجاد زمینه برای ویژگی های بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی در لپ تاپ های سنتی ویندوز هستند.

با این حال، این خبر برای خودی های این صنعت کاملاً غافلگیرکننده نیست. در واقع، در تابستان از یک منبع موثق شنیدیم که مایکروسافت قبلاً نقشه راه خود را برای ویندوز تغییر داده است. و در حال برنامه ریزی برای ارتقاء اساسی ویندوز در سال آینده بود. در آن زمان، گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه نسخه جدید سیستم عامل این شرکت می تواند ویندوز 12  با تمرکز بر هوش مصنوعی (AI) وجود داشت.

البته مایکروسافت به تنهایی نمی تواند چنین حرکتی را انجام دهد. این غول فناوری به حمایت شرکای کلیدی خود مانند اینتل و AMD برای تحقق ایده هایش در مورد ویندوز 12 نیاز دارد .بنابراین تعجب آور نیست که اینتل اولین اطلاعات از نسخه جدید ویندوز را دریافت کند.

در حالی که فکر کردن در مورد ویژگی ها و قابلیت های جدید بالقوه ویندوز 12 هیجان انگیز به نظر می رسد اما هنوز سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، چه بهبودهایی در رابط کاربری ویندوز 12 ایجاد خواهد شد؟ هوش مصنوعی چگونه در سیستم عامل ادغام خواهد شد؟ و مهمتر از همه کاربران چگونه با این سیستم عامل جدید برخورد خواهند کرد؟

اگر ویندوز 12 واقعاً در افق دید مایکروسافت باشد، می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت با رونمایی ویندوز 12 خود سروصدای زیادی به پا کند. با این حال، ممکن است مجبور باشیم قبل از اینکه اظهار نظر رسمی از مایکروسافت در مورد ویندوز 12 بشنویم تا نیمه دوم سال 2023 صبر کنیم.

به طور کلی، جالب است که ببینیم مایکروسافت و شرکای آن چگونه آینده ویندوز را با این نسخه جدید شکل می دهند. شکی نیست با پیشرفت های سریع در فناوری ویندوز 12 این پتانسیل را دارد که روش استفاده از رایانه های شخصی و تعامل ما با دنیای دیجیتال را متحول کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.