آیا ترکیب سیر و عسل برای درمان سرماخوردگی مفید است؟

اخیرا برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی ادعا می کنند که خیساندن سیر در عسل می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند یا حتی آن را درمان کند.

به گزارش تکناک، هرچند تحقیقاتی وجود دارد که هر یک از این مواد منحصر به فرد دارای فواید سلامتی هستند، تحقیقاتی در مورد اینکه چه اتفاقی می‌افتد وقتی این دو ماده را به خاطر پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مخلوط می‌کنید، وجود ندارد.

شارون پالمر که یک متخصص تغذیه ثبت شده در کالیفرنیا است، گفت: این ادعا اخیراً در رسانه های اجتماعی بیان می‌شود و تبلیغات و ادعاهای بهداشتی غیر قابل اثبات زیادی در مورد این درمان طبیعی مطرح می شود.

این معجون یک درمان خانگی قدیمی است که برای مدت طولانی وجود داشته است.

همچنین شایان ذکر است که بیشتر مطالعاتی که به فعالیت بیولوژیکی و ترکیبات زیست فعال موجود در سیر و عسل می پردازند، در شرایط آزمایشگاهی (در ظرف آزمایشگاهی) انجام شده است.

او گفت: مطالعات آزمایشگاهی محدودیت‌های قابل‌توجهی از لحاظ اینکه چه چیزی می‌تواند یا نمی‌تواند برای نحوه رفتار ترکیبات مورد بحث در داخل بدن یا در بدن زنده اعمال شود، دارد.

در این مطلب فواید سیر و عسل برای سلامتی و همچنین آنچه باید در مورد مخلوط کردن آنها در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا بدانید، آورده شده است.

سیر و عسل ممکن است فواید سرماخوردگی و آنفولانزا داشته باشند

هم سیر و هم عسل فواید سلامتی خاص خود را دارند.

به گفته پالمر، قرن هاست که از عسل به عنوان دارو استفاده می شود.

او گفت: عسل حاوی مواد شیمیایی گیاهی با خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است.

یک بررسی در سال 2021 از مطالعات متعدد نشان داد که عسل در کاهش علائم سرماخوردگی، دفعات سرفه و شدت سرفه موثر است. مطالعه دیگری در سال 2021 نشان داد که عسل می تواند سیستم ایمنی را تحریک کرده و اثرات ضد التهابی داشته باشد.

اما باید توجه داشت که از چه نوع عسلی استفاده می کنید. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عسل مانوکا مانع از انتشار ویروس آنفولانزا می شود.

تحقیقات نشان داده است که سیر هم دارای مجموعه ای از فواید سلامتی خاص خود است.

یک مطالعه قدیمی نشان می‌دهد که قرص‌های عصاره سیر کهنه می‌توانند سلول‌های T را در خون شما افزایش دهند که نوعی سلول ایمنی هستند که ویروس‌ها را دفع می‌کنند. در یک مطالعه در سال 2016، این عصاره شدت سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش داد.

مهار کردن ترکیبات موجود در سیر دشوار است زیرا در طول فرآوری تغییر می کنند، اما این بدان معنا نیست که پتانسیل سلامتی ندارند.

یک مطالعه در سال 2020 خواص ضد ویروسی بالقوه سیر را تایید کرد، در حالی که گزارشی در سال 2021 از ترکیبات ابرقدرت ضد باکتریایی آن حمایت کرد.

یک تجزیه و تحلیل در سال 2014 از آزمایش‌های متعدد نشان داد که شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد سیر می‌تواند از سرماخوردگی پیشگیری یا آن را درمان کند، اگرچه یک مطالعه در آن گزارش می‌گوید که می‌تواند سیر می‌تواند ماده‌ای پیشگیرانه باشد.

تحقیقات از ترکیب سیر در عسل پشتیبانی نمی کند

در مورد ترکیب مرسوم عسل و سیر، تحقیقات منتشر شده بسیار کمی وجود دارد.

شواهد قطعی مبنی بر اینکه مخلوط سیر و عسل می‌تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کرده یا آن را درمان کند، هنوز مبهم باقی مانده است و بیشتر حمایت‌ها از شواهد شخصی به جای تحقیقات بالینی است. مطالعات خاص در مورد شکل ترکیبی تخمیر شده آنها کمیاب است.

گزارشی در سال 2013 در مورد استفاده از سیر و عسل تازمای اتیوپی نشان داد که ترکیب این دو باهم با هم بهتر از هریک از آنها به‌تنهایی برای بهبود سالمونلا، E. coli و سایر باکتری ها در شرایط آزمایشگاهی هستند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در همان سال، آب سیر و عسل Langese را آزمایش کرد و نشان داد که این ترکیب، سویه‌های باکتری استرپتوکوک و استافیلوکوک را از بین می‌برد.

پالمر گفت هیچ تحقیق علمی که او از آن آگاه باشد وجود ندارد که فواید سلامتی سیر تخمیر شده و عسل را ثابت کند.

دیویس گفت ممکن است با امتحان این معجون خطراتی وجود داشته باشد.

او توضیح داد: خطر بوتولیسم در عسل خام و در سیر مستند شده است. عسل ممکن است حاوی آلاینده های مختلفی از جمله آفت کش ها، آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و سایر مواد سمی.

برخی از آمارهای جمعیتی باید به‌طور ویژه در مورد این ترکیب محتاط باشند. نوزادان زیر یک سال نباید عسل مصرف کنند. دایکمن توضیح داد که عسل ممکن است برای کسانی که نقص ایمنی دارند یا به گرده زنبور آلرژی دارند، بی خطر نباشد.

سعی کنید سیر عسلی را برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا امتحان کنید

علیرغم خطرات بالقوه ای که در بالا ذکر شد، دایکمن گفت که سیر تخمیر شده در عسل یک درمان نسبتاً خوش خیم با جنبه های منفی کمی است.

با توجه به فقدان شواهد ملموس، رینگ به مردم توصیه می کند که از این دارو به عنوان یک رویکرد مکمل به جای درمان اولیه سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده کنند.

اگر شما علاقه مند به امتحان این ترکیب هستید، این کار را به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده تر برای سلامتی خود انجام دهید و ابتدا با یک پزشک صحبت کنید، به خصوص اگر دارای هر گونه بیماری زمینه ای هستید یا از داروهای دیگری از جمله داروهای ضد انعقاد و داروهای ضد دیابت استفاده می کنید.

دیویس توضیح داد که بهترین گزینه برای پیشگیری یا درمان سرماخوردگی و آنفولانزا خوردن پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی کافی از غذاهای کامل است. همچنین دوری از غذاهای فوق فرآوری شده مانند شکر افزوده نیز مفید است.

دیویس گفت که نوشیدن آب کافی، خواب کافی و پرهیز از استرس در زمان سرماخوردگی بهترین کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.