شبیه سازی یک گفتگوی دو نفره بی پایان با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هرتزوک ژیژک

این هفته، هنرمند و برنامه‌نویس ایتالیایی به نام جاکومو میچلی، یک چت بدون وقفه مبتنی بر هوش مصنوعی بین ورنر هرتزوگ کارگردان آلمانی و اسلاوی ژیژک فیلسوف اسلوونیایی ، با صداهای واقع‌گرایانه را آغاز کرد.هوش مصنوعی هرتزوگ ژیژک

به گزارش تکناک، با بازدید از وبسایت گفتگوی بی نهایت که به هیچ یک از افراد نامبرده وابسته نیست پرتره های سیاه قلم  ساخته شده توسط هوش مصنوعی از دو مرد را به صورت نمایه آنها خواهید دید.هوش مصنوعی هرتزوگ ژیژک

بین آنها، رونوشتی از متن تولید شده توسط هوش مصنوعی با رنگ زرد برجسته می شود، زیرا صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی شبیه سازی صدای هرتزوگ یا ژیژک از آن طریق است. مکالمه بین آنها به عقب و جلو می رود، با لهجه های متمایز کامل می شود، و می توانید با کلیک کردن بر روی فلش های زیر پرتره ها، بین هر بخش از مکالمه پرش کنید.

خالق  سایت آن را به عنوان تفسیر اجتماعی در مورد دیپ فیک های صوتی و فناوری های آینده دسته بندی میکند که ممکن است در آینده نزدیک اعتماد به رسانه ها را تضعیف کند. Miceli در این سایت می نویسد: این پروژه با هدف افزایش آگاهی در مورد سهولت استفاده از ابزار برای سنتز صدای واقعی است. در حال حاضر، هر احمق با انگیزه ای می تواند این کار را با لپ تاپ در اتاق خواب خود انجام دهد.

هرتزوگ و ژیژک برای جعل هویت هوش مصنوعی به‌عنوان اهداف کاملاً مناسبی به نظر می‌رسند، زیرا شنوندگان ممکن است مستعد این باور باشند که کارگردان و فیلسوف فلسفی ممکن است چیزهای عمیقی بگویند که درک آن دشوار است. در نتیجه، وقتی مدل زبان بزرگ به سبک GPT-3 در پشت «مکالمه بی‌نهایت»، مزخرفات فلسفی را بیرون می‌ریزد، تقریباً شبیه مکالمه واقعی بین این دو شخصیت  به نظر می‌رسد. در اینجا یک نمونه از چیزی است که هرتزوگ مصنوعی در سایت گفته است:

(فروید به نوعی با ادبیات هم ارتباط دارد

بالاخره او یک نویسنده بود.

بله، او یک دانشمند بود، او می خواست دانشمند باشد، اما نویسنده هم بود که این داستان های عجیب را نوشته است.

در فروید چیزی وجود دارد که به نظر می رسد در تضاد است.

از یک طرف، او چنان بینش مردم شناختی قوی داشت که به نظر من بسیار جذاب است از سوی دیگر، او در درک خود از تاریخ فرهنگی محدود بود.

او بسیار باستانی بود، برای او دوران باستان مهم ترین دوره بود زیرا به وضوح انگیزه ها را آشکار می کرد در حالی که قرون وسطی فقط برای او ناخوشایند بود. فقط در اواخر عمرش این کار را کرد.)

گفت و گو ظاهرا برای همیشه ادامه دارد. میچلی می نویسد: وقتی این وب سایت را باز می کنید، به یک نقطه تصادفی در گفتگو هدایت می شوید. هر روز یک بخش جدید از مکالمه اضافه می شود. بخش های جدید را می توان با سرعتی بیشتر از آنچه برای گوش دادن به آنها لازم است تولید کرد. در تئوری، این مکالمه می تواند تا پایان زمان ادامه یابد.

گزارش شده است که میچلی سایت را با استفاده از ابزارهای منبع باز در دسترس هر کسی ایجاد کرده است، اما از ارائه جزئیات فنی خودداری کرده است، اگرچه او در هکر نیوز نوشت که ممکن است ظرف هفته آینده یک گزارش توضیحی ایجاد کند. او در پرسش‌های متداول سایت می‌نویسد: تولید خود متون  با استفاده از یک مدل زبانی محبوب انجام می‌شود که روی مصاحبه‌ها و محتوایی که  توسط هر یک از این دو سخنران تولید شده بود، تنظیم شده است.

شاید کمتر کسی شک کند که با رسانه های مصنوعی پیشرو  ما در عصر جدیدی هستیم، اما وقتی ماشین ها صحبت می کنند، آیا صحبت آنها منطقی خواهند بود؟ در مورد گفتگوی بی نهایت، منطقی بودن خروجی آنها  هنوز کاملاً  اتفاق نیفتاده است. میچلی می نویسد: هر چیزی که می شنوید به طور کامل توسط یک ماشین تولید می شود.عقاید و باورهای بیان شده نشان دهنده افکار  کسی نیست. آنها توهمات یک صفحه سیلیکونی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.