ورود پلیس هنگ کنگ به دنیای متاورس

اداره جرایم امنیت سایبری و فناوری پلیس هنگ کنگ (CSTCB) با راه اندازی “CyberDefender” ورود رسمی خود را به متاورس اعلام کرد تا مردم در مورد خطرات آن و Web3 آموزش دهد.

به گزارش تکناک، اصطلاح متاورس پس از آنکه شرکت مارک زاکربرگ که قبلاً فیسبوک نام داشت، به متا تغییر نام داد و قصد خود را برای ساخت متاورس اعلام کرد، محبوبیت پیدا کرد. تصور می شود این دنیای دیجیتال به مکانی برای کار، معاشرت و سرگرمی تبدیل شود، اما در سال گذشته قدرت زیادی را از دست داده است.

با این حال، آنچه که از بین نرفت، وقوع جرایم سایبری در این فضا است. طبق داده های پلیس هنگ کنگ، تنها در سال 2022، 2366 مورد مربوط شکایت به بخش های دارایی مجازی گزارش شده است. این امر باعث زیان مالی بالغ بر 1.7 میلیارد دلار آمریکا شد.

در سه ماهه اول سال جاری، 663 شکایت به پلیس وارد شده است که با افزایش 75 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به 570 میلیون دلار خسارت رسیده است.

CyberDefender در متاورس

CSTCB پلتفرم CyberDefender را هفته گذشته راه اندازی کرد که شامل سه مکان مجازی، یعنی شهر CyberDefender ، یک گالری با موضوع Web3 و تالار کنفرانس است. در افتتاحیه آنلاین، یک رویداد آنلاین با عنوان “کاوش در متاورس” نیز برای افزایش آگاهی در مورد تهدیدها و فرصت های مرتبط با Web3 و متاورس برگزار شد. این بیانیه افزود: این مراسم با حضور نوجوانان، معلمان و والدین برگزار شد.

یکی از مقامات پلیس هنگ کنگ تاکید کرد که جرایم در فضای سایبری مانند کلاهبرداری های سرمایه گذاری، سرقت، دسترسی غیرمجاز به سیستم، و جرایم جنسی همگی ممکن است در متاورس اتفاق بیفتند. وی تاکید کرد که ماهیت غیرمتمرکز دارایی‌های مجازی در متاورس خطر اینکه مجرمان سایبری دستگاه‌های نقطه پایانی، مانند کیف پول‌های مجازی و قراردادهای هوشمند را هدف قرار دهند افزایش می‌دهد.

این رویداد همچنین نگاهی اجمالی به فرصت‌هایی که متاورس ارائه می‌دهد را داد. شرکت کنندگان از آینده شغلی به عنوان یک هنرمند در متاورس در صنعت توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و همچنین چالش های Web3 و متاورس که فرصت های کارآفرینی جدیدی را در این فضا ارائه می دهد، آگاه شدند.

 

همچنین در این بحث، تأثیر هوش مصنوعی (AI) بر صنعت NFT و نحوه ادغام ورزش های الکترونیکی در توسعه Web3 مطرح شد.

بیانیه مطبوعاتی افزود: از این پلتفرم برای راه اندازی ابتکارات آگاهی عمومی بیشتر در آینده در مورد پیشرفت در فناوری اطلاعات، اهمیت پیشگیری از جرایم فناوری و استفاده از فرصت های عصر دیجیتال استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.