آغاز تولید حلقه هوشمند سامسونگ در آینده نزدیک

سامسونگ در حال گسترش حضور خود در بازار پوشیدنی‌ها با محصول جدیدش یعنی حلقه هوشمند گلکسی است وگفته شده تولید آن احتمالا از ماه آگوست آغاز خواهد شد.

به گزارش تکناک، سامسونگ مدت زیادی است که در بخش پوشیدنی ها سرمایه گذاری کرده است. اولین قدم این شرکت در این رده در سال 2013 با Samsung Galaxy Gear اتفاق افتاد.

پس از گذشت تقریبا یک دهه، این شرکت اخیرا سری گلکسی واچ ۶ خود را با ویژگی ها و بهبودهای جدید نسبت به نسل گذشته معرفی کرده است.

سامسونگ به تازگی فرآیند توسعه حلقه هوشمند خود را به پایان رسانده است و از ماه آینده تولید حلقه هوشمند گلکسی را آغاز خواهد کرد. این غول فناوری کره ای تامین سخت افزار مورد نیاز آن را تضمین کرده است و فقط باید تصمیم درباره زمان تولید انبوه آن تصمیم بگیرد.

این شرکت پس از آزمایش نمونه اولیه، این تصمیم را اتخاذ خواهد کرد. بررسی اولیه توسعه، ماه آینده به تی‌ام روه، مدیر موبایل سامسونگ تحویل داده خواهد شد و در صورت صدور مجوز، ممکن است توسعه محصول در ماه آگوست آغاز شود.

نکته ضروری، لزوم طی فرآیند استاندارد نظارتی توسط شرکت است و این دستگاه برای پذیرش به عنوان ابزار پزشکی باید گواهینامه‌های مختلفی را دریافت کند. دریافت این گواهینامه‌ها می تواند چندین ماه به طول بیانجامد. در نتیجه، هنوز حلقه هوشمند گلکسی سامسونگ راه درازی در پیش دارد. Galaxy Ring تلاش های سامسونگ در زمینه نظارت بر سلامت و پرداخت غیر نقدی در دستگاهی کوچکتر و جمع و جور را متمرکز خواهد کرد.

نظر کارشناس صنعت در مورد حلقه های هوشمند

بر اساس تحقیقات و نظر کارشناسان Global Market Insights، بازار حلقه هوشمند تا سال 2032 درآمد قابل توجهی را به خود اختصاص خواهد داد. طبق اظهارات منابع معتبر، با پذیرش گسترده دستگاه‌های هوشمند، احتمالاً تقاضا برای حلقه‌های هوشمند به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

حلقه هوشمند برای انجام تراکنش های غیر نقدی، ثبت روزانه پارامتر‌های مربوط به سلامت مانند ضربان قلب، الگوهای خواب و موارد دیگر استفاده می شود. تقاضای فزاینده برای ارائه راه حل های پرداخت غیر نقدی به دلیل تأثیرات شیوع کرونا، در صنعت تشدید است. طبق یک نظرسنجی در سال 2020، تراکنش های نقدی تنها 19 درصد از کل معاملات در ایالات متحده را تشکیل می دادند. چندین اقتصاد نوظهور مانند هند بر گذار به سمت اقتصاد غیر نقدی تمرکز کرده‌اند و ممکن است مسیرهای رشد جدیدی را به صنعت ارائه دهد.

از نظر سیستم عامل، بازار حلقه های هوشمند اندرویدی در آستانه رشد قابل توجهی از CAGR از سال 2023 تا 2032 است و با افزایش تعداد کاربران فعال اندروید در سراسر جهان تقویت می شود. از نظر فناوری، صنعت حلقه‌های هوشمند بلوتوثی تا سال 2032 درآمد قابل‌توجهی را ثبت خواهد کرد.

حلقه‌های هوشمند دارای بلوتوث با توجه به توانایی آنها برای همگام‌سازی آسان با تلفن‌های هوشمند، جذابیت گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. بر خلاف فناوری ارتباطات میدان نزدیک، بلوتوث به Wi-Fi نیاز ندارد، و از مزیت‌های استفاده آن محسوب می‌شود. علاوه بر این، محدوده عملیاتی بالایی را ارائه می دهد و برای همگام‌سازی با دستگاه ها به تنظیم دستی نیاز دارد.

نتیجه گیری

در سه سال گذشته، تورم ناشی از همه‌گیری کرونا، بحران انرژی اروپا و جنگ روسیه و اوکراین تأثیر منفی بر بازار حلقه‌های هوشمند گذاشته است و قدرت هزینه مصرف کنندگان را به شدت کاهش داده است. اکنون بسیاری در حال به تعویق انداختن هزینه های خود برای اقلام لوکس و تولیدات جدید هستند. کمبود قطعات نیمه هادی نیز با افزایش موثر قیمت این محصولات بر چالش ها افزود. اکنون با بهبود تدریجی صنعت، سامسونگ آماده ورود به این دسته با حلقه هوشمند گلکسی خود است. ما مشتاقانه منتظر ورود این شرکت به این بخش و مشاهده قابلیت‌های Galaxy Ring برای گرم کردن این بخش خاص و امیدوارکننده هستیم. Galaxy Ring با یکپارچگی با سایر محصولات سامسونگ، اکوسیستم گلکسی را تقویت می کند. همچنین، مجموعه راه حل‌های سلامت و پرداخت غیر نقدی شرکت را تقویت می کند.

این حلقه هوشمند کوچک قادر به ارائه همان عملکردهای مفید گلکسی واچ خواهد بود. با این دستگاه فشرده، می‌توان پرداخت‌ انجام داد، فشار خون خود را کنترل کرد و نوار قلب گرفت. همچنین با گوشی هوشمند کاربر همگام می شود و تمام اطلاعات مورد نیاز را به صورت یکپارچه در اختیار وی قرار می‌دهد. مزیت دیگر آن نداشتن صفحه نمایش و در نتیجه دوام باتری آن برای مدت طولانی است. برخلاف ساعت های هوشمند، حلقه گلکسی بسیار سبک است و حضور آن در انگشت خود را فراموش خواهید کرد. این دستگاه بسیار جالب است و ما مشتاقانه منتظر آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.