آیا آیفون 15 پرومکس واقعا با دوام است؟

یک بلاگر به نام  JerryRigEverything، که به خاطر آزمون‌های دقیق خود بر روی گجت‌ها شهرت دارد، اخیراً به آیفون 15 پرومکس دست یافت.

به گزارش تکناک، او قصد داشت آخرین پرچمدار اپل را به چالش بکشد و آن را مورد آزمایش قرار دهد.یکی از آزمون‌ها که همه توجه را به خود جلب کرد، آزمون سختی شیشه بود.

به طور معمول، این آزمون به عنوان آزمونی ساده در نظر گرفته می‌شود زیرا بیشتر شیشه‌های محافظ سطحی مشابه نسبت به سختی دارند. اما آیفون 15 پرومکس با ارائه نمایش جذابی پیش رفت. با استفاده از ابزاری با سختی ۶ در مقیاس Mohs، شیشه فقط خطوط خیلی ضعیفی را نشان داد. این امر غیرمنتظره بود، زیرا ابزار مشابه معمولاً علائم بیشتر و عمق بیشتری را ایجاد می‌کند. راز شیشه‌ی Ion-X نسل بعدی اپل هنوز معماست، اما بدون شک موثر است.

با این حال، همانطور که پیشتر شاهد بودیم، انداختن گوشی هوشمند روی زمین همچنان توصیه نمی‌شود. در چنین مواردی، سختی شیشه بی‌اهمیت است.

یک آزمون دیگر که به نظر بی‌اهمیت می‌رسید، نتایجی جالب را به دست آورد. صفحه نمایش وقتی در معرض گرمای فندک قرار می گیرد هیچ واکنشی نشان نمی دهد. اگرچه این سناریو در استفاده روزمره رخ نمی‌دهد، اما نشان می‌دهد که اپل در مقایسه با نسل‌های قبلی و سایر گوشی‌های هوشمند، تغییرات فنی قابل توجهی را ایجاد کرده است.

متأسفانه، عملی‌ترین آزمون، نتایج ناامیدکننده‌ای برای آیفون 15 پرو مکس داشت. اگرچه با نیروی دستی مقاومت کرد و خم نشد، اما وقتی بلاگر سعی کرد دستگاه را خم کند قاب پشتی تقریباً در لحظات اولیه خراشیده شد و شکست. تعیین قطعی آن دشوار است، اما به نظر می رسد که هیچ گوشی هوشمند دیگری این رفتار را در طول چنین آزمایشی از خود نشان نداده است.

این برای کاربران نگران‌کننده است. در حالی که نگرانی‌ها درباره خراشیدگی و خم شدن ممکن است در پس‌زمینه قرار بگیرند، اما آسیب‌پذیری قاب پشتی در برابر نیروی کم، نگران‌کننده است. اپل ممکن است برای تضمین مقاومت گوشی پرچمدار خود، این مسئله را بررسی و حل کند.

در نتیجه، آزمایش‌های JerryRigEverything بر روی آیفون 15 پرو مکس، تحقیقات جالبی را فاش کرد. در حالی که این دستگاه سختی شیشه و مقاومت در برابر حرارت بی‌نظیری را نشان داد، آسیب‌پذیری قاب پشتی آن نگرانی‌های مشروعی را به وجود آورده است. اپل باید این نقص را برطرف کند تا تجربه پرچمدار قدرتمندی را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.