آئودی سال 2026 وارد فرمول 1 می شود

در آگوست سال گذشته، زمانی که آئودی تایید کرد که در سال 2026 وارد فرمول 1 خواهد شد، ما تا حدودی شوکه شدیم. سال‌ها شایعه بود که گروه فولکس واگن در نظر دارد با یک یا چند برند خود وارد این ورزش شود، حتی زمانی که آئودی و سپس پورشه در سایر رده‌ها پیروز شدند. اما به نظر می‌رسید که این شایعات هرگز به جایی نرسیدند و وعده های پوچ باشند.

به گزارش تکناک ،با این حال، به نظر می رسد اکنون جزئیات این وعده روشن تر شده است. ما اخیراً با الیور هافمن، عضو هیئت مدیره توسعه فنی آئودی صحبت کردیم، او در مورد برنامه های فرمول 1 این شرکت و اینکه چگونه ورود به این ورزش باید به برخی از خودروهای جاده ای کمک کند، به ما گفت.

آئودی وقتی سه سال دیگر به فرمول 1 بپیوندد، تازه کار خواهد بود، اما مطمئناً در مورد سایر مسابقات تجربه زیادی دارد. در دهه 1980، این خودرو در مسابقات جهانی رالی نامی برای خود و فناوری چهارچرخ محرک “quattro” خود دست و پا کرد. این شرکت تقریباً دو دهه بر مسابقات استقامت مسلط بود و 13 بار بین سال‌های 2000 تا 2016 برنده مسابقات 24 ساعته لمانز شد، به علاوه دو قهرمانی استقامت جهانی و 9 قهرمانی سری لمانز آمریکا.

در حین انجام این کار، فناوری جدیدی را که به خودروهای جاده‌ای خود منتقل کرد. به عنوان مثال می توان از موتورهای بنزینی تزریق مستقیم، موتورهای توربو دیزل تزریق مستقیم، پیشرانه‌های هیبریدی و چراغ‌های جلوی پرتو لیزر، نام برد.

چرا فرمول 1؟

پس از چند سال کناره گیری آئودی از این ورزش در پایان سال 2016 مسابقات استقامت چیزی شبیه به رنسانس را پشت سر می گذارد.

یک دستورالعمل جدید وجود دارد که هزینه‌ها را بسیار کمتر از صدها میلیون یورویی که آئودی و پورشه برای خودروهای مسابقه‌ای به اصطلاح پیچیده LMP1h خرج کرده‌اند، نگه می‌دارد و آئودی قرار بود پس از اجرای دستورالعمل جدید در این مسابقات شرکت کند.

از هافمن پرسیدیم که چرا این شرکت چنین تغییر ناگهانی را انجام می دهد، در حالی که به نظر می رسید خودروهای اسپورت برای برند مناسب تر هستند.

او گفت: برای ما، بسیار بسیار مهم است که پیشرو باشیم و در ذات فناوری پیشگام باشیم. وقتی به «مجموعه مسابقات موتوراسپرت مناسب برای آینده نگاه کردیم، برای ما بسیار مهم بود که پیشرو باشیم و فکر می‌کنم مسابقات فرمول 1 اوج مسابقات موتوراسپرت است.

در واقع این مقررات جدید کنترل شده هزینه، به همراه بسیاری از قطعات استاندارد بود که برنامه خودروهای اسپرت آئودی را محکوم به شکست کرد. او توضیح داد: من واقعاً از لحاظ هزینه‌ای، از کنار هم قرار دادن راه‌حل‌های فن‌آوری برای گفتن اینکه بسیار خوب، یک راه‌حل پلت‌فرم وجود دارد قدردانی می‌کنم، اما فضای کافی برای نوآوری وجود ندارد. (قوانین معروف به LMDh که آئودی قرار بود وارد آن شود، شرکت کنندگان را ملزم می کند از همان جعبه دنده استاندارد، باتری هیبریدی و موتور الکتریکی استفاده کنند.)

در طرف مقابل، برنامه فرمول 1 برای مهار هزینه ها، عامل بزرگی در جذابیت بیشتر این مسابقات برای آئودی بود. همراه با تغییر به سوخت های کربن خنثی، قوانین فنی جدید بار دیگر این ورزش را برای خودروسازان بسیار جذاب کرد. فورد همانند آئودی، آلپاین، هوندا، فراری و مرسدس AMG در فرمول 1 در سال 2026 حضور خواهد داشت. کادیلاک نیز به دنبال جایی در این رقابت ها است.

خودروهای فرمول 1 در حال حاضر از دو سیستم هیبریدی متفاوت استفاده می کنند. اولی سیستم MGU-K است که انرژی جنبشی را با ترمزگیری جمع آوری می کند و دیگری سیستم MGU-H است که از توربینی که توسط گازهای خروجی چرخانده می شود برای شارژ باتری استفاده می کند.

توسعه MGU-H بسیار گران بوده و کاربردهای محدودی برای خودروهای جاده ای دارد، بنابراین برای سال 2026 کنار گذاشته می شود. در عوض، MGU-K بسیار کاربردی خواهد بود.

هافمن به نشریه Ars گفت: این چالش‌برانگیزترین نقطه برای مقررات جدید است که شامل کارایی موتور احتراقی و تمرکز قدرت بیشتر روی بخش الکتریکی است.

V6 سال آینده اجرا می شود

مهندسان آئودی در حال حاضر سخت در حال توسعه این پیشرانه هستند، حتی اگر سه سال دیگر در مسابقه شرکت نکند. هافمن می گوید: در غیر این صورت، رقبا آنقدر از تاریخچه خود اطلاعات دارند که نمی توان به عنوان یک تازه کار وارد شد.

این شرکت در واقع یک موتور آزمایشی یک سیلندر برای مدتی آزمایش می کرد. هافمن به من گفت: در پایان سال جاری، ما موتور V6 را آزمایش خواهیم کرد. هافمن ادامه داد: این روند سرعت بالایی دارد، و ما به همراه شرکایمان آزمایشگاه های بزرگ در نوبرگ [در آلمان] داریم.

این تجربه در رشته‌های دیگر می‌تواند کمک کند، زیرا آئودی این قابلیت‌ها را در داخل حفظ کرده است (فقدان قابلیت‌های مشابه در برند فولکس‌واگن و پورشه، عاملی برای محکوم کردن حرکت آن شرکت ها به فرمول 1 با ردبول بود).

هافمن گفت: به خصوص در بخش موتور، ما دانش زیادی داریم و مهندسان زیادی از گذشته در حال توسعه فناوری Le Mans، موتورهای Le Mans و همچنین آخرین DTM 2.0 L هستند، جایی که ما در سطوح قوی تر نسبت به رقبای خود هستیم.

ما دانش زیادی داریم و بخش اصلی تیم توسعه در نوبرگ بخشی از تاریخ ما است. ما همچنین تعدادی متخصص را از برنامه‌های دیگر فرمول یک استخدام کرده‌ایم، اما تیم اصلی در گذشته بخشی از برنامه لمانز ما بود.

مدل های پلاگین هیبریدی RS

قبلاً در مورد چگونگی کار آئودی به همراه پورشه بر روی پلتفرم جدیدی برای خودروهای الکتریکی به نام PPE (Premium Platform Electric) نوشته بودیم. آئودی همچنین یک پلتفرم دیگر در حال توسعه برای خودروهایی که از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند، به نام PPC (برای احتراق پلتفرم برتر) دارد. در سال 2026، مانند تیم فرمول 1، اینها آخرین بنزین سوزهای آئودی خواهند بود.

هافمن به من گفت: همانطور که می‌دانید، ما تمرکز واضحی روی خودروهای برقی داریم. این پایه و اساس آینده ما است. اما در این دهه، ما PPC را با خودروهای بسیار احساسی خواهیم آورد و RS بخشی از DNA ماست. این میراث آئودی است و ما خودروهای شگفت انگیزی را در هر دو بخش [الکتریکی و احتراقی] خواهیم آورد. انتظار داشته باشید که آن مدل‌های RS هیبریدی پلاگین باشند و درجاتی از انتقال فناوری از برنامه فرمول 1 نیز انتظار می‌رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.