آغاز به کار اولین تاکسی هوایی eVTOL جهان در سال 2025

در سال 2025، یونایتد ایرلاینز با استفاده از هواپیماهای (eVTOL) شرکت Archer Aviation ، یک سرویس تاکسی هوایی راه اندازی خواهد کرد.

در سال 2025، یونایتد ایرلاینز با استفاده از هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) شرکت Archer Aviation ، یک سرویس تاکسی هوایی بین شیکاگو و فرودگاه بین المللی O’Hare راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش تکناک، این تاکسی سرویس هوایی مسیر را در حدود 10 دقیقه طی می کند و به گفته اریک بنگمن، ساکن محلی و سخنگوی Archer Aviation ، این سفر در صورت استفاده از مسیر های جاده ای با ماشین ممکن است بیش از یک ساعت زمان ببرد.

مایکل لسکینن، رئیس شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز، گفت: شرکت ما و Archer Aviation هر دو متعهد به کربن زدایی سفرهای هوایی و استفاده از فناوری‌های نوآورانه برای تحقق وعده برقی‌سازی صنعت هوانوردی هستند.

او ادامه داد: هنگامی که این طرح عملیاتی شود، ما از اینکه که به مشتریان خود در طول رفت و آمد به فرودگاه، یک روش حمل و نقل پایدار، راحت و مقرون به صرفه را ارائه دهیم، بسیار هیجان زده خواهیم شد.

یونایتد ایرلاینز 200 فروند هواپیمای eVTOL را در سال 2021 با هزینه 1 میلیارد دلار به شرکت Archer Aviation سفارش داد. این استارتاپ همچنین با شرکت خودروسازی Stellantis برای ساخت کامپوزیت های فیبر کربن همکاری دارد و از آن کمک های مالی گرفته است.

مقر یونایتد ایرلاینز در شیکاگو است که بدون شک به تعیین محل اولین مسیر eVTOL کمک کرد. اما یونایتد ایرلاینز وArcher Aviation همچنین می گویند که این شهر به عنوان سومین شهر پرجمعیت کشور، محلی مناسب برای تجارت و نوآوری است و استقرار شاتل های eVTOL در آن ایده خوبی به نظر میرسد.

اگر برنامه شیکاگو موفق پیش برود یونایتد ایرلاینز قصد دارد تاکسی های هوایی را به شهر دیگر نیز اضافه کند. Archer Midnight برد 160 کیلومتر و حداکثر سرعت 241 کیلومتر در ساعت دارد.

در صورت تایید اداره فدرال هوانوردی (FAA) شاتل هوایی شیکاگو اولین سرویس تجاری eVTOL خواهد بود که در آمریکای شمالی شروع به کار می کند. یکی از سخنگویان Archer Aviation در پاسخ به سوالی درباره هزینه، به شیکاگو سان تایمز گفت که این شرکت امیدوار است این سرویس را با Uber Black رقابتی کند، بنابراین هزینه هر سفر تقریباً 100 دلار خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.