نمایشگر قابل کشش اِل جی تا 2025 به بازار می‌آید

شرکت ال‌جی اعلام کرد که توسعه نمایشگر قابل کشش خود را به پایان رسانده است به نحوی که صفحه نمایش 12 اینچی با این فناوری می تواند به 14 اینچ تبدیل شود.

شرکت ال‌جی اعلام کرد که توسعه نمایشگر قابل کشش خود را به پایان رسانده است به نحوی که صفحه نمایش 12 اینچی با این فناوری می تواند به 14 اینچ تبدیل شود.

به گزارش تک ناک، این همچنین به این معنی است که نمایشگرها ممکن است در مواردی با سطوح نامنظم استفاده شوند.

LG Display صفحه نمایش قابل کشش را یک صفحه نمایش free-form می نامد. این شرکت ثابت می کند که می توانید آن را بکشید، خم کنید و بچرخانید. بنابراین، نمایشگرهای جدید یک سر و گردن بالاتر از نمایشگرهای انعطاف پذیر مورد استفاده در سامسونگ گلکسی فولد و سایر گوشی های هوشمند هستند. دومی را می توان تا کرد و خم کرد اما قابلیت کشیده شدن ندارد.

سازنده از یک ماده سیلیکون مانند استفاده کرده است که در لنزهای تماسی استفاده می شود. علاوه بر این، LG Display از میکرو ال ای دی های کوچکتر از 40 میلی متر استفاده می کند. در نتیجه افکت نمایشگر وضوح و دوام بالاتری خواهد داشت. در پایان از مدارهای فنری شکل برای خمش و تاشو استفاده کردند.

ال‌جی دیسپلی نوشت: فناوری انقلابی نمایشگر قابل کشش، تطبیق پذیری نمایشگر را در سطح بعدی برای سناریوهای مختلف روزانه ارائه می‌کند. این نوآوری منحصربفرد که به راحتی به سطوح منحنی مانند پوست، لباس، مبلمان، اتومبیل و هواپیما قابل اتصال است، پتانسیل صفحه نمایش را در صنایع مختلف از جمله مد، گجت های پوشیدنی ، تحرک و بازی های رایانه ای گسترش می دهد.

قبل از این، ما شاهد نمایشگرهای کششی بودیم که از سامسونگ و سایرین به دست کاربران می رسید. اما آن‌ها قابلیت کششی را که در بالا معرفی کردیم ارائه نکردند. LG Display از سال 2020 روی این فناوری کار می کند. این شرکت در سال 2024 نتیجه گیری خواهد کرد. بنابراین حدس می زنیم اولین محصولات دارای شکل جدید نمایشگر در سال 2025 در بازار ظاهر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.