متا تکنولوژی AR خود را توسعه می دهد

شرکت متا می خواهد تکنولوژی AR در عینک های  Magic Leapرا توسعه دهد و در این ارتباط با دو شرکت در حال مذاکرت اولیه قرار دارد.

به گزارش تکناک به نقل از Financial Times، این دو شرکت در حال مذاکره برای امضای قرارداد چند ساله مجوز IP و تولید هستند. جزئیات مذاکرات اطلاعات چندانی نمی دهد، اما طبق منابع این خبرگزاری، انتظار نمی‌رود یک هدست به صورت مشترک توسعه داده شود. به جای آن، یک قرارداد ممکن است باعث شود که Magic Leap به Meta اجازه دسترسی به برخی از تکنولوژی‌های نوری خود را بدهد.

همکاری میان این دو شرکت همچنین می‌تواند باعث شود که این استارتاپ در تولید دستگاه‌های Meta همکاری کند و به این ترتیب به شرکت فناوری اجازه دهد که در زمانی که فشار برای کاهش وابستگی شرکت‌های آمریکایی به چین بیشتر شده است، بیشتر هدست‌های VR خود را در داخل کشور تولید کند.

مجیک لیپ در گفتگو با روزنامه Financial Times اعلام کرد که همکاری‌ها به عنوان ” خط تجاری مهم و فرصت رو به رشد ” شناخته می‌شود. علاوه بر این، در یک پست وبلاگ با عنوان “آینده مجیک لیپ چیست”، پگی جانسون مدیرعامل در پایان سال گذشته گفته است که شرکت ” مقدار باور نکردنی سود از سراسر صنعت دریافت کرد تا مجوز IP را دریافت کند و از فرآیند تولید ثبت شده ما برای تولید اپتیک برای کسانی که به دنبال راه‌اندازی فناوری واقعیت ترکیبی خود هستند، استفاده کند.”

زمان گزارش به چند دلیل قابل توجه است. متا از سوی سرمایه گذاران تحت فشار است تا در ازای تمام پولی که برای دنبال کردن چشم انداز مدیر عامل برای آینده محاسباتی خرج کرده است، چیزی نشان دهد. در همین زمان، حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه سالانه شرکت در بخش Reality Labs است. به طور جداگانه، انتظار می‌رود که اپل در ماه آینده وقتی که کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC خود را برگزار می‌کند، وارد بازار عینک AR شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.