ویژگی جدید ویندوز ۱۱ برای برنامه های پرکاربرد روزانه

ویژگی جدید ویندوز ۱۱ برای برنامه های پرکاربرد روزانه

ویندوز 11 به زودی یک صفحه نخست تنظیمات خواهد داشت که کنترل‌های پرکاربرد شما را در یک مکان قرار می‌دهد.

به گزارش تکناک، صفحه نخست تنظیمات جدید به شما دسترسی سریع به تنظیمات پیشنهادی، دستگاه‌های بلوتوث، گزینه‌های شخصی‌سازی و موارد دیگر را می‌دهد.

مایکروسافت در حال انتشار یک صفحه نخست تنظیمات جدید در ویندوز 11 است. در یک بروزرسانی منتشر شده برای کاربران آزمایشی ویندوز در کانال بتا، مایکروسافت یک صفحه نخست با “کارت‌های تعاملی” اضافه کرده است که به شما امکان می‌دهد به سرعت به تنظیمات مختلفی مانند شخصی‌سازی دستگاه، کنترل‌های بلوتوث، بازیابی حساب کاربری و موارد دیگر پرش کنید.

این صفحه همچنین تنظیمات پیشنهادی را که بر اساس “الگوهای استفاده خاص شما” تغییر می‌کند، برجسته می‌کند و به شما میانبرهایی به تنظیماتی که بیشتر استفاده می‌کنید مانند تنظیمات نمایش، صدا و مجوزهای جستجو را می‌دهد. می‌توانید در تصویر زیر تمام اینها را ببینید.

به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز از این صفحه نخست جدید برای تبلیغ برخی از خدمات خود استفاده می‌کند. یک بخش وجود دارد که نشان می‌دهد چه مقدار فضای ذخیره‌سازی ابری در OneDrive دارید، همراه با دو کارت اختصاصی برای نمایش وضعیت اشتراک شما در Microsoft 365 و Xbox. مایکروسافت می‌گوید که این منو با حداکثر هفت کارت آغاز می‌شود و “به زودی تعداد بیشتری به آن اضافه خواهد شد”. این قابلیت را مایکروسافت برای اولین بار در ماه ژوئن آزمایش کرد.

یک ویژگی جالب دیگر که مایکروسافت به زودی ممکن است عرضه کند، نرم‌افزار پشتیبان‌گیری ویندوز است. این نرم‌افزار که در ماه می معرفی شد، به شما امکان می‌دهد که قبل از استفاده از یک رایانه جدید، رایانه خود را پشتیبان‌گیری کنید.

علاوه بر اعمال خودکار تنظیمات فعلی شما بر روی رایانه جدید، همچنین برنامه‌هایی که در دسکتاپ، منوی شروع و نوار وظیفه شما می‌باشند را نیز منتقل خواهد کرد. مایکروسافت می‌گوید که این برنامه‌ها را به طور خودکار در رایانه جدید شما نصب نخواهد کرد، اما میانبرهایی را فراهم می‌کند که شما را به فروشگاه مایکروسافت یا وبسایت توسعه‌دهنده هدایت می‌کند تا آنها را مجدداً نصب کنید.

در نهایت، مایکروسافت در حال ارائه یک بروزرسانی کوچک برای ویژگی نورپردازی پویا خود است. پس از ارائه این بروزرسانی به همه، شما قادر خواهید بود از این ابزار برای همگام‌سازی رنگ ویندوز خود با دستگاه‌ها و اجزای رایانه‌ی خود استفاده کنید و همچنین رنگ‌های سفارشی برای دستگاه‌های خود تنظیم کنید.

 

تمامی این ویژگی‌ها با نسخه پیش‌نمایش Windows 11 Build 22631.2262 همراه است که در حال حاضر در کانال بتا عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram