افشا تصادفی رابط کاربری جدید ویندوز 12

مایکروسافت در کنفرانس اخیر Ignite خود تصویری از رابط کاربری ویندوز بی نامی را به اشتراک گذاشت که ممکن است پیش نمایش رابط کاربری ویندوز ۱۲ باشد.

به گزارش تکناک، مایکروسافت خط تولید جدید رایانه‌های شخصی Surface خود را در کنفرانس Ignite معرفی کرد. با این حال، تصویر نمایش داده‌شده نشان‌دهنده نوعی سیستم عامل پرچمدار ناشناس از این شرکت است و توجه کاربران را به خود جلب کرد.

همیشه انتشار اخبار آینده ویندوز توسط Windows Central صورت گرفته است. این وب سایت این تصویر استفاده‌شده برای نمایش تغییرات برنامه Microsoft Teams را مورد بررسی قرار داد و پس از اعلام احتمال عرضه ویندوز 12 در سال 2024، به دلیل کیفیت پایین تصویر، مدلی برای نمایش دقیق مشاهدات طراحی کرد.

تصویر مورد نظر یک رابط کاربری جدید متفاوت با رابط کاربری کنونی و آشنا ویندوز را نشان می دهد. نوار وظیفه شناور در قسمت پایین صفحه، نمادهای سیستم در گوشه سمت راست، قسمت جستجو به صورت شناور در قسمت مرکزی بالای صفحه و برنامه Weather در گوشه بالا سمت چپ تصویر قرار دارد.

Windows Central به دلیل مشاهده ارائه داخلی نمونه اولیه رابط کاربری ویندوز 12 با یک طرح مشابه، این طراحی را دوباره به تصویر کشیده‌است. بنابراین، در حالی که تصویر فوق ممکن است نمایش دقیقی از UI جدید نباشد، می‌توان آن را به عنوان بیانیه ای از انتشار آینده تیم مایکروسافت با نام “NextValley” در نظر گرفت.

یک رابط کاربری دوستانه

مایکروسافت طی چند سال گذشته در تلاش برای ارتقا ویژگی‌های کاربر‌پسند رابط کاربری ویندوز در کنترل لمسی، صفحه کلید و ماوس است. با وجود ارائه ویندوز در قالب های مختلف، یافتن تعادل مناسب در دستگاه‌های مختلف مانند تبلت ها، رایانه ها و همچنین دستگاه‌های هیبریدی شامل رایانه ها با صفحه تاشو می تواند یک چالش باشد.

علت نمایش این تصویر در ارائه مایکروسافت در کنفرانس هنوز مشخص نیست. اما احتمالاً رابط کاربری جدیدترین Build ویندوز 12 نیست. این نمایش یک ایده کلی ارائه و جهت بالقوه سیستم عامل مایکروسافت را نشان می دهد.

ویندوز 8 بیش از حد بر سیستم لمسی متمرکز بود، سپس ویندوز 10 با صفحه کلید و ماوس دوباره صلح برقرار کرد و ویندوز 11 نیز شامل تغییر خاصی نشد. حال مایکروسافت در انتشار نسخه آینده ویندوز خود باید مراقب ایجاد دلزدگی در پایگاه فعلی کاربران خود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.