آزمایش سرویس‌ دهی استارلینک به اینترنت همراه آغاز شد

شرکت SpaceX قصد دارد امسال با مشارکت شبکه  T-Mobile آزمایشات ارتباطات ماهواره‌ای با اینترنت همراه را آغاز کند.

شرکت SpaceX قصد دارد امسال با مشارکت شبکه  T-Mobile آزمایشات ارتباطات ماهواره‌ای با اینترنت همراه را آغاز کند.

به گزارش تکناک، در ماه اوت، T-Mobile اعلام کرده بود که با استفاده از ماهواره‌های استارلینک SpaceX، مناطقی که پوشش شبکه همراه در آنجا وجود ندارد، پوشش داده خواهند شد، اما زمان اجرای این طرح را مشخص نکرده بودند.

جاناتان هوفلر، معاون بخش فروش سازمانی SpaceX استارلینک، در کنفرانس خبری نمایشگاه ماهواره‌ای ۲۰۲۳، اعلام کرد که سرویس اینترنت همراه از طریق ماهواره‌های SpaceX بر روی شبکه T-Mobile آزمایش خواهد شد. با این حال، زمانی که مشتریان T-Mobile می‌توانند از این پوشش استفاده کنند، هنوز مشخص نیست. این گزارش، اولین به‌ روزرسانی از زمان شروع همکاری بین این دو شرکت است. با توجه به عدم وجود زمان مشخص برای تقویت شبکه AT&T توسط ماهواره AST Mobile و همچنین عدم پرتاب ماهواره‌های شریک منتخب Verizon (پروژه Kuiper آمازون) به مدار، T-Mobile و SpaceX در ارائه این سرویس پیشتاز خواهند بود.

بر اساس گزارش‌ها، کارشناسان حاضر در این کنفرانس درباره رشد خدمات ارتباطات ماهواره‌ای به اینترنت همراه صحبت کردند و با وجود محدودیت‌ های موجود برای استفاده کنندگان این خدمات، به آینده این صنعت با خوش‌بینی نگریستند. در حال حاضر، کاربران آیفون ۱۴ تنها افرادی هستند که با دسترسی به خدمات ارتباطات ماهواره‌ای و سرویس Emergency SOS اپل مواجه هستند. سامسونگ نیز در حال توسعه راه ‌حل ‌های خود برای ارائه این خدمات به مشتریان خود است، اما هنوز همکاری خود با شبکه‌های ماهواره‌ای را اعلام نکرده است.

به گفته هافلر، تعداد کاربران شبکه‌ استارلینک به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است و شرکت SpaceX در حال ساخت شش ماهواره نسل بعدی هم است که حدود 4 هزار ماهواره دیگر برای چرخش به دور سیاره به این شبکه اضافه خواهد کرد.
به گزارش CNBC، مت دش، مدیرعامل شرکت Iridium نیز در جلسه‌ای از همکاری شرکتش با کوالکام برای سرویس آتی ماهواره‌ای اسنپدراگون و همچنین «برنامه تکاملی فراتر از اینترنت همراه» و سرویس‌دهی به رایانه‌ها و خودروها خبر داد.

شرکت T-Mobile هم از اظهار نظر در مورد آزمایش SpaceX استارلینک خودداری کرد و جدول زمانی مشخصی هم برای ارائه پوشش ماهواره‌ای به شبکه تلفن همراه ارائه نکرد.  همینطورSpaceX  هم  به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.