احتمال از کار افتادن همیشگی CHATGPT   

اگر به خاطر داشته باشید در اتفاقی عجیب چند روز پیش وب سایت ChatGPT برای چند ساعت از کار افتاد و از دسترس مخاطبان خارج شد.

اگر به خاطر داشته باشید در اتفاقی عجیب چند روز پیش وب سایت ChatGPT برای چند ساعت از کار افتاد.

به گزارش تکناک، در آن زمان، ما دلایل مختلفی را برای این اتفاق شنیدیم. اما پاسخ رسمی این بود که شرکت OpenAI باید این چت بات را برای تعمیر و یک سری خدمات اضطراری، آفلاین کند.

آنها مجبور شدند این کار را بعد از اینکه یک کاربر توانست از یک باگ در سیستم سوء استفاده کند، انجام دهند. روز دیگر، OpenAI جزئیات بیشتری در مورد آنچه اتفاق افتاد به ما داد.

برای وب سایت ChatGPT چه اتفاقی افتاد؟

یکی از کاربران وب سایت ChatGPT ، اسکرین شات هایی را در Reddit منتشر کرد که تاریخچه استفاده سایر کاربران را نشان می داد. اگرچه ما فقط می‌توانستیم عناوین مکالمات را ببینیم، نه خود متن را، اما این موضوع سروصدای زیادی در دنیای اینترنت ایجاد کرد. به همین دلیل است که OpenAI مجبور شد تقریباً 10 ساعت این چت بات را آفلاین کند تا بفهمد چگونه ممکن است این اتفاق افتاده و آن را برطرف کند. آنها متوجه شدند که این بزرگترین مشکل این هوش مصنوعی  نیست: این باگ همچنین اطلاعات شخصی 1.2درصد از مشترکین ChatGPT Plus را نیز فاش کرده است.

به دلیل همین باگ، برخی از کاربران بین ساعت 1 صبح تا 10 صبح دوشنبه 20 مارس، ایمیل های اشتباهی دریافت کردند که برای تائیدیه حساب سایر کاربران بود. این ایمیل ها حاوی اطلاعات شخصی مانند چهار رقم آخر شماره کارت اعتباری کاربر بود. البته شماره کارت اعتباری بطور کامل قابل مشاهده نبود. سایر اطلاعات موجود در ایمیل ها شامل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، آدرس پرداخت و تاریخ انقضای کارت اعتباری کاربران فعال ChatGPT Plus بود.

تیم توسعه دهندگان این شرکت در روز جمعه نوشت: در ساعاتی قبل از اینکه ChatGPT را در روز دوشنبه آفلاین کنیم، برای برخی از کاربران این امکان وجود داشت که نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، آدرس پرداخت، چهار رقم آخر (فقط) شماره کارت اعتباری و انقضای کارت اعتباری کاربران فعال دیگر را ببینند.

به گفته این شرکت، آنها این باگ را برطرف کرده اند و این مشکل قاعدتا نباید دوباره تکرار شود. آنها می گویند که کاربران فقط سابقه مکالمه خودشان را خواهند دید. علاوه بر این، این شرکت کاربرانی که حقوقشان نقض شده است را در جریان این پرونده قرار داده و دستورالعمل های مناسبی را برای آنها ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.