سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری گوگل برای توسعه زبان طبیعی

گوگل در حال مذاکره برای سرمایه گذاری حداقل 200 میلیون دلاری در استارتاپ هوش مصنوعی  Cohere با هدف توسعه زبان طبیعی است.

به گزارش تک ناک، این سرمایه گذاری یک بار دیگر نشان می‌دهد که رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری در هوش مصنوعی رو به رشد است. Cohere که در سال 2019 تأسیس شده است، نرم افزار پردازش زبان طبیعی را تولید می‌کند.

توسعه دهندگان از این نرم افزار برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی برای استفاده در مشاغل استفاده می‌کنند. همچنین می‌تواند ابزارهای چت بات و قابلیت‌های دیگری فراهم کند که گفتار و متن انسان را درک کند. در ماه نوامبر، Cohere از همکاری چند ساله با گوگل خبر داد. بخش cloud گوگل قدرت محاسباتی مورد نیاز Cohere را برای آموزش مدل‌های نرم افزاری فراهم می‌کند.

Cohere همچنین با سازنده تراشه Nvidia در مورد سرمایه گذاری استراتژیک بالقوه به عنوان بخشی از مذاکرات تأمین مالی گفتگو کرده است. مذاکرات بین این شرکت‌ها همچنان ادامه دارد و ممکن است شکست بخورد. ارزشگذاری که Cohere در هر گونه تأمین مالی جدید بالقوه دریافت خواهد کرد هنوز در دست نیست.

علاوه بر گوگل، غول‌های فناوری دیگری نیز در حال سرمایه گذاری بزرگ در هوش مصنوعی هستند.

digikala

علاوه بر گوگل، غول‌های فناوری دیگر نیز به دنبال شرط بندی بیشتر روی هوش مصنوعی هستند. شرکت مایکروسافت در حال گفتگوهای پیشرفته برای دور جدید بودجه از سوی گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI است. این یکی دیگر از مسابقات استارت آپی برای توسعه مدل‌های نرم‌افزاری است که امیدوار است به هوش مصنوعی عمومی دست یابد.

OpenAI در حال حاضر سرویس cloud مایکروسافت، Azure را به عنوان یک شریک انحصاری به حساب می‌آورد. در سال 2019، مایکروسافت یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد. ساندار پیچای از زمانی که در سال 2015 به عنوان مدیرعامل گوگل انتخاب شد، بر اهمیت هوش مصنوعی برای این شرکت تاکید کرده است. در سال 2014، شرکت مادر گوگل، آلفابت، شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی DeepMind را خریداری کرد.

دور جدید سرمایه گذاری Cohere آخرین سرمایه‌گذاری در یک استارت آپ هوش مصنوعی خواهد بود. در ماه فوریه، این شرکت 150 میلیون دلار در دور جدید سرمایه‌گذاری به رهبری شرکت سرمایه گذاری Tiger Global Funds جمع آوری کرد. این مبلغ کل بودجه آن را در این زمان به بیش از 170 میلیون دلار می‌رساند. روز دوشنبه، شرکت هوش مصنوعی Stability AI گفت: 101 میلیون دلار بودجه جدید از سرمایه گذاران جمع آوری کرده است. سرمایه‌گذاران آن عبارتند از Coto Capital و Lightspeed Ventures.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.