واتس اپ ویژگی view-once را به پیام‌های متنی می‌آورد

واتس اپ view-once

برخی اخبار می‌گویند واتس اپ در جدیدترین بروزرسانی خود به زودی ارسال متن‌ با قابلیت یک بار مشاهده (view-once) را در دسترس قرار خواهد داد.

به گزارش تکناک، در عصر پیام‌رسانی فوری، حفظ حریم خصوصی از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما رویکرد صحیح چیست؟

رمزگذاری سرتاسری برای جلوگیری از خواندن مطالب توسط افراد غریبه بسیار مهم است، در حالی که پیام های ناپدید‌شونده به کاربر اطمینان خاطری درباره عدم ارسال پیام فراتر از گیرنده مورد نظر را می دهد.

واتساپ در حال حاضر یکی از بهترین سرویس های پیام رسان رمزگذاری شده در سراسر جهان است که از ارسال محتوای ناپدید‌شونده در قالب عکس ها و ویدیوها با قابلیت یک بار مشاهده(view-once)، پشتیبانی می‌کند وحال خبر آمده که اکنون در نسخه بتا جدید آن این امکان برای پیام های متنی فراهم شده است.

واتساپ چندین راه برای اشتراک‌گذاری فایل‌های ناپدید شونده مانند بروزرسانی وضعیت، پیام‌های ناپدید شونده در چت‌ها، و قابلیت یک بار مشاهده تصاویر یا ویدیو ارائه می‌دهد. با این حال، اگر کاربر نخواهد متن وی پس از خوانده شدن توسط گیرنده در دسترس باشد، همچنان باید با استفاده از گزینه Delete for Everyone متن را به صورت دستی حذف کند. در غیر این صورت، هنگام استفاده از ویژگی پیام‌های ناپدید شونده، باید 24 ساعت کامل منتظر حذف خودکار پیام بماند.

حین آزمایش واتس اپ بتا 2.22.25.20 برای اندروید، WABetaInfo شواهدی مبنی بر توسعه قابلیت یک بار مشاهده در ارسال پیام‌های متنی یافت که هنگام ارسال دکمه سبز رنگ ارسال با یک نماد قفل کوچک نشان‌داده می‌شود. هنگام انقضای آن پیام، باید از فرستنده درخواست ارسال دوباره پیام را به منظور دیدن آن کرد. محافظت‌های معمولی ارائه شده توسط واتساپ در ارسال فایل‌های با قابلیت یک بار مشاهده باید برای ارسال متون نیز مانند عدم امکان گرفتن اسکرین شات، ارسال یا کپی محتوا در دسترس باشند.

با این اوصاف، قابلیت یک بار مشاهده( view-once) فقط یک عامل بازدارنده است. اگر کسی بخواهد محتوا را همچنان حفظ کند، می‌تواند با دستگاه دیگری از آن‌ها عکس بگیرد. با این حال این ویژگی باز هم باید مفید باشد.

هنوز زمان عرضه رسمی این ویژگی مشخص نیست، اما انتظار می رود در بروزرسانی آینده ارائه شود. پس از در دسترس بودن، می‌توان متن‌ها، تصاویر و ویدیوهایی را با قابلیت یک‌بار مشاهده گیرندگان ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.