BOE صفحه نمایش با شفافیت بیش از 65 درصد تولید کرد

نمایشگرهای شفاف پنجره‌های هوشمند چشم‌نوازی را در فروشگاه‌ها ایجاد می‌کنند، اما مشکلاتی مانند تراکم پیکسل کم، روشنایی کم و شفافیت کم دارد.

نمایشگرهای شفاف پنجره‌های هوشمند چشم‌نوازی را در فروشگاه‌ها ایجاد می‌کنند، اما مشکلاتی مانند تراکم پیکسل کم، روشنایی کم و (بدتر از همه) شفافیت کم دارد.

به گزارش تک ناک، سازنده نمایشگر BOE ادعا می کند که راهی برای حل این مشکلات با فناوری جدید MLED خود پیدا کرده است.

نمایشگرهای شفاف MLED دارای ضریب عبور بیش از 65درصد هستند (یعنی 65درصد از کل نور پشت صفحه نمایش از آن عبور می کند). ظاهراً این شرکت یک پنل 16 اینچی با استفاده از این فناوری جدید ساخته است و همچنین به طرز چشمگیری روشن است.( 1000 نیت و نسبت کنتراست 100000:1).

سطح بین پیکسل ها در واقع بیش از 90 درصد انتقال دارد. تیم BOE از چیدمان هوشمندانه سیم‌کشی به پیکسل‌ها و ساختار پیکسل برای دستیابی به میانگین انتقال 65+ درصد برای کل پانل استفاده کرد.

با فرض راندمان نور بالا، روشنایی صفحه نمایش می تواند به بیش از 1000 نیت برسد. همچنین، نسبت کنتراست 100000:1 بر اساس کنترل روشنایی در سطح پیکسل به دست می آید.

هرچه فاصله بین پیکسل ها بیشتر باشد، صفحه نمایش شفاف تر است. اما اگر می خواهید یک تصویر با کیفیت بالا داشته باشید، این یک مشکل است، نه فقط شفافیت. به نظر می رسد طرح بهینه سازی شده BOE این مشکل را نیز برطرف کرده است زیرا پنل 16 اینچی مذکور دارای وضوح 2.5K است.

برای قرار دادن این دستاورد در معرض عموم، ال‌جی در اوایل سال جاری از نمایشگرهای OLED با شفافیت 45 درصدی صحبت می‌کرد که در اتوبوس آینده خود در سوون، کره جنوبی نصب شدند.

به هر حال، پنل BOE ظاهرا در حال آزمایش توسط TÜV Rheinland برای گواهی راحتی چشم (که مواردی مانند نور آبی ساطع شده، بازتاب، کنتراست، سوسو زدن و موارد دیگر را اندازه گیری می کند) است. BOE نگفته است که اولین نمایشگرهای MLED چه زمانی وارد بازار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.