آغاز به کار آزمایشگاه تشخیص بیماری آبزیان در موسسه رازی

آغاز به کار آزمایشگاه تشخیص بیماری آبزیان در موسسه رازی

در حاشیه برگزاری جلسه راهبردی شیلات کشور اولین آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری آبزیان در موسسه واکسن و سرم سازی رازی به بهره برداری رسید.

به گزارش تکناک، رئیس سازمان شیلات کشور هدف از ایجاد این آزمایشگاه را برداشتن گامی برای کمک به تولید آبزی پروران دانست و گفت: با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری های آبزیان، در کنار نظارت های سازمان دامپزشکی، در حوزه مدیریت بهداشتی مانند شیوه های دارویی آبزیان، نوع درمان و استفاده از واکسن و مکمل های بهداشتی به فعالان این صنعت کمک خواهد کرد.

دکتر سیدحسین حسینی افزود: مجموعه رازی افتخارآمیز برای کشور بوده و دارای پتانسیلی ویژه است و می توان از این ویژگی متفاوت و دانش و تجربه بالای موجود در این موسسه، در زمینه آبزیان بهره گرفت.

وی افزود: موسسه رازی علاوه بر این که در حوزه دام و طیور تجربه زیادی دارد، امکانات آن با نیازهای سازمان شیلات در حوزه پایداری تولید منطبق است.

حسینی تصریح کرد: بنابراین یک آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری های آبزیان به تشخیص بیماری های نوظهور در این موسسه، کمک بزرگی به شیلات کشور است تا در سازمان با بیماری های آبزیان به سرعت واکنش نشان دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سازمان شیلات کشور، تولید پایدار را مستلزم کنار هم قرار گرفتن مدیریت بهداشتی و فنی می داند.

وی بیان کرد:  برای سرمایه گذاری در حوزه شیلات و تولید غذاهای سالم، باید بهره وری را از تشخیص و مدیریت بیماری تا کنترل و درمان بیماری افزایش داد و به واقع بستر این کار در موسسه رازی ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.