آغاز به کار مرکز خدمات ابری هوآوی در عربستان

شرکت بزرگ فناوری چینی هواوی به تازگی یک مرکز خدمات ابری جدید در عربستان سعودی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش تکناک، این شرکت این مرکز جدید را “مرکز داده منطقه ریاض هواوی کلود” نامیده است. این مرکز جدید سه منطقه در سراسر جهان را خدمت‌رسانی خواهد کرد؛ به ویژه خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا.

این مرکز داده، مجموعه‌ای کامل از خدمات ابری را ارائه خواهد داد، از جمله سیستم‌های کامپیوتری، پایگاه‌داده‌ها، ذخیره‌سازی داده و خدمات هوشمند. این مرکز داده یک ساختار با سه منطقه قابلیت دسترسی (3AZ) را پیاده‌سازی خواهد کرد. همچنین، این مرکز داده داده‌ها را با رعایت قوانین محلی نگه‌داری خواهد کرد و هواوی قصد دارد 68 خدمت مختلف ابری را برای داده، هوش مصنوعی و برنامه‌های ابری-محور ارائه دهد.

شرکت از Pangu 3.0 برای اجرای خدمات خود استفاده خواهد کرد. این امر به سازمان‌ها و صنایع مختلف مانند بخش مالی، دولت و تولید کمک خواهد کرد تا با استفاده از هوش مصنوعی به چالش‌هایی که با پذیرش هوش مصنوعی مرتبط هستند، پاسخ دهند.

این مرکز داده طراحی شده است تا به کسب و کارهای چینی در ورود به منطقه سعودی کمک کند و روابط آنها با شرکای محلی را تقویت کند. این تلاش بخشی از یک برنامه به نام “Saudi Arabia Go Cloud Go Global” است.

خدمات ابری هوآوی چگونه به نفع عربستان خواهد بود؟

این اقدام به روش‌های بسیاری برای هواوی و عربستان سعودی سود خواهد داشت. به عنوان مثال، هواوی متعهد شده است که در طی پنج سال آینده 200,000 توسعه‌دهنده را در عربستان سعودی آموزش دهد. آنها همچنین با 1,000 شریک محلی در راه حل‌ها همکاری خواهند کرد و رشد 2,000 استارتاپ را حمایت خواهند کرد.

جکلین شی، رئیس بازاریابی و فروش جهانی هواوی کلود، توضیحات بیشتری ارائه کردند. اظهارنظر او اینگونه است: هواوی کلود هدف های بلند، جهانی و در عربستان سعودی هدفمند است. منطقه عربستان سعودی برنامه ما در خدمت‌رسانی به خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا خواهد بود. ارائه خدمات ابری نوآورانه، قابل اعتماد، امن و پایدار هدف ماست. ما امیدواریم گزینه‌ای بهتر برای پیشرفت هوشمندی ایجاد کنیم. این ابر به شما گزینه‌های بیشتری برای حفظ نوآوری، فراگیری و باز بودن می‌دهد. این ابر به شما در موفقیت در عصر دیجیتال و هوشمند کمک خواهد کرد. این ابر برای همه است.

در این زمینه، مدیرعامل هواوی عربستان سعودی، اریک یانگ، نیز اظهار نمود: با افتخار امروز منطقه ریاض هواوی کلود را راه‌اندازی می‌کنیم. برای ما در طول بیش از 20 سال در عربستان سعودی یک سفر عالی بوده است. هواوی سازنده جامعه هوشمند، مشارکت کننده در اقتصاد شکوفا و پرورش دهنده اکوسیستم برای استعدادهای شکوفا است. تا سال 2030، ما متعهد هستیم که به طور مداوم ارتباطات همگانی، انرژی سبز، محاسبات ابری فراگیر و قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای عربستان سعودی فراهم کنیم تا فرصت‌های بی‌نهایت عصر جدید دیجیتال را برای آن باز کنیم.

با توجه به ممنوعیت مؤثر محصولات هواوی در بسیاری از کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده، گسترش حضور هواوی در مناطق دیگر مانند منطقه خاورمیانه برای مقابله با تأثیرات بر تجارت آن معقول به نظر می‌رسد.

هوآوی به تجارت عادی باز می گردد

حتی با تحریم‌های مستمر، رئیس هیئت مدیره هواوی به آینده امیدوار است. او اعلام کرد که آنها انتظار دارند سال ۲۰۲۳ یک سال بازگشت به عملکردهای تجاری عادی باشد. علاوه بر این، در ماه گذشته، آنها از افزایش کمی در فروش نیمه اول سال ۲۰۲۳ گزارش دادند.

کسب و کار تلفن همراه هواوی به شدت تحت تأثیر عدم دسترسی به تراشه‌های پیشرفته قرار گرفت. با این حال، اخیراً نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از کسب و کار تلفن همراه این شرکت دیده شده است. به طور آشکار، عرضه اخیر سری Mate 60 هواوی نفس جدیدی به کسب و کار تلفن همراه هواوی داده است. گفته می شود که این تلفن همراه دارای یک تراشه پیشرفته است که تنها در چین ساخته می شود.

همچنین، این تلفن همراه دارای فناوری 5G است که هواوی برای مدتی فاقد آن بوده است. تحریم‌های دولت ایالات متحده از شرکت بزرگ فناوری چینی، از دسترسی هواوی به تراشه‌های پیشرفته 5G  جلوگیری کرد. با اینکه هواوی هیچ اظهار رسمی نکرده است، اما عرضه سری Mate 60 هواوی تمام شک و تردیدها درباره قابلیت هواوی برای معرفی مجدد تراشه‌های Kirin را برطرف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.