آغاز به کار وب سایت جدید اپل

اپل یک وب سایت با عنوان “”Apps by Apple” ایجاد کرده است تا برنامه‌های داخلی که برای محصولات خود مانند آیفون، آیپد، اپل واچ، مک و اپل تی‌وی توسعه داده است را معرفی کند.

به گزارش تکناک، اپل دلیل قوی برای ترویج برنامه‌های خود دارد، زیرا در 27 کشور اتحادیه اروپا به دلیل قانون بازارهای دیجیتال (DMA) ، امکان نصب برنامه‌ها بر روی آیفون ها به صورت جانبی از اپ  استور امکان پذیر است.

Sideloading فرآیند نصب یک برنامه از یک فروشگاه برنامه شخص ثالث است. اپل همیشه ادعا کرده است که ممنوعیت بارگذاری جانبی به دلایل امنیتی انجام شده است تا بتواند از نصب برنامه های مملو از بدافزار توسط کاربران جلوگیری کند. اما در برخی از کشورها، ممنوعیت نصب برنامه به صورت جانبی از اپ استور به عنوان راهی برای اجبار Apple به توسعه‌دهندگان برنامه به استفاده از پلتفرم پرداخت Apple استور خود تلقی می‌شود که به اپل 15 تا 30 درصد از تراکنش‌ها و اشتراک‌های درون برنامه‌ای تولید شده در فروشگاه اپل را ارائه می‌دهد.

با ترویج مجموعه برنامه‌های داخلی ، Apple امیدوار است که این برنامه‌ها در ذهن کاربران دستگاه‌های Apple باقی بمانند که ممکن است در نظر داشته باشند برنامه مشابهی از فروشگاه برنامه‌ها و اپ‌های شخص ثالث نصب کنند.

Apple برنامه های خود را به شش دسته اصلی تقسیم می کند:

ارتباطات: “برنامه‌ها برای اتصال شما.” برنامه‌هایی از این دست شامل تلفن، پیام‌ها، FaceTime، ایمیل و مخاطبین هستند.

خلاقیت: “ابزارهایی برای حرفه‌ای ها و افراد خلاق.” برنامه‌های این دست شامل عکس‌ها، دوربین، GarageBand، iMovie و Final Cut Pro برای آیپد هستند.

تولیدمحتوا: “همه چیزی که برای خلق اثر هنری خود نیاز دارید.” برنامه‌های این دست شامل یادداشت‌ها، یادآورها، تقویم، Freeform و Pages هستند.

کاوش: “کشف دنیا و مسیریابی آسان.” برنامه‌های این دست شامل سافاری، نقشه‌ها، آب و هوا، پیدا کردن من و کیف پول هستند.

سرگرمی و خانه: “روش‌های شگفت‌انگیز برای تماشا کردن، خواندن، گوش دادن و استراحت کردن.” برنامه‌های این دست شامل Apple TV، Apple Music، Apple Arcade، Apple Music Classical و پادکست‌ها هستند.

سلامتی و تناسب اندام: “سلامتی برای ذهن و بدن شما.” برنامه‌های این دست شامل Apple Health، تناسب اندام، تمرین، خواب و پیگیری دوره‌های ماهانه هستند.

ویژگی‌ها: Siri، iCloud، CarPlay، Continuity و Family Sharing.

اپل می‌گوید: “هر برنامه از Apple دارای ویژگی‌های قدرتمند حفظ حریم خصوصی برای کمک به حفاظت از داده‌های شما و اعطای کنترل بر روی اطلاعاتتان می‌باشد.” این شرکت فن آوری افزوده است: “ویژگی‌های قابلیت دسترسی در هر محصول و برنامه Apple برای کمک به همه افراد در یادگیری، خلق و انجام کارهایی که دوست دارند تعبیه شده است.”

Apple در مورد اپ استور، می گوید: “اپ استور میلیون ها اپلیکیشن دارد که تجربیات شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد

و هر یک از آنها استانداردهای Apple را برای حفظ حریم خصوصی، امنیت و محتوا رعایت می کنند”. اگر در یکی از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی نمی کنید (بریتانیا عضو نیست)، در حال حاضر نمی توانید برنامه ها را روی دستگاه های Apple  خود بارگذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.