آخرین خبرها از رویداد Google I/O

طرفداران گوگل هر سال منتظر رویداد Google I/O هستند. این کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، همیشه مملو از اطلاع‌رسانی و شگفتی‌های جدید است.

طرفداران گوگل هر سال منتظر رویداد Google I/O هستند. این کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، همیشه مملو از اطلاع‌رسانی و شگفتی‌های جدید است.

به گزارش تکناک، این رویداد در درجه اول برای آن دسته از توسعه دهندگان علاقمند به اطلاع از موارد جدید در کروم، اندروید و جستجو و نحوه تاثیر این تغییرات بر عملکرد آنها است.

با این حال، مدت‌هاست که سخنرانی اصلی Google I/O برای گوگل به رویدادی برای معرفی و رونمایی از محصولات جدید مانند تلفن‌های سری پیکسل a، بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی تبدیل شده است. احتمالاً امسال نیز به همین منوال خواهد بود.

زمان برگزاری احتمالی Google I/O 2023

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل به طور معمول در ماه می برگزار می‌شود و احتمالا امسال نیز متفاوت نخواهد بود. این شرکت تاریخی اعلام نکرده است، و طبق تاریخ سال‌های گذشته، این رویداد در اواسط ماه مه (اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

digikala

در هر صورت، Google I/O 2023 احتمالاً پس از Google I/O 2022 دومین رویداد حضوری شرکت خواهد بود. Google I/O 2020 به دلیل شیوع کرونا لغو شد و رویداد 2021 کاملاً آنلاین برگزار شد. سخنرانی اصلی و بسیاری از پنل‌ها ممکن است مانند دهه گذشته همچنان به صورت آنلاین در دسترس باشند.

انتظارات از Google I/O 2023

گوگل هنوز به طور رسمی برنامه‌های مدنظر خود برای کنفرانس توسعه دهندگان آینده را به اشتراک نگذاشته است، اما طبق اطلاعات فاش شده و چند شایعه موجود، گوگل ممکن است بر روی اعلان‌های هوش مصنوعی تمرکز کند، و احتمالاً چند معرفی سخت‌افزاری (گوگل پیکسل 7a یا تبلت گوگل پیکسل) را برنامه‌ریزی کرده است. چند مورد تقریباً قطعی دیگر، شامل معرفی مجموعه ای از ویژگی‌های اندروید 14 و توضیح درباره نحوه استفاده بهینه از آنها برای توسعه دهندگان می‌شود.

گوگل احتمالا در Google I/O 2023 بر روی هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد

طبق توضیحات موجود در گزارش نیویورک تایمز، گوگل پس از راه اندازی ChatGPT 4.0 و جستجوی مبتنی بر چت Bing، اعلام وضعیت اضطراری کرد. این شرکت با برگزاری رویداد “Live from Paris” و نمایش موتور جستجوی مبتنی بر چت خود با نام “Bard” به این مساله واکنش نشان داد، اما این تمام قدرت شرکت در زمینه هوش مصنوعی نیست. مقاله نیویورک تایمز به جزئیات چند نوآوری که ممکن است این شرکت در Google I/O امسال به آنها بپردازد، اشاره می‌کند:

  • یک استودیوی تولید تصویر با قابلیت ایجاد و ویرایش تصاویر.
  • سومین تکرار از AI Test Kitchen و استفاده برای آزمایش عمومی ویژگی‌های هوش مصنوعی آتی.
  • «Shopping Try-on» یکی از ویژگی‌های موجود در YouTube و فراهم کردن امکان پرو مجازی لباس‌ها بدون مراجعه به فروشگاه با استفاده از فناوری صفحه‌نمایش سبز.
  • “Maya” ابزاری برای تجسم سه بعدی کفش‌ها.
  • ابزار خلاصه‌سازی ویدیویی با امکان تولید ویدیوی کوتاه‌تر از یک ویدیوی طولانی‌.
  • ابزار ایجاد والپیپر برای گوشی‌های گوگل پیکسل.
  • ابزاری برای سایر شرکت‌ها به منظور کمک به آنها در ساخت برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی خود.

علاوه بر این، ممکن است شاهد ابزارهای جدیدی برای توسعه دهندگان نیز باشیم. یک گزینه جدید با عنوان “Colab” می‌تواند به بخشی از اندروید استودیو، محیط توسعه دهندگان گوگل به منظور کمک به توسعه دهندگان در اصلاح کد‌ها اضافه شود. قرار است این ابزار بتواند بر اساس درخواست‌های برنامه نویسان کد بنویسد.

احتمال معرفی پیکسل 7a و تبلت پیکسل گوگل در Google I/O 2023

گوگل تبلت پیکسل گوگل را در کنفرانس توسعه دهندگان سال گذشته معرفی کرد، اما این شرکت هنوز پس از گذشت یک سال، آن را عرضه نکرده است. به احتمال زیاد، گوگل در Google I/O 2023 بالاخره تاریخ عرضه و قیمت آن را اعلام خواهد کرد.

همچنین ممکن است شاهد عرضه پیکسل 7aدر Google I/O 2023 باشیم. طبق شایعات، نسل بعدی دستگاه‌های مقرون به صرفه گوگل با همان تراشه Tensor G2 موجود در پیکسل 7 عرضه خواهند شد.

برخلاف عرضه و معرفی با فاصله پیکسل 6a (معرفی در ماه می‌2022 و آغاز فروش در پایان جولای)، ممکن است  7a کمی بعد از رویداد برای خرید در دسترس باشد.

شایعات حاکی از عرضه Google Pixel Fold، گوشی تاشوی شایعه شده گوگل، در فصل سوم سال 2023 است. اما این به معنای عدم امکان معرفی این دستگاه در رویداد Google I/O 2023 نیست. گوگل به نمایش محصولات برای جلوگیری از افشای اطلاعات و تسلط بر روایت محصولات مشهور است. شرکت این کار را با تبلت پیکسل و مجموعه گوگل پیکسل 7 در I/O سال گذشته نیز انجام داد. یعنی ممکن است اولین تصاویر از مجموعه Google Pixel 8 که قرار است در پایان سال جاری عرضه شود را نیز به نمایش بگذارد.

در Google I/O 2023 گوگل جزئیات بیشتری از اندروید 14 نیز به اشتراک خواهد گذاشت.اندروید 14 به‌عنوان پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان و دیگر افراد کنجکاو، منتشر شده است. ساخت اولیه آن تقریباً شبیه اندروید 13 است، اما متخصصان مشتاق مانند میشال رحمان هزاران ویژگی اضافه‌تر پنهان در آن یافته‌اند. گوگل احتمالاً بسیاری از این موارد را در Google I/O 2023 به همراه انتشار اندروید 14 بتا 2 در ماه می، رسمی خواهد کرد.

یک Google I/O 2023 با معرفی‌های بسیار در پیش رو است.برگزاری Google I/O نزدیک است و احتمالاً قبل از آن، یک یا دو مورد دیگر از موارد مورد انتظار به گوش خواهد رسید.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.