موج دوم تحول دیجیتال چیست؟

همه ما شاهد هستیم که چگونه موج دوم تحول دیجیتال (DT) یا به اصطلاح تحول دیجیتال دوم در حال افزایش است.

همه ما شاهد هستیم که چگونه موج دوم تحول دیجیتال (DT) یا به اصطلاح تحول دیجیتال دوم در حال افزایش است.

به گزارش تکناک، اما سوال اینجاست که این موج جدیدچه تفاوتی با نسخه قبلی دارد و چه انتظاری باید از آن داشت؟

چگونه می تواند بر استراتژی دیجیتال شما تأثیر بگذارد و روی چه اولویت های اصلی باید تمرکز کنید؟

91 درصد از سازمان ها در حال حاضر حداقل برخی از ابتکارات دیجیتال را اجرا کرده اند، در حالی که هزینه های جهانی DT از آستانه 1.5 تریلیون عبور کرده است و پیش بینی می شود تا سال 2025 به 2.8 تریلیون برسد. دیر یا زود، هر کسب و کاری که می خواهد در رقابت باقی بماند، با این وضعیت روبرو خواهد شد. موج بعدی تحول دیجیتال ناگزیر است. چگونه می توان برای موج بعدی تحول دیجیتال با کمترین هزینه آماده شد؟

همه ما شاهد هستیم که چگونه موج دوم تحول دیجیتال (DT) یا به اصطلاح تحول دیجیتال دوم در حال افزایش است.

اگر موج اول تحول دیجیتال بر روی افراد در تعامل با ابزارهای فناوری، یافتن داده ها و استفاده از اطلاعات به نفع خود متمرکز بود، موج دوم تحول دیجیتال در مورد عملیات بین خود ابزارها و انعطاف پذیرتر کردن آنها برای امکان دستکاری سریعتر با داده ها و فرآیندهای تصمیم گیری است.

برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر، ابزارهای اتوماسیون کسب و کار و دستگاه های هوشمند به کاربران آزادی و دسترسی بیشتری به اطلاعات دادند. اکنون نکته اصلی موج بعدی DT حرکت از فناوری اطلاعات به فناوری های اجرایی است.

این نشان می‌دهد که ماشین‌ها با ضرورت توانمندسازی آن‌ها برای تعاملات کارآمدتر بین یکدیگر در کانون توجه قرار گرفته‌اند.چرا چنین است و چه چیزی باعث تغییر شده است؟

چه چیزی باعث راه اندازی مجدد تحول دیجیتال شده است؟

اکثر برندها به دلیل ظهور COVID-19 و چالش‌های غیرمنتظره تجارت الکترونیکی که در طول پاندمی به وجود آمد، تحول دیجیتال خود را توسعه دادند و محصولات خود را تولید کردند. با این حال، خود کرونا دلیل موج جدید DT نبود. زمان مناسبی برای تشویق شرکت‌ها و شرکت‌های کوچک بود تا سریع‌تر از این موج بالا بروند تا جلوی از بین رفتن کسب و کارهایشان را بگیرند.

در واقع، تقاضای فزاینده برای راه‌حل‌های سریع‌تر و چابک حتی زودتر از شیوع COVID-19 ظاهر شد. با پیشرفت‌های فناوری که تأثیر غیرقابل برگشتی بر روان‌شناسی مصرف‌کننده دیجیتال گذاشت و دنیای اطلاعاتی که روزانه گسترش می‌یابد، سرعت بالاتر زندگی و مصرف‌گرایی دیجیتال را تغذیه کرد و انقلاب دوم DT را برانگیخت.برخی از سازمان‌ها در حال حاضر با موفقیت در موج بعدی حرکت می‌کنند تا در رقابت باقی بمانند

چه کسی به موج جدید پیوسته است؟

تعدادی از شرکت‌ها در پذیرش موج بعدی تحول دیجیتال موفق‌تر از دیگران هستند. بیایید سه دسته کسب و کار برتر که به نتیجه رسیدند را بررسی کنیم.

تجارت الکترونیک

درآمد هر ثانیه را مقایسه کنید: 7300 دلار و 14900 دلار. این تقریباً همان مقداری است که آمازون سه سال پیش درآمد داشت و در حال حاضر به ترتیب در هر ثانیه درآمد دارد. در ابتدای سال 2022، این نهنگ در اقیانوس دیجیتال ارزش سرمایه ای 1.6 تریلیون دلاری را کسب کرد.

عامل افزایش درآمد آمازون چیست؟ قطعا یک استراتژی قدرتمند DT. آمازون نزدیک به یک سوم اکوسیستم ابری را در سطح جهانی با وب سرویس آمازون در اختیار دارد. همچنین سرویس صوتی مبتنی بر ابر، الکسا، و سود حاصل از آن نیز رقم قابل توجهی در افزایش درآمد آمازون است.

بانکداری و سرمایه گذاری

جارت آستین، مالک شرکت ورشکستگی کانادا، توضیح می دهد که چگونه موج دوم تحول دیجیتال خدمات مالی را اصلاح می کند. او می‌گوید که نسخه بعدی تحول دیجیتال بانکداری مدرن را با شخصی‌سازی بیش از حد تجربیات مشتری، کاهش هزینه‌ها، هدایت عملیات در بلاک چین (که به نوبه خود زیربنای ارز دیجیتال است) و ایمن کردن تراکنش‌ها تسهیل می‌کند. در مورد دوم، دستگاه‌های خودپرداز. برای مثال، مملو از سیستم‌های دوربین مدار بسته و نرم‌افزارهای تشخیص چهره برای شناسایی فعالیت‌های کلاهبرداری احتمالی هستند. اگر در مورد سرمایه‌گذاری صحبت می‌کنیم، مشاوران ربات مانند M1 Finance، Wealthfront یا SoFi Automated Investing در اوج محبوبیت خود هستند، زیرا آنها رویکردهای الگوریتمی شخصی سازی شده را ارائه می دهند و از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای خودکارسازی برنامه ریزی مالی استفاده می کنند.

زیرساخت و حمل و نقل

به عنوان مثال، تیمز واتر 1.3 میلیارد دلار برای تحول دیجیتال خود خرج کرد. این آژانس یک سیستم عصبی بی‌درنگ برای نظارت بر شبکه لوله‌های آب زیرزمینی خود با سنسورهای صوتی ایجاد کرد.

سپس می توان سیستم های کمک راننده تسلا و نرم افزار کامل خودران را مثال زد که دنیای حمل و نقل را تکان داده اند. قابل توجه است که آنها در سال 2021 نزدیک به 5.5 میلیارد دلار درآمد برای تسلا به ارمغان آوردند که از رکورد 3.47 میلیارد دلاری سال قبل را بالاتر برد.

5 گرایش برتر که باید ادامه داد

1) سیستم های محاسباتی EDGE

محاسبات Edge پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها به لبه است، یعنی نقطه ای که ابتدا داده در آن ایجاد می شود. این به معنای انتقال از مراکز داده سنتی به سرورهای EDGE  است که بینش سریع، بهبود زمان پاسخگویی و در دسترس بودن شبانه روزی را امکان پذیر می کند.

تا سال 2025، همانطور که توسط گارتنر تخمین زده می شود، 75 درصد از کل اطلاعات نه در یک سرور متمرکز ، بلکه در نزدیکترین فاصله به کاربر نهایی پردازش می شود. بنابراین، اساساً، این فناوری یک برنامه کاربردی است و کاربر آن را به منبع داده مانند یک سرور EDGE محلی یا یک دستگاه اینترنت اشیا (IoT) نزدیک‌تر می‌کند.

محاسبات EDGE و اینترنت اشیا

دانیل آپکه، مدیر عامل Land Investing Online می گوید: از آنجایی که خانه هوشمند در حال تبدیل شدن به یک هنجار جدید است، دستگاه های محاسباتی EDGE  اینترنت اشیا مانند به سرعت در حال بروز شدن هستند.

به عنوان مثال، Apple Home Kit راحتی را به خانه های کاربران و افزایش درآمد قابل توجهی برای شرکت به ارمغان آورده است. و به نظر می رسد اپل هرگز از سواری بر امواج تحول دیجیتال دست نخواهد کشید. اپل با رویکرد مبتنی بر اینترنت اشیا، حوزه سرگرمی را نیز تغییر می دهد. تنها دو سال پس از انتشار AirPods، اپل HomePods را در سال 2018 معرفی کرد و در سال 2021، فروش سال به سال آنها تقریباً دو برابر شد.

تقسیم بندی دستگاه های خانگی و پوشیدنی مبتنی بر اینترنت اشیا اپل در سال 2021 با هم 25 درصد رشد کرد. این برند تنها در این بخش رشد درآمدی 243 درصدی را تجربه کرد.

اینترنت اشیا و فناوری پوشیدنی در تجارت دست به دست هم می دهند تا نوآوری را به جلو سوق دهند و قدرت دگرگونی دیجیتال را با موج دوم خود به جهان نشان بدهند.

محاسبات EDGE و واقعیت افزوده (AR)

فناوری‌های محاسبات EDGE ، جان تازه‌ای به واقعیت افزوده داده‌اند. اکنون، تمرکز به سمت واقعیت افزوده تلفن همراه تطبیقی و hyper-connectivity  معطوف شده است.

برای مثال، IKEA از سال 2020 این روند جدید تجارت الکترونیک را حفظ کرده است. این شرکت برنامه IKEA Place را ایجاد کرد که به مشتریان اجازه می داد تا با قرار دادن مدل های سه بعدی واقعی در مقیاس واقعی در محل زندگی یا کار خود و آزمایش محصولات IKEA، اتاق های خود را به صورت مجازی تجهیز کنند. نتیجه دیری نپایید: این اپلیکیشن فروش را تقریباً 50 درصد افزایش داد.

محاسبات EDGE و تبلیغات هوشمند

روند جدیدی در تبلیغات مبتنی بر مفهوم حسگرهای هوشمند شکل گرفته  که می توانند داده ها را تجزیه و تحلیل کنند و به تغییرات واکنش نشان دهند.

شما ممکن است از بازاریابی واکنشی برای استراتژی و نظارت بر کمپین های تبلیغاتی خود برای دستیابی به مشتری محوری و جذب مخاطبان خود استفاده کنید. در واقع، این کاری است که La Redoute، یک خرده فروش مد فرانسوی، انجام داد. آنها یک بیلبورد ترمو واکنشی نصب کردند که بر اساس آنالیز حسی خودکار، لباس مناسب را برای شرایط آب و هوایی خاص نشان می داد. این برند شاهد افزایش 34 درصدی ترافیک در سایت خود بود، با وجود اینکه تبلیغ به صورت آفلاین نشان داده میشد، اما فروش در طول کمپین 17 درصد افزایش یافت.

2) هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه موج بعدی DT جهانی را هدایت می کند. کسب‌وکارها از هوش مصنوعی برای کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش درآمد و تعامل با کاربران و مشتریان استفاده می‌کنند.

یک مثال خوب از استفاده از هوش مصنوعی، دستیار مجازی آمازون الکسا است. به نظر می‌رسید که این کالا پرفروش‌ترین کالا باشد و به آمازون کمک کرد تا تنها در یک سال سود خود را از 1.86 میلیارد دلار به 3.03 میلیارد دلار افزایش دهد.

3) انتقال از DevOps به DevSecOps

به گفته بن مایکل، وکیل متخصص و بنیانگذار Michael & Associates، نقض و نشت داده ها نیاز به امنیت سایبری را تسریع کرد. به همین دلیل است که موج جدید DT با تغییر DevOps به DevSecOps مشخص می شود. طرز فکر DevOps یک هماهنگی نرم را پیش فرض می گیرد. عمل DevSecOps یک لایه اضافی دارد و آن امنیت است. بنابراین، در این مرحله، باید به سه جنبه از قبل اهمیت دهید: توسعه + امنیت + عملیات.

پیتر رابرت نکاتی را در مورد چگونگی انجام این انتقال به اشتراک می گذارد:

توسعه دهندگان سیستم های امنیتی حرفه ای را استخدام کنید

یک استراتژی برای DevSecOps ایجاد کنید

یک چارچوب اختصاصی ایجاد کنید

یک رویکرد کدگذاری امن را اجرا کنید

فرهنگ امنیت  سایبری را از طریق همکاری شفاف و اطلاعات مشترک تقویت کنید

امنیت سایبری را به هر بخش از شرکت خود اضافه کنید

4) راه حل های خودکار انعطاف پذیر

۷۷ درصد از خریداران آمریکایی ترجیح می‌دهند از برندهایی که به وقتشان اهمیت می‌دهند، آنلاین خرید کنند، در حالی که ۵۵ درصد از آنها اگر نتوانند پاسخی سریع برای سؤال خود پیدا کنند، احتمالاً استفاده از آن برند را کنار میگذارند. حدود 1.4 میلیارد نفر از قدرت چت بات ها استفاده می کنند.

به گفته مایکل نمروف، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Rush Order Tees، اتوماسیون سطح بالاتر امروزی امکان سلف سرویس را بدون دخالت انسان فراهم می کند و ریزش مشتری را کاهش می دهد. ناگفته نماند که راه‌حل‌های خودکار جدید برای سلف‌سرویس توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هدایت می‌شوند.

برای ایجاد  این سیستم ها همکاری با شرکت‌های نرم‌افزاری بسیار تخصصی را با فناوری‌های پیشرفته در نظر بگیرید تا در زمان صرفه‌جویی کنید، کارهای روزمره را خودکار کنید و تحول دیجیتال خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

علاوه بر این، ممکن است به سیستم های CRM نوظهور، توسعه نرم افزار ERP و غیره علاقه مند باشید.

5) تغییر نام تجاری و ریبرندینگ هدفمند

به عنوان مثال، فیس بوک اخیراً با پیش بینی ظهور متاورس به متا تغییر نام داده است.

هدف اصلی تغییر نام تجاری چه می‌تواند باشد و اگر می‌خواهید موج بالاتری از دگرگونی دیجیتال را تجربه کنید، چرا راه‌حلی پیشرو است؟

یک استراتژی ریبرندینگ خوب به شرکت ها کمک می کند تا به موارد زیر دست یابند:

تحول بعد از پاندمی

انعکاس خود تحول دیجیتال  در سازمان یا کسب و کار مربوطه

ایجاد تنوع در کسب و کار

بالا بردن سطح مشتری مداری کسب و کار

شخصی سازی تجربه کاربری

آنتونی مارتین، بنیانگذار و مدیرعامل Choice Mutual معتقد است تحول دیجیتال کامل نیازمند طراحی کامل وب سایت است.

او افزود : در ChoiceMutual، ما وب سایت خود را به طور چشمگیری تغییر دادیم تا تجربیات کاربر را فردی کنیم و به یک انتقال تمام دیجیتال پایبند باشیم. در میان چیزهای دیگر، ما یک ماشین حساب خودکار هزینه اضافه کردیم تا به مشتریان کمک کند هزینه های بیمه را در لحظه محاسبه کنند. علاوه بر این، ما ویجت Adjustments Accessibility را برای بازدیدکنندگان سایت خود پیاده سازی کردیم. این امکان شامل پروفایل های دسترسی پیشنهادی  و همچنین گزینه‌های محتوا، رنگ و طرح‌بندی صفحه بر اساس سلیقه‌ها و نیازهای مختلف است.

UX و UI جذاب باید به خوبی برای ایجاد یکپارچگی عملکرد وب سایت ترکیب شوند. برای به دست آوردن ترکیب کاملی از ویژگی ها، عملکردها، ظرفیت های عملیاتی و چشم انداز مدرن، ممکن است نیاز باشد از مزایای ارائه شده توسط خدمات طراحی وب استفاده کنید.

موج دوم تحول دیجیتال فرصت هایی را برای گسترش پتانسیل برند شما و کشف افق های جدید با فناوری های نوآورانه به ارمغان آورده است. همچنین به شما فرصتی می دهد تا شخصی سازی تجربیات مشتری را افزایش دهید و سودآوری را افزایش دهید.

با پیروی از حداقل یکی از روندهای بالا، می توانید کسب و کار خود را در کمترین زمان رشد دهید و در عصر دیجیتال پیشرفت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.