دلیل محبوبیت اندروید 12 در بین کاربران چیست؟

گوگل، سیستم‌عامل اندروید 13 را با مجموعه‌ای عظیم از پیشرفت‌ها و ویژگی‌ها شروع کرده است. با این حال، همچنان اندروید 12 به عنوان آپگرید محبوب موبایل مطرح است.

گوگل، سیستم‌عامل اندروید 13 را با مجموعه‌ای عظیم از پیشرفت‌ها و ویژگی‌ها شروع کرده است. با این حال، همچنان به روز رسانی به اندروید 12 به عنوان به روز رسانی  محبوب موبایل مطرح است.

به گزارش تکناک، وقتی صحبت از سیستم‌عامل اندروید 12 می‌شود، چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد. از تغییرات سیستم و رابط‌کاربری گرفته تا تنظیمات پیشرفته حریم خصوصی، این شرکت در قالب اندروید 12 پیشنهادات شگفت‌انگیزی را  به کاربران خود ارائه کرده است.

بی‌شک، اندروید 13 نسبت به ورژن قبلی خود دارای چند مورد جدید است. از سوی دیگر، شما فقط بسیاری از طراحی‌های مجدد و برخی بهبودهای کلی را در سطح داخلی خواهید دید.

همچنین اندروید 12 با ابزارهای مختلف جالب و انعکاسی بر روی دستگاه مصرف‌کننده پیاده می‌شود. بنابراین، تعداد زیادی تغییرات و عملکرد، اندروید 12 را به یک آپگرید محبوب تبدیل کرده است.

بزرگ‌ترین تغییر اندروید 12

digikala

Material You اولین و بهترین تغییری است که کاربران را در مورد اندروید 12هیجان‌زده می‌کند. گوگل، برای نرم‌افزار خود، یک کد موتور تم منحصر به فرد به نام monet ایجاد کرده است. این کد پالت‌های رنگی سر‌زنده را ایجاد می‌کند که مستقیماً از تصویر زمینه تلفن گرفته شده است.

این فناوری این سیستم رنگی را به کل رابط‌کاربری گسترش و ظاهر جدیدی به دستگاه اندرویدی شما می‌دهد. با این حال، Material You با افزونه‌های جدید مانند آیکون‌های تطبیقی، مطالب شما را بیشتر بهبود می‌بخشد.

ویژگی‌های پیشرفته حریم خصوصی

ویژگی‌های حریم خصوصی اندروید 12 شایسته قدردانی هستند. چند ابزاری که نظرها را جلب کرد عبارتند از:

داشبورد حریم خصوصی،کاهش دسترسی به موقعیت مکانی،نوتیفیکیشن کلیپ‌بورد،دسترسی به دوربین و میکروفون.

داشبورد حریم خصوصی:

داشبورد حریم خصوصی تعداد دفعات دسترسی یک اپلکیشن به موقعیت مکانی، دوربین و میکروفون دستگاه را نشان می‌دهد. در نتیجه، شما این قدرت را دارید که از دسترسی هر برنامه مشکوکی به گوشی هوشمند خود جلوگیری کنید.

کاهش دسترسی به موقعیت مکانی: در اندروید 12، کاربران می توانند موقعیت مکانی را کنترل کنند. به جای موقعیت مکانی دقیق، اپلیکیشن‌ها فقط می‌توانند یک موقعیت مکانی تقریبی را دریافت کنند. بر این اساس، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا موقعیت مکانی دقیق خود را به اشتراک بگذارید یا فقط یک موقعیت مکانی تقریبی شامل شعاع تقریبی بیش از موقعیت مکانی واقعی خود.

نوتیفیکیشن کلیپ‌بورد:

دسترسی به کلیپ‌بورد ساده شده و یک پیام پاپ‌آپ (پیغام Toast) اضافه شده است. همچنین هنگامی که هر اپلیکیشنی به کلیپ‌بورد شما دسترسی پیدا کند به شما هشدار می‌دهد.

کلیپ‌بورد مرکز اطلاعات حساس یا محتوای کپی شده است. در نتیجه، یک اپلیکیشن می‌تواند هر چیزی را از حافظه کش بخواند و ذخیره کند. بنابراین، امنیت نشت حافظه کلیپ بورد در اندروید 12 بیشتر بهبود یافته است.

دسترسی به دوربین و میکروفون: اندروید 12 شما را قادر می‌سازد با استفاده از تنظیمات سریع، دسترسی دوربین و میکروفون را به راحتی غیرفعال کنید. علاوه بر این، این عمل منجر به مشکلات خرابی اپلیکیشن نمی‌شود.

می‌توانست بهتر باشد

اندروید 12 با سوئیچ‌های چند‌وضعیتی راحت و عملکردهای آسان می‌توانست کارآمدتر باشد. برای مثال، ویژگی کلاس کارآیی که اغلب برای کاربران کاملاً گیج‌کننده می‌شود. با این حال، ما نمی توانیم سایر اجزای پاسخگوی این تکرار را نادیده بگیریم.

وقتی صحبت از سیستم‌عامل اندروید دوازده به میان می‌آید، چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد. من نمی‌گویم که اندروید دوازده یک سیستم‌عامل کامل است. هر بیلد مزایا و معایبی دارد و نرم‌افزار مربوطه نیز همینطور است. اما، ویژگی‌های ساده اما پیشرفته اندروید ۱۲، آن را در بین مصر‌ف‌کنندگان مطلوب می‌کند.

اندروید 13:

دلیل دیگر این است که اندروید 13 محدودیت‌های پلتفرمی را به همراه دارد که در مورد اندروید 12 صدق نمی‌کند. با این حال، اندروید 13 هنوز در دستگاه‌های OEM اصلی مانند سامسونگ تحت آزمایش بتا قرار گرفته است. در همین حال، مدتی طول می‌کشد تا این نرم‌افزار در همه دستگاه های اندرویدی واجد شرایط عرضه شود.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.