هاورکرافت پرنده با سرعت بالای 100 کیلومتر ساخته شد

هاورکرافت پرنده بر روی آب

ما منتظر ماشین های پرنده بودیم اما در عوض یک هاورکرافت (هواناو) پرنده گرفتیم. هواپیماهایی وجود داشته اند که می توانند روی آب فرود بیایند. با هاورکرافت پرنده Hammacher Schlemmer آشنا شوید که می تواند هم بر روی زمین و هم بر روی آب پرواز کند.

به گزارش تک ناک، این شرکت ادعا می‌کند که هاورکرافت پرنده که طراحی آینده‌نگر دارد، دارای موتور بنزینی توربو دو سیلندربا سیستم کاهش دمای مایع با قدرت 130 اسب بخاری است. موتوراین هاورکرافت به آن اجازه می دهد تا 155 مایل (250 کیلومتر) را با سرعت 70 مایل در ساعت (113 کیلومتر در ساعت) و 20 فوت (شش متر) از سطح زمین طی کند.

هاورکرافت پرنده بر روی آب
هاورکرافت پرنده یک پروانه 60 اینچی (152 سانتی متری) از چوب و کامپوزیت کربن را می چرخاند و یک فن بالابر 34 اینچی که با سرعت 1100 دور در دقیقه می چرخد، آن را متعادل می کند. دامن زیر هاورکرافت که از نایلون محکم با روکش وینیل ساخته شده است و قابلیت باد شدن دارد.
این شرکت ادعا می‌کند که این هاورکرافت به دلیل مرکز ثقل پایین و بدنه کامپوزیت فایبرگلاس و PVC می‌تواند در بادهایی با سرعت 25 مایل در ساعت (40 کیلومتر در ساعت) و امواج تا ارتفاع 1.80 متر پرواز کند.
شرکت سازنده مدعی است که این هاورکرافت پرنده قابلیت حرکت در آب شیرین یا شور و تا 30 درصد شیب بر روی شن، گل، چمن، مرداب، صحرا، یخ و برف را دارد. بال‌ها و بالابر افقی خلبانان را قادر می‌سازد تا به سادگی از روی موانع آبی یا زمینی تا ارتفاع 20 فوت (1.80 متر) بپرند. این ویژگی برای یک هاورکرافت معمولی غیرقابل دسترسی است.
این هاورکرافت می تواند تا 600 پوند (270 کیلوگرم) را در پرواز حمل کند که شامل خلبان و مسافران می شود. یک جوی استیک برای کار با بالابر و سه سکان عمودی کشتی استفاده می شود. یک دریچه گاز قفل اصطکاکی پیچشی و یک سیستم محرکه متغیر که فن بالابر را مدیریت می کند، به ترتیب امکان کنترل همزمان سرعت رو به جلو و شناور را فراهم می کند.

digikala


خلبان باید دور در دقیقه فن بالابر را کاهش دهد تا بتواند ترمز کند. در نهایت، هاورکرافت می تواند با خیال راحت به لطف ترمز های فرود کامپوزیتKevlar به زمین بازگردد.
یکی از این هاورکرافت های پرنده ممکن است تعطیلات آینده شما در دریاچه یا رودخانه را به یک تجربه کاملاً جدید تبدیل کند. البته برای استفاده در ایالات متحده گواهی نامه قایق و برای خرید این هاورکرافت پرنده 190 هزار دلار لازم است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.